Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon vil afskaffe digitalkameraet [Link]
Fra : KimT

Dato : 08-07-10 05:33

Fra : jespero

Dato : 08-07-10 06:07

KimT <virker-ikke@virker-slet.ikke> wrote:
> http://ing.dk/artikel/110331-canon-vil-afskaffe-digitalkameraet

Det var på tide Jeg har altid ment at digitalspejlrefleks var en
blndgyde
Jo

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-10 07:33

KimT <virker-ikke@virker-slet.ikke> wrote:

> http://ing.dk/artikel/110331-canon-vil-afskaffe-digitalkameraet

"Canon planlægger også trykfølsomme kontrolflader, så det ikke længere
er nødvendigt med diverse knapper. "

Alene det er nok til at mange vil gå langt uden om et sådant produkt ..
knapper og analoge kontrol enheder er stadig langt hurtigere at betjene,
især uden at skulle kigge på hvad du kigger på ...

/thomas

Fra : Allan

Dato : 08-07-10 11:00

Den 08-07-2010 08:33, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> knapper og analoge kontrol enheder er stadig langt hurtigere at betjene,
> især uden at skulle kigge på hvad du kigger på ...

Det kan godt være, du har ret. For vi vil stadig rode og pille!
Men prøv at sætte dig op i en "moderne" gravemaskine. Den betjenes med
trykfølsomme joystiks, der ikke rokker sig en tomme. Det går glimrende,
og derudover kan man idag få joystik med tilbageføring, så man kan mærke
hvad der foregår.
Fagre nye verden, hvor kamerafabrikanterne underligt nok er 20 år bagefter.
Og to håndgreb på apparatet kan gøre underværker og så et dobbeltøjet
okular med en masse informationer og menuer.
Eventuelt en "stil skarp på det jeg glor på" funktion. Det er sgu ikke
så svært, men forfærdeligt dyrt.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-10 13:40

"Allan" <afuttb@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Eventuelt en "stil skarp på det jeg glor på" funktion. Det er sgu ikke så
> svært, men forfærdeligt dyrt.

Dyrt? Naaaah, det er da implementeret selv på små digitalkameraer
nutildags...

--
Støt kampen mod japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-07-10 11:56

På trods af overskriften er det ikke bare digitale
spejlreflekskameraer de vil afskaffe men alle.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Thu, 08 Jul 2010 06:33:10 +0200, KimT

Fra : AS

Dato : 08-07-10 15:40

"KimT" <virker-ikke@virker-slet.ikke> wrote in message
> http://ing.dk/artikel/110331-canon-vil-afskaffe-digitalkameraet

Hm... Hvad er 5000mm zoomobjektiv?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-10 15:48

AS <no@mail.com> wrote:

> "KimT" <virker-ikke@virker-slet.ikke> wrote in message
>
> Hm... Hvad er 5000mm zoomobjektiv?

der er en 5400mm her:

<http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/canon/fdresources/fdlens
es/reflex8002000/cat.htm>

/thomas

Fra : AS

Dato : 08-07-10 16:22

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> wrote in message

> der er en 5400mm her:
>
> <http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/canon/fdresources/fdlens
> es/reflex8002000/cat.htm>

Zoom?

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-10 09:00

AS <no@mail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> wrote in message

> Zoom?

Der er naturligvis tale om et zoom-objektiv, der går fra vidvinkel til
5000 mm. Det er godt nok lidt klodset formuleret. De 5000 mm skal nok
ikke tages bogstaveligt. Der er uden tvivl tale om et objektiv, der er
ækvivalent med et 5000 mm objektiv til et småbilledkamera. Her er jo
tale om en fremtidsvision. Det kan jo være, sensorerne kan laves meget
små til den tid. Så skal objektivet måske kun være 200 mm reelt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-10 09:07

> [...]
> tale om en fremtidsvision. Det kan jo være, sensorerne kan laves meget
> små til den tid. Så skal objektivet måske kun være 200 mm reelt.

Du kan ikke lave dem meget mindre ... det her er jo ikke magi .. der er
stadig fysikkens love at tage højde for ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-10 09:50

> Du kan ikke lave dem meget mindre ... det her er jo ikke magi .. der er
> stadig fysikkens love at tage højde for ...

Selvfølgelig, men når man taler om fremtiden, skal man være lidt åben.
Det er umuligt at forudsige, hvad der bliver muligt om nogle år. Mange
er alt for konservative og kan slet ikke forestille sig, at der kan ske
en udvikling, man slet ikke kan forudse i dag. Man skal derfor ikke
udelukke noget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 09-07-10 11:29

""Henrik Münster"" <henrik@muenster.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er alt for konservative og kan slet ikke forestille sig, at der kan ske
> en udvikling, man slet ikke kan forudse i dag. Man skal derfor ikke

Jep. SÅ længe vi ikke er nede at tale atom/elektron-niveau endnu, så er der
vist stadig et stykke vej - for fysikkens love. )

Fra : Peter Engelsted Jona~

Dato : 08-07-10 17:58

KimT skrev:
> http://ing.dk/artikel/110331-canon-vil-afskaffe-digitalkameraet

Mon ikke det Canon vil lave, lige præcis er et avanceret digital-kamera
og ikke et analog eller spejlreflekskamera!

--
vh/Peter E. Jonasen
www.kvv73.dk - www.digitaltog.dk - www.digital-train.com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-10 18:38

Peter Engelsted Jonasen <peter@jonasen.eu> wrote:

> Mon ikke det Canon vil lave, lige præcis er et avanceret digital-kamera
> og ikke et analog eller spejlreflekskamera!

så kan jeg bedre li' hvad RED har gang i .. nemlig et modulært kamera
hvor du kan "samle" et produkt der passer til hvad du skal bruge det til
til en given opgave...

/thomas