Så kom Spot hjem til en sammenføring
Fra : Allan G

Dato : 08-07-10 17:44

Det går vist som det skal.

Køreturen var lidt varm men Spot lå i kassen på passegersædet klistret op af
lågen.

Vi blev rigtigt gode venner på den tur.

Da vi kom hjem så Rocke at der var en ny killing, og så lagde han sig
udenfor i haven.
Der gik kun 1/2 time så måtte han ind og kigge, der knurrede Spot af ham, og
gemte sig.
Rocke gik en tur i huset der hvor Spot havde været, og prøvede igen, men
Spot knurede af ham.
Så gik Rocke ud i haven igen.

Jeg fik hurtigt lokket Spot ud fra sit gemmested, og han fortsatte med at
undersøge alt det nye med høj hale.
Han var enda oppe og ælte min mave storspindende

Hehe så prøvede Rocke igen, han kom ind og knurede af Spot, blinkede med et
øje og gabte, Spot knurede igen og gemte sig.
Nu er Rocke så igen gået udenfor, men lur mig om han ikke prøver igen om 1/2
time

Det er næsten for nemt.

Og det samme skete lige igen.

Jeg tror ikke der går mange dage før de er bedste venner, nok i morgen
tidligt.

Mvh Allan & de der 2 lømler

Fra : Allan G

Dato : 09-07-10 12:53

Det går stadivæk fint med sammenføringen.
De ligger dog ikke i ske endnu.

Spot er desværrer stadigvæk lidt bange for ham den der store Rocke kat der
indimmellem kommer ind fra haven.

Men når de mødes et sted i huset, hvor Spot ikke lige kan gemme sig, ja så
står de 20cm fra hinanden og knurrrer lidt, og så går Rocke udenfor meden
han jamrer, som han gjorde med Kosmos når Kosmos ikke gad lege vildt merer.

Men hold da op hvor var Rocke sur over at værer spæret inde i nat.

Hvad ville i gører her i nat, lukke Rocke ud i haven så han var ude men ikke
kan komme ind?
Så larmer han ikke så meget med sin jamren, Og han plejer at tilbringe natte
derude her om someren.

Jeg tør ikke lukke Spot ud i haven, Så bliver han væk og kan ikke finde ind
igen.
han har selv begrænset sit teritorie til 1/3 del af stuen og soveværelset,
og Toilettet.

Mvh Allan

Fra : Anelise

Dato : 09-07-10 13:35

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ind igen.
> han har selv begrænset sit teritorie til 1/3 del af stuen og soveværelset,

hej Allan
tillykke med Spot, han ser rigtig sød ud.

Du har vist tidligere omtalt, at havehegnet ikke var helt fri for huller
så jeg ville ikke turde lukke Rocke ude om natten. Sæt nu en mår eller ræv
eller andet rovdyr forcerer hegnet, og katten så ikke kan komme i sikkerhed.
Kan han ikke være i kælderen de næste par nætter, så hans jamren ikke
forstyrrer din nattesøvn?

Det er også fornuftigt af dig, at lade Spot selv bestemme tempoet for,
hvornår han føler sig tryg nok til at udvide sit territorium.

Om en uge eller to ligger de sikkert i ske, hvis de selv får lov til at
bestemme tempoet for sammenføringen.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Allan G

Dato : 09-07-10 15:55

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvornår han føler sig tryg nok til at udvide sit territorium.
>
> Om en uge eller to ligger de sikkert i ske, hvis de selv får lov til at

Hehe du kan tro han er sød ham den nye kat.
Men det er alle killinger vist

Rocke er vant til at gå ud og ind som han vil.
Også når jeg ikke er hjemme.

Og jeg tjeckede hegnet, Lortehegnet . før jeg hentede Spot.

Der er nyt hegn hele vejen op til 1 M.
Der over den 1M, mangler der nyt hegn rundt i haven, ca. 15 %.
Heldigvis er Rocke blevet for tung bagi til han gider ' falde' ud på den
forkerte side af hegnet.

Nu med en ny, ja så kommer jeg vel igen igen til at reppe hegn.

Nej Rocke har før forsøgt at bryde ud for at kigge nærmere på Ræven, så der
er jeg ikke bekymret.

Han har også skræmt livet af naboens nye sjæfer hund, Gennem hegnet.

Jeg tror at hvis det bliver så varmt som de har lovet, ja så lukker jeg
Rocke ud i haven her i nat.

Føj her kan blive varmt i huset.

Og grunden til min sammenføringing ikke gik som jeg gerne havde set, Selvom
det nu går ret så godt, Ja Spot gemte sig i lige den hule som Kosmos
afsluttede sine vilde lege med Rocke i.
Rocke plejede dengang at afslutte med at tæve kassen/hulen med begge poter,
Og det gjorde han desværrer også denne gang.
Æv gammel vane.

Nå de bliver snart, de bedste venner, for de har ingen andre inden for
indhegningen, Hehe onde mig.

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 09-07-10 20:48

Problemet er løst
Jeg lader simpelthen havedøren værer åben
Det er jo ikke mig der har fået ny kat, det er Rocke.

Døren har været pivåben nu i ca 3 timer, her blev for varmt.
Og Rocke har fint passet på hvad der skete i haven.

De bliver vel også hurtigere venner på den måde

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 09-07-10 22:08

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> wrote in

> [...]
> Og Rocke har fint passet på hvad der skete i haven.
>
> De bliver vel også hurtigere venner på den måde

Det lyder jo til at det går helt som det skal. Ang. det med haven, før
du selv svarede må jeg indrømme at jeg tænkte at Rocke måtte finde sig
i et par inde nætter. Dog forstår jeg godt at du også gerne vil have
den åben, det er godt nok varmt nu. Særligt Lante er faktisk kun inde
for at spise eller gå på potten, resten af tiden ligger han et sted i
haven. Mowgli flintrer ind og ud, for han har det vidst for varmt inde,
men vil egentligt gerne være sammen med mig....

Iøvrigt har du ret, der er ikke noget sødere end baby-dyr Jeg var
hjemme hos en kollega i går og se deres spritnye 6 uger gamle
rottebaby. Den var faktisk også rigtigt sød. Faktisk har jeg opdaget,
gennem samme kollega, at tamrotter egentligt er ganske søde og sjove
dyr Ja, man kan lære hele tiden.

Håber turen til Roskilde var fed

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 11-07-10 12:51

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
og klip.

Alle dyrebørn er søde

Og jo min lille* meget belastende for mit helbred * ferie var super

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 11-07-10 11:41

Hej igen NG
Det går fint med sammenføring.

Det med at holde havedøren helt åben, ja det var en rigtigt god ide
For hold da op hvor her er varmt.

Spot løber aligevel ikke længerer væk en at han enten kan se eller hører
mig.
Og ude i haven bor den farlige Rocke.

Rocke har ændret lidt strategi, ved øjenkontakt kan han godt finde på at
knurrer og hvæse lidt, hvis det bliver så meget at Spot bliver bange og
løber, ja så bliver Rocke ked af det og går småjamrende væk.

Der har på intet tidspunkt været slåskamp, eller fysisk kontakt.

Rocke kan snige sig ind, eller de mødes et sted i huset, og så først ved
øjenkontakt, ja så skal de lige vise hvem der er hvem

Spot har været i haven, men kun lige ca 2 M ude.
Der fandt han 1/4 sejfille, hold da op en kamp han havde med den.

Jeg er doven for tiden, så når Rocke får sejfille smider jeg et par frosne
ud i haven, de bliver lynhurtigt optøet af solen.
Han har lært at vente til de er optøet

Men han havde slæbt såden en rest op til havedøren Den fandt Spot. Der
kom hans killingetænder lidt på en opgave, det er jo rå fisk.

Så alt går som det skal og ting tager den tid, osv

Mvh Allan

Fra : Anelise

Dato : 11-07-10 18:56

> [...]
> kom hans killingetænder lidt på en opgave, det er jo rå fisk.
>
> Så alt går som det skal og ting tager den tid, osv

Det lyder til at gå helt fint med dine to misser.
Lur mig om ikke de ligger i arm i løbet af et par uger.
Det er da også den helt rigtige måde at vænne Spot til haven, at han
gradvist vover sig længere og længere væk fra havedøren - og sådan en
sejfilet er da den helt rigtige lokkemad

mvh Anelise

Fra : Allan G

Dato : 13-07-10 19:09

Hehe
Og til jer der følger med sammenføringen, Som mig

Ja nu er ham den store Rocke ikke så farlig aligevel

Det var nu også på tide, for hold da op hvor jeg har brugt ordet nej, neJ
nEJ, mange gange her idag.

Nu er det at Rockes brummerri skal frem, Sådan en killing mener jo at den
ejer hele huset

Hehe

Mvh Allan