Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Online Backup
Fra : Skovsgaard

Dato : 07-07-10 14:42

Hej

Jeg har igennem det sidste år med stor tilfredshed brugt keepit.com
til at lave online backup af mine billeder, men har nu lagt billederne
på et netværksdrev, og der kan keepit ikke lave backup fra. Er der
nogle der har gode erfaringer med andre online backup udbyder som
tilmed kan lave backup fra en trådløst netværksdrev?

Mvh
Søren

Fra : Nicolai Lang

Dato : 08-07-10 06:03

On Wed, 7 Jul 2010 13:42:03 -0700 (PDT), Skovsgaard
<skovsgaard@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>nogle der har gode erfaringer med andre online backup udbyder som
>tilmed kan lave backup fra en trådløst netværksdrev?

Der er ingen af dem jeg kender (Mozy, BackBlaze, CrashPlan) som vil
gøre det på en flat-rate aftale.

Men jeg kører CrashPlan og Nordic-Backup på min server. Nordic-Backup
er ikke flat-rate, så de vil muligvis kunne det.

Hvad ligger netværksdrevet på? Jeg villle vælge at køre
backupprogrammet derpå hvis muligt.

Derudover - CrashPlan er min foretrukne, fordi du kan have flere
destinationer, på kryds og tværs af dine computere. Genialt lavet.

Mvh
Nicolai

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Skovsgaard

Dato : 08-07-10 15:10

On 8 Jul., 07:02, Nicolai Lang <nnews0404051...@hjorth.com> wrote:

> [...]
>
> Derudover - CrashPlan er min foretrukne, fordi du kan have flere
> destinationer, på kryds og tværs af dine computere. Genialt lavet.

Hej Nicolai

Jeg har på baggrund af dit indlæg kigget på både Crash Plan og Nordic-
Backup, og sidst nævnte ser ud til at kunne tage backup på
netværksdrev, men til den pris de skal have om måneden for 100 GB, er
jeg på ingen måde interesseret.

Jeg har en HP MediaSmart server - har ikke så meget forstand på det,
men den her en TB HD, og der er så vidt 3 slots til yderligere 3
HD'er, så kunne godt være at jeg skulle overveje at købe en ekstra HD,
og så lave back-up over på den. Jeg vil bare gerne have en back-up der
ikke findes fysisk samme sted som serveren, i tilfælde af brænd,
røveri eller lignende. Men med en ekstra Backup HD, så kan jeg jo tage
den med andet steds hen, og så en gang om ugen eller lignende tage den
hjem og synkronisere i back-up kunne jeg forestille mig.

Mvh
Søren

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-10 22:16

> [...]

> den med andet steds hen, og så en gang om ugen eller lignende tage den
> hjem og synkronisere i back-up kunne jeg forestille mig.

Hvis man er lidt fingernem kan man bruge Amazon S3 og rulle sin egen
løsning ... $0.10 pr. GB pr. mdr op til 50TB .. prisen falder derefter

/thomas

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-08-10 22:20

Skovsgaard wrote:
> [...]
> nogle der har gode erfaringer med andre online backup udbyder som
> tilmed kan lave backup fra en trådløst netværksdrev?

Jeg ved ikke hvad du betaler for din nuværende løsning, men du kunne
overveje at kigge på fx:

http://www.hosteurope.de/produkt/FTP-Backup-XXL

100 GB plads for ca. 75 kr. pr. måned

Og så kunne du jo bruge det gratis backupprogram Cobian Backup som
understøtter backup til en FTP server og som kan lave backup fra
netværksdrev:

http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm

--
mvh Kim Jensen