Hjælp: No such device
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-07-10 13:01

Hej Gutter, jeg håber virkelig i kan hjælpe

Jeg har prøvet at installere Ubuntu netbook edition på min bærbare..

Men for at holde det fra disken, installerede jeg på et 16GB CF kort
som er sat i PCI-express slottet..

Der er Windows XP pro på maskinen, og jeg valgte at installere en
frisk kopi på dette CF kort, og lade Windows XP være.

Den installerede fint Ubuntu..

Men efter genstart siger maskinen nu "Erorr: No Such device:
75c0a6dc-2ad(osv....) grub rescue>

Jeg for ikke valgmuligheden at starte i XP, tilsyneladende kan
computeren ikke læse CF kortet i opstartet og den kommer med denne
fejlbesked..
Men hvordan kommer jeg nu ud af, at den prøver at loade fra dette CF
kort?
Maskine er en HP 6530b bærbar.

Jeg vægle i opstart hvor jeg skal boote fra, men det gør ingen forskel
om jeg vælger "notebook upgrade bay" eller "notebook harddrive"

Please hjælp,

På forhånd tak, Bjarke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-07-10 13:58

On 6 Jul., 21:01, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:
> Hej Gutter, jeg håber virkelig i kan hjælpe
>
> Jeg har prøvet at installere Ubuntu netbook edition på min bærbare...
>
> Men for at holde det fra disken, installerede jeg på et 16GB CF kort
> som er sat i PCI-express slottet..

Jeg har fundet dette:http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1326788
tror det er det samme der er sket.. Men forstår ikke lige præsis det
er jeg skal gøre? Umildbart er det vel at ændre en eller andet
tekstfil så den starter op i xp og ikke prøver ubuntu?
Jeg havde godtnok ikke lige forudset dette problem.. Sidst jeg
installerede det, kom de menu frem hvor jeg fint kunne vælge imellem
ubuntu og xp... Men åbenbart ikke i dette tilfælde :-/