RewriteEngine on
Fra : kasper

Dato : 07-07-10 02:06

Jeg ved ikke lige hvor det her skal postes henne, men jeg vil
gerne lave en .htaccess fil med RewriteEngine on som kan gøre
dette for mig:

http://domæne.dk/stream/145245532
skal læses fra serveren:
http://domæne.dk/stream.php?id=145245532

prøvede med
RewriteEngine on
RewriteRule ^stream stream.php?id=$1

men det virkede ikke helt -.-'

//Kasper Helsted

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-07-10 08:20

On 2010-07-07 03:06, kasper wrote:
> Jeg ved ikke lige hvor det her skal postes henne, men jeg vil
> gerne lave en .htaccess fil med RewriteEngine on som kan gøre
> [...]

Prøv at ændre rewrite rule til
RewriteRule ^stream/(.*)$ stream.php?id=$1

Måske bør du for en god ordens skyld tjekke for hvad stream id'et kan
indeholde... f.eks. hvis du senere ønsker /stream/123/edit eller lign.

Den mest sunde ville nok være:
RewriteRule ^stream/([^/]+)/?$ stream.php?id=$1

Den vil matche
stream/123 => stream.php?id=123
stream/123/ => stream.php?id=123
stream/123/edit => intet match

Mvh
Johan

Fra : kasper

Dato : 08-07-10 19:34

Johan Holst Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> Den mest sunde ville nok være:
> RewriteRule ^stream/([^/]+)/?$ stream.php?id=$1

tusind tak m8 det funker bare :D

Fra : Leif Neland

Dato : 07-07-10 09:39

Fra : Martin

Dato : 07-07-10 10:33

On 07-07-2010 03:06, kasper wrote:
> Jeg ved ikke lige hvor det her skal postes henne, men jeg vil
> gerne lave en .htaccess fil med RewriteEngine on som kan gøre
> [...]

1: Er rewrite enginen installeret overhovedet?
2: og er det slået til

Kan ihvertfald nævne nogle billige webhoteller som ikke har tilladt det :)