Statsministeren indrømmer at han tog fe
Fra : cykelsmeden

Dato : 06-07-10 14:11

og at Mette Frederiksen og Helle Thorning gjorde det rigtige ved at
sætte deres børn i privatskole!!!

skal vi lade den stå lidt? - ovenpå et 360 graders eftersyn!

finn

Fra : Zeki

Dato : 06-07-10 16:18

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse
> og at Mette Frederiksen og Helle Thorning gjorde det rigtige ved at sætte
> deres børn i privatskole!!!
>
> skal vi lade den stå lidt? - ovenpå et 360 graders eftersyn!

Har netop konfronteret V's ordfører Peter Christensen om emnet på Facebook.
Han svarede tilbage ved at gå efter manden i stedet for bolden og kalde mig
en "rød der var blevet sendt i byen."

Konfronterede ham også med det som han skrev selvsamme sted - myten om at
Danmark har "verdens dyreste folkeskole" - ved at smide følgende på hans
Facebook-væg:
"Glem alt om, at folkeskolen er verdens dyreste, for de senere år har andre
lande brugt langt flere penge på skoler. Danmark er nu på en tiende plads"
http://www.berlingske.dk/skolen/folkeskolen-er-blevet-overhalet

....men også det prellede af.

Med ordførere som Peter C har rød blok absolut intet at frygte ved kommende
valg.

Fra : HAWK

Dato : 09-08-10 15:16

"Zeki" <zeki@dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> "Glem alt om, at folkeskolen er verdens dyreste, for de senere år har
> andre lande brugt langt flere penge på skoler. Danmark er nu på en tiende

Det er jo denne regerings varemærke: Den lader sig ikke forstyrre af
virkeligheden. Og skulle virkeligheden blive alt for tydelig så har man et
korps af spindoktorer til atklare ærterne

> Med ordførere som Peter C har rød blok absolut intet at frygte ved
> kommende valg.

naaaeh Synes nu nok fru Thorning har en helt enestående evne til at dumme
sig HVER eneste gang meningsmålingerne bevæger sig i den rigtige retning

Fra : Ivar

Dato : 06-07-10 18:38

cykelsmeden skrev:

> og at Mette Frederiksen og Helle Thorning gjorde det rigtige ved at sætte
> deres børn i privatskole!!!

> skal vi lade den stå lidt? - ovenpå et 360 graders eftersyn!

Ja, er der overhovedet nogen fremtid for folkeskolen?
Der er ingen politisk opbakning, kun tomme ord.
Nu statsministeren, før socialdemokraternes skolepolitiske
ordfører, og hende madammen, der mener at skat, er noget andre
skal betale. Regner politikkerne den kun for pøblen, der
ikke er dem selv værdig, kan den aldrig blive noget værd.
Hvis der igen opbakning er til folkeskolen, hverken
fra højre eller venstre side af Folketinget, er det meningsløst
at holde liv i den.

Ivar Magnusson

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-10 20:56

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i
meddelelsen

> [...]
> Hvis der igen opbakning er til folkeskolen,
> hverken
> fra højre eller venstre side af Folketinget, er

Thornings mand har fulgt reglerne sådan som de
står - det er jo ofte det højrefjolserne slår på
når man griber en grådig erhvervsmand i at gør
ligeså, eller når man harcelerer over at nogle
multinationale selskaber slipper for at betale
skat i Danmark. Så kommer I højrefjolser frem og
forsøger at bortforklare det med at "de bare har
fulgt reglerne" - men når det gælder oppositionens
folk, så er der ikke det der ikke skal gøres for
at genere dem.

Man kan sige at hvis Thorning bliver statsminister
og ikke ændrer den lov, så kan man kalde hende en
hykler, men ikke før.
Hvad angår det med folkeskolen kontra
privatskolen, så er det korrekt at der her ligger
en masse hykleri i det, og lige så mange
bortforklaringer fra både MF og HTSs side. Her
handler det ikke om hvorvidt man har lov til at
gøre som de gør, men at de siger et og gør noget
andet - DET er det hykleriske og en skandale.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-07-10 19:10

On 07/07/2010 21:55, ahw wrote:
[...]
> [...]
> handler det ikke om hvorvidt man har lov til at
> gøre som de gør, men at de siger et og gør noget
> andet - DET er det hykleriske og en skandale.

Noget helt andet er, at der kan være stpr forskel på et forældrepars
ønske om at et meget lille barn skal starte i en ikkefolkeskole, og så
på det at en teenager *af* *sig* *selv* ønsker at skifte fra en
folkeskole til en ikkefolkeskole, eventuelt begrundet i at mange fra
teenagerens omgangskreds tidligere er skiftet over til netop den samme
ikkefolkeskole.

--
Peter Knutsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-10 08:36

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i
meddelelsen
> [...]
> ikkefolkeskole, eventuelt begrundet i at mange
> fra teenagerens omgangskreds tidligere er
> skiftet over til netop den samme ikkefolkeskole.

Der er ikke noget i vejen for at man som forældre
vælger en privatskole i vort system - det
hykleriske består i at man som toppolitiker
harcelerer mod at netop toppolitikere sætter deres
børn i privatskole og dermed svigter folkeskolen,
og så - når realiteterne nærmer sig -gør det samme
under henvisning til at de vælger det der er bedst
for deres børn.

Det er utroværdigt, hyklerisk etc. Jeg har spurgt
S om hvorfor dette hykleri sanktioneres af
partiet, og fået det svar at de pågældende
forældre jo bare har valgt det der var bedst for
deres børn - det var sådan set ikke det jeg
spurgte til, men det er nok det eneste svar jeg
kan vride ud af dem - det finder jeg hyklerisk.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-07-10 10:11

On 11/07/2010 09:35, ahw wrote:
> [...]
> og så - når realiteterne nærmer sig -gør det samme
> under henvisning til at de vælger det der er bedst

Det er jeg selvfølgelig ikke enig i. Det er folketingspolitikernes
ansvar at sørge for at den danske skattefinansierede folkeskole er for
alle, og har rammer så alle kan trives, derfor er det altid et symptom
på at der er noget galt, når en politiker vælger at hans eller hendes
barn ikke skal gå i folkeskole men skal noget andet.

Selvfølgelig er det *værre* når det er en politiker der for nogle år
siden har råbt og skreget op om at det er moralsk forkasteligt når
forældre vælger at sende deres børn i privatskole.

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-10 17:12

> [...]
> er det altid et symptom på at der er noget galt,
> når en politiker vælger at hans eller hendes
> barn ikke skal gå i folkeskole men skal noget

Jamen det er jo netop det jeg skriver -så hvori
består uenigheden?

> Selvfølgelig er det *værre* når det er en
> politiker der for nogle år siden har råbt og
> skreget op om at det er moralsk forkasteligt når
> forældre vælger at sende deres børn i
> privatskole.

netop - akkurat hvad jeg skriver!

Fra : Ivar

Dato : 11-07-10 17:54

ahw skrev:

> Jeg har spurgt S om hvorfor dette hykleri sanktioneres af partiet, og fået
> det svar at de pågældende forældre jo bare har valgt det der var bedst for
> deres børn - det var sådan set ikke det jeg spurgte til,

Selvfølgelig vælger forældre det, der er bedst til deres børn.
Det gælder både for socialdemokrater og andre. De socialdemokratiske
toppolitikere mener at privatskolen er bedre end folkeskolen til deres
børn. Hvis der er igen politikere, der vil folkeskolen, synes jeg
at kommunerne bør sælge skolerne, så alle børn kan gå i privatskoler.
Hvad skal man med et system, der ikke har politisk opbakning?

Valgflæsk har vi fået rigeligt af fra alle partier. Det overlever
vi nok. Men det er nyt, at en parti-top i åbenlys enighed handler
imod deres idealer.

Ivar Magnusson

Fra : kjaer

Dato : 18-07-10 20:51

Ivar wrote:

> [...]
>
> Valgflæsk har vi fået rigeligt af fra alle partier. Det overlever
> vi nok. Men det er nyt, at en parti-top i åbenlys enighed handler

Nu er det nok børnene der har fortalt Helle at "alle vores kammerater går på
den anden skole, hvorfor kan vi så ikke?" Det må en demokratisk indstillet
mor naturligvis bøje sig for.

Fra : kjaer

Dato : 18-07-10 21:12

kjaer wrote:

> Nu er det nok børnene der har fortalt Helle at "alle vores kammerater
> går på den anden skole, hvorfor kan vi så ikke?" Det må en
> demokratisk indstillet mor naturligvis bøje sig for.

Hvis hun nu er den eneste socialdemokrat i den familie, så bøjer hun sig
naturligvis for flertallet. Det skal en socialdemokrat gøre!

Fra : cykelsmeden

Dato : 19-07-10 09:44

Den 18-07-2010 22:11, kjaer skrev:
> Hvis hun nu er den eneste socialdemokrat i den familie, så bøjer hun sig
> naturligvis for flertallet. Det skal en socialdemokrat gøre!
det gælder vel også hvis hun ikke er den eneste?

finn