ASP:Menu Server Control
Fra : Rasmus Vej

Dato : 06-07-10 15:47

Et lille interessant problem som jeg godt kunne tænke mig noget feedback på.
(Sikkert et newbie problem)

Jeg er ved at lave en menu med varer hentet fra en database. Jeg bruger
ASP:Menu Server kontrollen til dette formål.
Selve menuen er defineret i default.aspx :

<asp:Menu ID="MenuNavigation" runat="server" Orientation="Horizontal"
onmenuitemclick="MenuNavigation_MenuItemClick" >

<Items>
<asp:MenuItem Text="test" Value="test"></asp:MenuItem>
</Items>

</asp:Menu>

I min Code Behind tilføjer jeg så MenuItem's til Menuen.

MenuNavigation.Items.Clear();
MenuNavigation.MenuItemClick += new
MenuEventHandler(MenuNavigation_MenuItemClick);

string sql = "SELECT * FROM Menu ORDER BY Priority ASC";

try
{
while (reader.Read())
{
if (reader.IsDBNull(8))
{
MenuItem myMenuItem = new MenuItem();

myMenuItem.NavigateUrl = reader.GetString(1).Trim();
myMenuItem.Text = reader.GetString(2).Trim();
myMenuItem.ToolTip = reader.GetString(3).Trim();
myMenuItem.Selectable = reader.GetBoolean(4);

if (reader.IsDBNull(6))
myMenuItem.Target = "";
else
myMenuItem.Target = reader.GetString(6).Trim();
myMenuItem.Value = "";

MenuNavigation.Items.Add(myMenuItem);
}

Mit problem ligger i at jeg ikke kan få eventhandleren til at aktivere.
Når det klikkes på en MenuItem, sker der absolut intet, udover at siden
genindlæses.

Er der nogen der har ideer til hvordan jeg kan få
MenuNavigation_MenuItemClick til at blive aktiveret?
Bemærk at den virker helt fint med "test"-menuitem.

MvH Rasmus Vej