Dansemus på gæsteoptræden
Fra : Per

Dato : 05-07-10 10:14

Tak for rådene vedr USB serial tilslutning i forb m DLS på PC.
Dansemusen kom på scenen og jeg kan - glimtvis - se den af Harding
m.fl. beskrevne synder i enhedshåndtering, Problemet er at den
forsvinder når jeg frakobler GPS'en. Jeg kører Vista. Løsningsforslag
modtages med tak.

MVH Per

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-10 17:28

"Per" <logstrup@dadlnet.dk> skrev i meddelelsen
[...]

**********************

Har du prøvet at starte DLS, og først da at sætte USB-bæstet i?

Kan stundom virke afskrækkende på "dansemus".

MVH
Egon

Fra : HH

Dato : 06-07-10 02:30

Jeg har prøvet det med en USB GPS-mus, som på en Win7 maskine laver
nummeret med at cursoren hopper og danser.
To mulige løsninger: Vent med at sætte GPS'en i til pc'en er startet.
Virker det ikke gælder det om at være hurtig med den rigtige mus:
Start enhedshåndtering op og vær i nærheden af "mus og andre
pegeredskaber" med cursoren. Så snart GPS'en sættes i, kommer der en
"Microsoft Ballpoint mouse" i listen, og den skal man klikke på inden
cursoren begynder at danse. Så kan man tage GPS'en ud og deaktivere
den uønskede mus. Når man så sætter GPS'en i igen virkede det for mig.
Blot en tanke: Er danseriet alene knyttet til at GPS'en sender
positionsoplysninger til pc'en? I så fald kunne det være en løsning
bare at lægge en klam hånd eller en omvendt kaserolle over GPS'en - så
kan den jo ikke se nogen satelitter?

Hans-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-10 16:13

Der er en tredie løsning.
Når man installerer DLS og musen, skal man vælge at installerer under: "Kør
som under vista".
Herefter ingen problemer overhovedet.

Erfaringen stammer fra en medion pc - Aldi - som kører fint efter at have
fået "beskeden".

MVH
Egon

Fra : HH

Dato : 07-07-10 03:53

Joeh, men jeg har også her på min XP-maskine haft problemet, så jeg
tror ikke at det er særlig Windows-version-afhængigt.

Hans-Henrik