INFO: Strejke i Pireaus torsdag 8/7 - 2010
Fra : SEJ

Dato : 05-07-10 11:15

Hej

Kunne være andre der er berørt ligesom os, 24 timers strejke blandt
havnepersonel fra d. 8/7 man må vel gå ud fra det starter kl. 00.00.

Det vides heller ikke om det omfatter alle havnearbejdere og dermed alle
færger.

http://www.ekathimerini.com/4dcgi/news/politics_1KathiLev&xml/&aspKath/politics.asp&fdate=03/07/2010

NEW BLOCKADE

Seamen to close Piraeus port

In what is fast becoming a major headache for the country's tourism sector,
the Panhellenic Seamen's Federation (PNO) has announced that it will be
staging another 24-hour strike on July 8, preventing travelers from boarding
island-bound ferries at the port of Piraeus. Several blockades over the past
few weeks have resulted in thousands being stranded at the country's main
port and on the Aegean islands. The decision to strike next Thursday, when
another general strike is also scheduled, was made after tensions peaked
during a session of PNO's executive committee between federation members and
representatives of the militant Communist Party-affiliated group PAME.

mvh

Svend

Fra : alexbo

Dato : 05-07-10 15:31

"SEJ" skrev

> Kunne være andre der er berørt ligesom os, 24 timers strejke blandt
> havnepersonel fra d. 8/7 man må vel gå ud fra det starter kl. 00.00.

Det må man da håbe, eller ville det være en meningsløs strejke.

Jeg har læst at den græske regering refunderer alle udgifter en
turist måtte få p.g.a. uregelmæssigheder.

Det er ikke helt hvad siden her beskriver, men noget i den retning.

http://tgt.dk/guide/europa/graekenland/helegraekenland/article66623.ece

mvh
Alex Christensen

Fra : Jet

Dato : 07-07-10 01:52

On 5 Jul., 17:30, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> turist måtte få p.g.a. uregelmæssigheder.
>
> Det er ikke helt hvad siden her beskriver, men noget i den retning.

Det nævner Ambassaden i Athen's intet om !

NY 24 TIMERS GENERALSTREJKE VARSLET

Fagforeningerne har for torsdag den 8. juli 2010 på ny varslet en 24-
timers generalstrejke i protest mod regeringens økonomiske politik og
nedskæringer.

Både den offentlige og den private sektor vil blive berørt af
strejken, herunder hospitaler, journalister, skattevæsnet, advokater
mv.

For trafiksektoren vides følgende:
Færgetrafikken til og fra havnen i Piræus kan forventes lukket mellem
onsdag kl. 24:00 og torsdag kl. 24:00. Rejsebureauer i Athen tilråder
ombookning af færgeafgange fra torsdag til onsdag den 7. juli eller
fredag den 9. juli.

Det forventes også, at lufthavnen vil være ramt af strejken i
tidsrummet kl. 10:00 til 14:00, hvor flykontrollørerne har bebudet
arbejdsnedlæggelse, som kan medføre aflysninger og forsinkelser på
både indenrigsfly og udenrigsfly. Det nøjagtige omfang kan ikke
angives på nuværende tidspunkt.

Rejsende opfordres til at følge udviklingen gennem pressen og ved
kontakt med rejsebureau, flyselskaber og færgeselskaberne.

Også tog, metro, trolly kan forventes at blive berørt. Nøjagtige
tidspunkter og omfang er endnu ikke blevet offentliggjort. Taxa-
trafikken forventes ikke omfattet af strejken

Ambassadens hjemmeside opdateres løbende, når nye informationer
fremkommer.