Det Levende søkort 2010
Fra : Roderiet

Dato : 05-07-10 09:43

Hej alle Det levende søkort 2010 fåes hos en forhandler til 825,- for en
CD. Jeg troede ellers at det nu kun kan fåes på USB-stick, som i min
opfattelse er et unødvendigt vedhæng til den bærbare, når denne er ombord.
Jeg foretrækker helt klart en CD-installation som indlæses fra Harddisken.
Nok om det. Hvad er at foretrække, CD eller USB. Jeg spørger, for
jeg kan jo også bare være "traditionelt og reaktionært mosevand" ligesom
jeg/vi skyldte alderdommen for at være for 40 år siden, da de ikke kunne se
" de nye tiders kommen". mvh Niels F.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-07-10 10:50

"Roderiet" <niels-astrid@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg/vi skyldte alderdommen for at være for 40 år siden, da de ikke kunne
> se " de nye tiders kommen". mvh Niels F.

Du har jo allerede selv besvaret dit spørgsmål

Sidder man ved et skrivebord med sin bærbare PC, er det ingen "ko" på
isen...

Men som de selv fortæller... er man på farten er ethvert udhæng en mulighed
for defekt...

Jeg kan fortælle dig at en del sender deres computere ind til rep. fordi de
har tabt, vredet, trykket computerens strømstik, med defekt tilfølge...

Men, hvis du KUN skal have usb nøglen i når du installerer programmet
(engangs forteelse), og når de så lige skal bekræfte hver 25 dag, så er det
jo fuldstændig ligegyldigt i de 2 min det tager.
du kan jo også ødelægge CD drevet når du har det åbnet.

Mvh
JR

Fra : steffen skov

Dato : 05-07-10 11:02

O-Høj
Nu har jeg ikke prøvet den nye version på USB-stick, men jeg vil også
foretrække en CD, da min gamle laptop kun har 2 USB-porte. Den ene bruges
til GPS-musen, og den anden vil jeg gerne holde fri. De nye laptops har
mange USB-porte, så det skulle ikke være problemet. Dog tror jeg, at et
stick vil sidde mere udsat, end en skive der ligger i maskinen. Giver din
forhandler også rabat, hvis han får en ældre version med i handlen?
At din forhandler har den på cd, undrer mig. Enten har DS lavet den til ham,
eller han selv har fiflet ved kopieringsmaskinen?
Hilsen Steffen
---
"E`BAAD", Pd nr. 18,
Bådlauget Krogen, Århus