FF: Nødvendige plug-ins?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-07-10 10:58

Jeg har været igennem en fejlfindingsproces, hvor alt blev
deaktiveret. Jeg fik luget ud i "Udvidelser", hvilket løste mit akutte
problem, men nu lurer jeg på listen over "Plugins".

Jeg har nu aktiveret følgende:
Mozilla Default Plug-in 1.0.0.15
Shockwave Flash 10.1.53.64
VLC Multimedia Plug-in 1.0.5.0
Foxit Reader Plugin for Mozilla 1.0.1.1117

Tilbage som deaktiverede er:
2007 Microsoft Office system 12.0.4518.1014 (jeg har Office 2007)
GetPlusPlus for Adobe 16263 1.6.2.63
Java Deployment Toolkit 6.0.200.2
Java (TM) Platform SE 6 U20 6.0.200.2
Silverlight Plug-in 4.0.50524.0

Jeg går ud fra, at Java'erne skal aktiveres, bl.a. til brug for Danske
netbank, men de andre kan vel undværes? Mit browsingmønster er ret
konservativt, så sider med blip-båt, delte Mickey-dokumenter m.v. er
ikke interessant for mig.

Disse kan forblive deaktiverede, men hvis jeg ikke bruger dem, hvor
afinstallerer jeg dem så?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-10 13:00

Den 04-07-2010 11:57, Kurt Hansen skrev:
> Jeg har været igennem en fejlfindingsproces, hvor alt blev
> deaktiveret. Jeg fik luget ud i "Udvidelser", hvilket løste mit akutte
> problem, men nu lurer jeg på listen over "Plugins".

Som du selv er inde på, skal du nok bruge Java, de andre kan
du aktivere, hvis du en dag får behov for dem, fx hvis en
hjemmeside vil bruger dem til noget, som du gerne vil se.

Du kan ikke afinstallere plug-ins inde fra Firefox. De
installeres typisk af deres moderprogrammer, så det er også
der, du skal afinstallere dem (evt. via Tilføj eller fjern
programmer i Windows). Men de gør ingen skade, når de er
deaktiverede, så du kan roligt lade dem være.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet