Network Manager Mint
Fra : Rune Jensen

Dato : 02-07-10 22:31

Jeg har og har haft lidt netværksproblemer, hvilket jeg egentlig i
første omgang tilskrev Mint selv, men som lader til at være
netværksmanagerens ("network-manager") skyld. Det er ret tilfældigt,
hvad den indstiller sig til, som regel er det automatisk sat til
trådløst ved hver opstart, samt når jeg genstarter, selv om jeg
specifikt beder om ikke-trådløst, og den tillader ikke altid hvad jeg
beder den om.

Dette er jeg ikke ene om, i anmeldelsen af Network Manager står der
fra en bruger:

"Frequently creates new auto ethernet connection and doesn't show
created by me."

Hvilket passer med mine oplevelser.

Så er det, der er jo andre moduler til netværksadministration, bl.a.
wicd, som har fået fine anmeldelser, og så kommer mit spørgsmål:
Hvordan skal dette installeres? Man skal vel afinstallere network
manager først, men så står man jo uden internet, så kan man ikke hente
den anden netværks manager?

Jeg ville gerne vide fremgangsmåde her.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 02-07-10 23:43

On 3 Jul., 06:31, Rune Jensen <runeofdenm...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Hvordan skal dette installeres? Man skal vel afinstallere network
> manager først, men så står man jo uden internet, så kan man ikke hente

Efter megen roden rundt:
http://forum.linuxmint.com/viewtopic.php?f=47&t=30481

lod til at løse det

MVH
Rune Jensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-07-10 10:28

Den Fri, 02 Jul 2010 22:43:05 -0700 skrev Rune Jensen:

> Efter megen roden rundt:
> http://forum.linuxmint.com/viewtopic.php?f=47&t=30481
>
> lod til at løse det
>

> MVH
> Rune Jensen

He-he Rune.
Du nærmer dig allerede "expertmodus"

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-07-10 04:14

On 3 Jul., 11:27, Karl Erik Christensen <n...@none.invalid.co> wrote:

> He-he Rune.
> Du nærmer dig allerede "expertmodus"

Det sjove er at det stadig virker. Det er første gang, jeg har rodet
med Linux på den måde, hvor det har virket. Altså efter hensigten. Jeg
er nok lidt overrasket, fordi jeg før har smadret 1 xUbuntu og tre
Ubuntu ved at rode. Mint er den første Linux, jeg ikke har smadret.

MVH
Rune Jensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-07-10 11:35

Rune Jensen <runeofdenmark@gmail.com> writes:

> Ubuntu ved at rode. Mint er den første Linux, jeg ikke har smadret.

Øvelse gør mester :)

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-07-10 13:14

Den Sat, 03 Jul 2010 03:13:31 -0700 skrev Rune Jensen:

> [...]
> nok lidt overrasket, fordi jeg før har smadret 1 xUbuntu og tre Ubuntu
> ved at rode. Mint er den første Linux, jeg ikke har smadret.

Ingen kender dagen, før værtshusene lukker