amazon uk ca 33 % af Danske priser
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-07-10 16:00

med fare for at spame - men prøv lige at se

1 When Harry Met Sally [DVD]... £3.40 1 £3.40

1 Lost - The Complete Fifth ... £19.14 1 £19.14

1 Desperate Housewives: Seas... £19.14 1 £19.14

og porto er sgu ikke gal ... og der er skandinaviske subs

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-07-10 16:58

On 01/07/2010 16:59, Bo M. Mogensen wrote:
> med fare for at spame - men prøv lige at se
>
> 1 When Harry Met Sally [DVD]... £3.40 1 £3.40
>
> 1 Lost - The Complete Fifth ... £19.14 1 £19.14
>
> 1 Desperate Housewives: Seas... £19.14 1 £19.14

Ja, og du skal huske at købe fra sekundærforhandlerne, for så slipper du
med engelsk MOMS som er lidt lavere end de danske 25%. Og køber du bøger
er der 0% MOMS i UK. Hvis du køber fra selve Amazon UK opkræver de
nemlig dansk MOMS.

Til gengæld bør man nok ikke købe brugte DVD'er af sekundærforhandlerne,
jeg har i hvert fald gjort det én gang og da var den ridset, så fra nu
af køber jeg kun "new", når det er DVD.

> og porto er sgu ikke gal ... og der er skandinaviske subs

Ja, på nogle serier, men ikke alle. Jeg har adskillige TV-serier som
*slet* *ingen* undertekster har. Det er noget man bør undersøge før man
køber, og så bør man selvfølgelig gøre op med sig selv om engelske
undertekster er nok eller om man vil have dansk, eller om man e.v.t. kan
acceptere et andet skandinavisk sprog. Eller om man uden distraktion og
anstrengelse kan følge den engelske dialog helt uden tekster.

--
Peter Knutsen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-07-10 18:59

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, og du skal huske at købe fra sekundærforhandlerne, for så slipper du
> med engelsk MOMS som er lidt lavere end de danske 25%.

Hmm så har jeg været heldig ind til videre :)

>Og køber du bøger er der 0% MOMS i UK. Hvis du køber fra selve Amazon UK
>opkræver de nemlig dansk MOMS.

ok

> Til gengæld bør man nok ikke købe brugte DVD'er af sekundærforhandlerne,
> jeg har i hvert fald gjort det én gang og da var den ridset, så fra nu af
> køber jeg kun "new", når det er DVD.

Det har jeg gjort et par gange - den ene var fordi det var den enste måde at
få den på
og den andne jamen det var en kubrick til 1 pund jeg tænkte hwa fan coveret
var ridset men filmen
var ok ...

> [...]
> acceptere et andet skandinavisk sprog. Eller om man uden distraktion og
> anstrengelse kan følge den engelske dialog helt uden tekster.

jeg kan godt lide de er der om ikke andet så låner mine lille søstere dem og
de vil sgu have undertekster :). de ældste fordi børnene sover og der er
grænser for hvor meget der kan skrues op og de yngre ja det mest House fordi
der er en del fagudtryk der ellers kan gå tabt men for mig selv. det
underlige ved det er jo mere træt jeg er jo mindre undertekster læser jeg og
jo bedre bliver mit engelsk

men så er der også en fan til forskel på Britisk engelsk som det tales af
inspektor morse også Amerikanske australske Canadiske osv serier og film det
er med et langt mere fordøjeligt lix tal

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-10 14:15

Og et godt sted at checke for undertekster er:
http://www.bdlive.dk/movies/uk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-07-10 16:01

"Sven Lindhardt" <svt(snabela)lindhardt(dot)net> skrev i en meddelelse

> Og et godt sted at checke for undertekster er:
> http://www.bdlive.dk/movies/uk

jamen det kommer an på hvor dvd kommer fra er den fra USA så kan man næsten
regne 99 % med der kun er spanske undertekster
er den fra UK så kan man være heldig ...

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-07-10 19:31

On 1 Jul., 17:58, Peter Knutsen <pe...@sagatafl.invalid> wrote:
> Til gengæld bør man nok ikke købe brugte DVD'er af sekundærforhandlerne,
> jeg har i hvert fald gjort det én gang og da var den ridset, så fra nu
> af køber jeg kun "new", når det er DVD.

Jeg har købt *hundreder* af brugte DVDer fra underforhandlerne på
Amazon, og der har kun været problemer med beskadigede diske en 3-5
gange (og så bliver pengene jo refunderet). Så der er kun ganske få
procents chance for at der er noget galt. Efterhånden finder man også
ud af hvilke undersælgere der er til at stole på. Zoverstocks er
f.eks. nogle af de billigste (de har ofte brugte DVDer helt ned til
£0.01 - så betaler man reelt kun 15 kr. i levering), og de leverer
pålidelige brugte skiver. De checker altid diskene før de sender dem
afsted, så de er sikre på at de er OK. I ét tilfælde levede checket
ikke op til deres standard, og så blev handlen cancelled fra deres
side. Det synes jeg da man kan kalde service.

Der kan også være fabriksfejl på nye disks (eller de kan blive
beskadiget i posten), så jeg synes risikoen er stort set den samme,
hvad enten man køber nyt eller brugt.

- Tue

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-07-10 10:33

On 05/07/2010 03:31, Tue Sørensen wrote:

> Jeg har købt *hundreder* af brugte DVDer fra underforhandlerne på
> Amazon, og der har kun været problemer med beskadigede diske en 3-5

Okay, jeg har kun købt brugt DVD én gang, ellers har jeg købt nye. Nye
DVD'er kan dog ofte fås til en pris der er næsten lige så lav som de
brugte, hvis man ikke går efter de nyeste film, men tak for statistikken!

> [...]
> f.eks. nogle af de billigste (de har ofte brugte DVDer helt ned til
> £0.01 - så betaler man reelt kun 15 kr. i levering), og de leverer

Ja, Amazon UKs undersælgere er rigtig gode, når man kan finde en bog
eller DVD til £0,01.

> [...]
> ikke op til deres standard, og så blev handlen cancelled fra deres
> side. Det synes jeg da man kan kalde service.

Det lyder som om jeg skal kigge efter dem fremover. Tak for tippet!

> Der kan også være fabriksfejl på nye disks (eller de kan blive
> beskadiget i posten), så jeg synes risikoen er stort set den samme,
> hvad enten man køber nyt eller brugt.

Okay. Jeg ved bare at mange behandler deres DVD'er dårligt, så jeg kan
nok også bedst lide at købe nyt (bøger er til gengæld ligemeget;
paperbacks er stadig læsbare efter en del slitage). Det var lidt en
tanketorsk at jeg overhovedet købte en brugt skive.

--
Peter Knutsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-07-10 15:49

Bo M. Mogensen wrote:

> og porto er sgu ikke gal ... og der er skandinaviske subs

Det er åbenbart billigere at sende luftpost fra Jersey til Danmark end
breve fra Valby til Glostrup. Hos Play kan man købe DVD film med fri
forsendelse til lavere priser end den danske porto..

Og det er endda før det gigantiske portoforhøjelse som kommer i 2011

--
Jesper Lund

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-07-10 03:09

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsendelse til lavere priser end den danske porto..
>
> Og det er endda før det gigantiske portoforhøjelse som kommer i 2011

ja nogen gange er det lidt sært hvordan det bliver regnet ud - har sendt
postkort fra Bangkok til Bornholm der var hurtigere fremme ind fra Bornholm
til Ålborg :)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-07-10 10:33

On 04/07/2010 16:49, Jesper Lund wrote:

> Det er åbenbart billigere at sende luftpost fra Jersey til Danmark end
> breve fra Valby til Glostrup. Hos Play kan man købe DVD film med fri
> forsendelse til lavere priser end den danske porto..

Til gengæld ligger Jersey udenfor EU, så toldvampyrerne har lov til at
blande sig.

Fra : Jesper

Dato : 06-07-10 20:11

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Til gengæld ligger Jersey udenfor EU, så toldvampyrerne har lov til at
> blande sig.

KUN hvis forsendelsen koster over 80 kr (¤10,73).
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-07-10 21:23

On 06/07/2010 21:10, Jesper wrote:

> KUN hvis forsendelsen koster over 80 kr (¤10,73).

Rigtigt nok.

Jeg ved så ikke om fragt regnes med i de cirka 80 kroner.

--
Peter Knutsen

Fra : Jesper

Dato : 06-07-10 21:53

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Rigtigt nok.
>
> Jeg ved så ikke om fragt regnes med i de cirka 80 kroner.

Det er 80 kr MED fragt. For Play.com's vedkommende er forsendelsen
medregnet. Det er straks sværere med amazon.com (den amerikanske
variant).

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-07-10 02:02

> Til gengæld ligger Jersey udenfor EU, så toldvampyrerne har lov til at
> blande sig.

jeg er ikke blevet ramt af dem endnu ...(told fra uk)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-07-10 13:03

On 08/07/2010 03:01, Bo M. Mogensen wrote:

> jeg er ikke blevet ramt af dem endnu ...(told fra uk)

Der er ikke told på varer sendt fra UK, men der *er* told på varer sendt
fra øen Jersey. Det er bare et spørgsmål om hvorvidt toldvampyrerne
opfanger en sådan forsendelse eller ej.

--
Peter Knutsen

Fra : Jesper

Dato : 08-07-10 14:01

> [...]

> Der er ikke told på varer sendt fra UK, men der *er* told på varer sendt
> fra øen Jersey. Det er bare et spørgsmål om hvorvidt toldvampyrerne

Det gør de skam. Køber du BluRays, der normalt ligger over 80 kr i pris
fra Play, så skal tolderne nok være ude med riven. Det samme gælder
boxed sets. Selvfølgelig kan man være heldig, men er man ikke det, så
klapper toldfælden med told, moms og fortoldningsgebyr (160 kr).

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-07-10 16:27

Jesper wrote:

> Det er 80 kr MED fragt. For Play.com's vedkommende er forsendelsen
> medregnet. Det er straks sværere med amazon.com (den amerikanske
> variant).

Det er varens værdi *uden* fragt som afgør om der skal betales moms. Hvis
der skal betales moms, beregnes det af varens værdi plus fragt. Ja, det
er logisk!

Når sælger angiver værdi på CN22 toldformularen er det altid uden fragt.

For play.com er det ligegyldigt da fragt er 0 kr.

--
Jesper Lund