De Græske ø'er
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-06-10 18:36

Hej

Er der noget der specielt kan anbefales frem for andet?

Går ud fra de mest populære rejsemål er dyrest mht restaurant og shopping?

Kos, Kreta, Rhodos og Samos hører vel til de mest besøgte for dansken, men
kan se at Apollo har mange andre destinationer til Grækenland.

Vi går mest efter gode strande, mulighed for shopping og billige
restauranter.

Nogle tips?

Mvh
Hans

Fra : SEJ

Dato : 30-06-10 19:37

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kan se at Apollo har mange andre destinationer til Grækenland.
>
> Vi går mest efter gode strande, mulighed for shopping og billige

Hej Hans

God shopping=dyre priser= mange tourister plejer at hænge sammen

Hvad vil i shoppe efter ?, ska shopping være lige uden for døren ?, billige
resaurenter afhænger så også hvad man spiser og kvaliteten og selvfølgelig
igen hvor mange tourister er der.

Hvad er en god strand for jer ?, eks. hvis der kun er sand er det som
regel kedeligt at dykke.

Må der være mange tourister og hvor græsk skal det være?

Som udgangs regel er hvis rejseselskaber har pakke rejser til en
destination er det som regel dyrere.

Det kan også være en eftertragtet destination for de rige grækere så er det
også dyrt.

Når der nu står billigt, så kunne man fravælge de destinationer der ligger
længst væk Rhodos, Kreta så er der lidt flere penge at spise for

Prøv at arrangere det selv og se hvad i derved sparer (der er en del andre
øer med lufthavne hvor der ikke arrangeres pakkerejser)

Det kunne for Jer være Naxos, Korfu eller Paros hvis der skal være noget
shopping og det skal være en pakkerejse og hvis man skulle spare lidt ved en
kortere flyrejse.

Har kun været på Ikararia over mod tyrkiet, men vil gætte på at Lesbos også
kunne være en mulighed eller Sporaderne eks. Skiathos men der er nok igen
ikke så billigt at spise.

prøv evt at se på følgende sider for yderligere inspiration.
http://ela-ela.dk/, http://www.mygreece.dk/, http://paxos.dk/gr_start.htm,
http://rejsergrækenland.dk/

Vi øhopper selv lidt rundt for at få lidt af det hele, i år prøver vi eks.
Amorgos som noget nyt, og lidt af det gamle er så Paros, Ios og hvad vi nu
finder på/kan nå
http://www.23hq.com/sejprv/photo/1098277?album_id=3927047

mvh

Svend

Fra : Jet

Dato : 30-06-10 15:15

On 30 Jun., 20:35, "Hans Mouridsen" <h...@FJERNMIGpc.dk> wrote:
> [...]
> kan se at Apollo har mange andre destinationer til Grækenland.
>
> Vi går mest efter gode strande, mulighed for shopping og billige

Shoppe er ikke billigt noget sted, momsen er 23% undtagen Rhodos og
omliggende Dodekaneser øer hvor den er 16%, dog er rene fødevarer 11%
hhv. Dodekaneser 8% et levn fra år 1948 hvor Dodekaneser tidligere
Italiensk kom til Grækenland.
Strande zoome ind via Earth Google com.
Restauranter (Tavernaer) fra 11 Euro person, vi har ikke set det
billigere.
En mulighed vælg All-inclusive Hotel.....

Fra : Thomas Grumstrup

Dato : 16-07-10 15:50

Hej Hans

Jeg ved ikke om Naxos eller Poros er billigere end andre øer.... tror det
ikke - men de er helt klart et HIT hos os.

Der er færre turister end Kos, Kreta, Rhodos og Samos - dermed ikke sagt at
der ingen turister er.

Øerne har hvad I efterspørger.

Mvh
Thomas

Fra : www.sommerferieogrej~

Dato : 31-07-10 16:48

On 16 Jul., 16:49, "Thomas Grumstrup" <tho...@g.com> wrote:
> [...]
> ikke - men de er helt klart et HIT hos os.
>
> Der er færre turister end Kos, Kreta, Rhodos og Samos - dermed ikke sagt at

Der findes gode skønne strande alle steder i Grækenland.
Restauranterne er ikke længere billige - det er blevet dyrt at rejse i
Grækenland. Kreta indeholder mange gode strande - se eventuelt min
hjemmeside for detaljerede rejseberetninger herfra. God rejse!