Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Memory card til Cannon 10 g
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-07-10 14:26

du det her :
http://dk.wesellcd.dk/index.php?page=products&product_id=4409 ?

jeg har kikket på kameraet men jeg synes ikke jeg kan finde noget ?

http://www.photographyblog.com/news/canon_powershot_g10/

Mv.
BMM

Fra : Kurd

Dato : 01-07-10 14:36

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://dk.wesellcd.dk/index.php?page=products&product_id=4409 ?
>
> jeg har kikket på kameraet men jeg synes ikke jeg kan finde noget ?

Søger du på edbpriser, er er 232 forskellige at vælge blandt.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-07-10 15:19

"Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev i en meddelelse

> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Søger du på edbpriser, er er 232 forskellige at vælge blandt.

jamen det skal jo gerne være et der passer .. jeg har 1 i på 1gb og det
forslår som en skid i helved da man også kan lave film med det

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 01-07-10 16:04

Bo M. Mogensen skrev:

> jamen det skal jo gerne være et der passer .. jeg har 1 i på 1gb og det
> forslår som en skid i helved da man også kan lave film med det

Så køb et større kort
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=sdhc&pid=408731

Jeg ved ikke om dit kamera understøtter 4 Gb. Det må stå i din manual.

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-07-10 21:06

"Asbjørn M. Nielsen" <asbjorn@lite.invalid> skrev i en meddelelse

> Så køb et større kort

jamen det er jo det jeg er ved skal bare finde ud af om det passer til
Kamera ...'

> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=sdhc&pid=408731
>
> Jeg ved ikke om dit kamera understøtter 4 Gb. Det må stå i din manual.

Puhh du der er manualer også?er der Manualer den til dette kamera jeg tror
det er en pdf på 150 a4 sider

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-07-10 21:13

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> er der Manualer den til dette kamera jeg tror
> det er en pdf på 150 a4 sider

du forventer vel ikke at alt bliver serveret for dig på et sølvfad ?

/thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 01-07-10 21:48

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Puhh du der er manualer også?er der Manualer den til dette kamera jeg tror
> det er en pdf på 150 a4 sider

Hvis du kigger på side 8 i manuallen, vil du se at dit kamera understøtter
SDHC kort (=kort op til 32 GB).

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-07-10 23:11

Bo M. Mogensen wrote:

> jamen det er jo det jeg er ved skal bare finde ud af om det passer til
> Kamera ...'

> Puhh du der er manualer også?er der Manualer den til dette kamera jeg tror
> det er en pdf på 150 a4 sider

Du kan se alle specifikationer på den her - klik på fanebladet
'Specifications':
http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ModelInfoAct&fcategoryid=144&modelid=17624#ModelTechSpecsAct

Og iflg. dem, kan du bruge op til 8gb kort af disse typer:
"Storage Media: SD/SDHC Memory Card, MultiMediaCard, MMC Plus Card, HC
MMC Plus Card"

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik B.

Dato : 01-07-10 23:32

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

> Og iflg. dem, kan du bruge op til 8gb kort af disse typer:

Kameraet tager givetvis alle størrelser SDHC - altså op til og med 32 GB. De
nævnte 8 GB var sikkert maks. størrelsen på SDHC kort, da kamerates data
blev fastlagt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-07-10 11:07

> Kameraet tager givetvis alle størrelser SDHC - altså op til og med 32
> GB. De nævnte 8 GB var sikkert maks. størrelsen på SDHC kort, da
> kamerates data blev fastlagt.

Ja - det er der ingen tvivl om - derfor er tallet i manualen heller ikke
nødvendigvis den endegyldige sandhed.

For snart mange år siden havde jeg et Canon A40 - der stod også CF kort
max 512 mb i manualen - men det var nok samme princip med at det var,
hvad der fandtes, da man skrev manualen - for 2gb kort virkede fint i
det.

Og både CF og SDHC har et interface, der ikke burde have begrænsninger,
så det eneste problem, der burde kunne være med at bruge større kort er
at tælleren måske ikke kan vise korrekt antal billeder hvis der f.x. kun
er tre cifre og der er plads til over 1000 billeder - men det er kun et
visnings problem - og kun aktuelt, når der er brug for det fjerde
ciffer.....

Jan

Jan

Fra : Per Jensen

Dato : 02-07-10 20:29

On 02/07/10 12.07, Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> er tre cifre og der er plads til over 1000 billeder - men det er kun et
> visnings problem - og kun aktuelt, når der er brug for det fjerde

Yes, mit 40D viser kun 999 billeder, hvor der kan være et ufatteligt
antal på mit 16 GB kort.

Et helt andet problem kan være når man smidet et SDHC kort i et kamera
der ikke kan lide SDHC - et eksempel fra det virkelige liv, en kollega
kom med et kamera jeg skulle reparere, det var STENDØDT og af og til
kunne man tænde det og det skrev card error. Underligt, for det startede
fint uden kortet i. Det viste sig, at det simpelthen går ned, og ikke
kan tændes når der sidder et SDHC kort i. Det var iøvrigt et Casio
Exilim. Åbenbart er firmwaren i det ikke ret robust, siden at det går
helt agurk over et kort den ikke kan læse

// Per.

Fra : Kurd

Dato : 01-07-10 23:24

> [...]
> Kamera ...'

> Puhh du der er manualer også?er der Manualer den til dette kamera jeg tror

Jeg kan godt se, at det er svært for dig. Hvis du ikke kan læse 150 sider,
kan du jo, selvom det er meget svært, søge efter "kapacitet" eller
"hukommelseskort" i din tekstsøgbare PDF-fil. Alt efter din datamats
hastighed tager det sikkert mellem et og tre sekunder.

Men det er selvfølgelig lettere at få nogen, der gider, til at servere dig
svaret.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-07-10 19:18

Asbjørn M. Nielsen <asbjorn@lite.invalid> skrev i meddelelsen
mn.0c007da73bdf6282.67524@lite.invalid:

> Jeg ved ikke om dit kamera understøtter 4 Gb. Det må stå i din manual.

BMM er ikke til manualer. Han vil heller spilde andre mennesker tid. Og når
det giver lidt modstand, begynder han at poste anonym bøsseporno i andre
skribenters navn.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.