Dykning i søer
Fra : oz3bto

Dato : 01-07-10 11:26

Nu har jeg haft dykker certifikat i en hel del år efterhånden og har da
også dykket en del men kun i saltvand

Nu har jeg så fået muligheden for at dykke i en meget klar/ren sø ~650moh

Er der noget jeg bør tage højde for der evt. mere eller mindre bly i bæltet
samt højde forskellen ?

Mindes noget om noget specielt ved søer der lå over en vis højde men finder
umiddelbart intet i div. bøger og tabeller jeg har

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 01-07-10 19:31

Ja, du har mindre opdrift i ferskvand derfor skal du have mindre bly på.

Iflg. standardtabellen, (den gamle CMAS) skal du lægge 1 meter til dybden
indtil 10 meter, 2 meter tillæg indtil 21 meter, 3 meter tillæg indtil 31
meter.
Jeg vil næsten tror at PADI har en tilsvarende tabel.

Hvis du dykker inden for 12 timer efter du er kommet op i højden skal du
også afkorte dykket.

Endelig er der nogen dykkerkomputere som kan tage højde for dykning i
højderne, så frem med manualen

mvh

Jens

Fra : oz3bto

Dato : 02-07-10 00:14

"Jens Rasmussen" <jens@razmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også afkorte dykket.
>
> Endelig er der nogen dykkerkomputere som kan tage højde for dykning i

Det var sådan det var .. Har også fundet det nu i en af de gamle cmas bøger
... Fandt intet i padi

Den med de 12 timer er ikke noget problem .. Bor heroppe i højden.. Ja
faktisk næsten 100m højere oppe som der hvor søen ligger

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-10 18:47

Hejsa,
PADI har også holdning til dyk i højder.
Tag dog en snak med et dykkercenter/instruktør.
Mvh Ole