Glem www.marinemegastore.com - de er ikke ~
Fra : PappaLima

Dato : 27-06-10 20:58

Bare lige for at advare andre!
Jeg bestilte et Navman multi 3100 instrument hos Marine Megastore i England
den 8. juni.
Samme dag fik jeg via mail en bekræftigelse på købet og inden aften var
beløbet (£216.95) blevet trukket via mit visa / dankort.
Firmaet havde oplyst, at forsendelsen kunne tage mellem 3-10 arbejdsdage.
Den 22. juni kantaktede jeg firmaet for at få en status på forsendelsen.
Stor var min overraskelse, da firmaet meddelte, at de alligevel ikke kunne
levere og at jeg derfor ville få mine indbetalte penge retur.
Det har altså taget Marine Megastore 14 dage at konstatere, at de ikke havde
instrumentet på lager!
Det kalder jeg dårlig service og en kritisabel forretningsgang.
På nær et mindre beløb (2 gange vekselgebyr) har jeg fået dækket mine
omkostninger.

Efterfølgende har jeg selv repareret mit 5 år gamle Navman multi instrument
(fart og dybde).
Der var mange dårlige forbindelser i et 60 leder fladkabel til LCD skærmen -
i den ende hvor kablet er LIMET til printkortet - det var helt umuligt at
læse skærmen, da der manglede adskillige segmenter på LCD skærmen.

For andre der har det samme problem med deres Navman instrumenter (alle
instrumenter vil fejle før eller siden - for limen kan ikke holde i
længden), så er løsningen at sætte en gummiliste fast under skærmen, så den
trykker fladkablet ned mod printkortet - man kan nemlig ikke lodde på
fladkablet for det består ikke af kobberbaner, men af ultra tynde baner af
et kulstoflignende materiale.

Hilsen Preben

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-10 22:31

On 27-06-2010 21:57, PappaLima wrote:
> [...]
> Det kalder jeg dårlig service og en kritisabel forretningsgang.
> På nær et mindre beløb (2 gange vekselgebyr) har jeg fået dækket mine

Hej

Jeg har også haft lidt problemer med Marine Megastore. Jeg skulle rykke
dem to gange før de sendte og så var alle tingene ikke med. Derefter
rykket jeg to-tre gange før de sendte den næste pakke, stadig ikke med
alle tingene. Derefter kontaktet jeg dem og bad om at få resten af
beløbet tilbage og det fik jeg. Det hele tog 9 uger og det var kun
muligt at kontakte dem via online chat, de svaret ikke på mail.

/Casper

Fra : PappaLima

Dato : 04-07-10 22:31

Hej,
Ja, det er jo komplet håbløst over for kunderne.
Jeg måtte også vente i ca 30 min (på en chat side!!) for at få svar på et
yderst simpelt spørgsmål - "Hvornår kan i levere?" - og det ku' de så ik'.
/Preben

Fra : VegaSailor

Dato : 19-07-10 02:44

Ja, Marinemegastore.com = suk og argghh!!

Jeg har bestilt hos dem 2 gange.

1. gang bestilte jeg diverse skroggennemførringer i bronze (ca. 10
stumper) og et fuelfilter. Tingene blev leveret af sig selv, men i 2
omgange og i løbet af ca. 1 måned. Stumperne var halv pris af DK, så
jeg var derfor opsat på at prøve igen.

2. gang bestilte jeg 1 sinusinverter, noget fortinnet kabel, 1 søkort
over vestlige ægeriske hav og en pilot til samme sted. Denne gang gik
det helt galt jeg bestilte den 24. april, da jeg intet havde hørt
eller modtaget i ca. 1 md. kontaktede jeg dem på email (virkede ikke -
som andre også har oplevet - intet svar) derefter på chat - jeg
spurgte hvornår - de svarede din inverter koster 180 kr. ekstra,
derfor har vi intet sendt!! Jeg forklarede dem at sådan gjorde man
normalt ikke når pengene for handlen var betalt (begge handler blev
trukket lynhurtigt) ihvertfald var den ikke gået i DK, de var ret
ligeglade. De svarede så at inverteren først forventes på lager om 14
dage. Jeg spurgte om de kunne sende de andre stumper nu. Men nej, så
skulle jeg selv betale ekstra porto - nå jeg ventede så. Jeg ventede
og ventede og leveringen af inverteren skred tidsmæssigt. Jeg
kontaktede dem på chat flere gange (og ventede pissehamrende lang tid
på svar - meget mere end den ½ time, som en herinde var heldig med).
Efter ca. 2 md. dukkede invereten op med posten - alene!! Jeg spurgte
på chatten, hvor resten blev af. Det vidste de ikke - men efter lidt
plagen gad han godt at undersøge det. Nååå - det havde de glemt at få
med - men det ville de sende med det samme, det kom så for 3 dage
siden efter mere end 2½ måned.

Jeg har handlet andre steder i UK og vil forsat gøre det (priserne er
jo helt ned til 50%) - andre oplevelser med fx nasamarine.com og
mesltd.co.uk har været seriøse og kan anbefales.

Men megamarinestore har rod i konceptet - jeg troede faktisk at de var
ved at gå på røven, og at det var derfor de blev ved at sende mig
røvsyge løgne om snarlig levering istedet for varer.

LAD VÆRE MED AT HANDLE HOS DEM (Det giver vrede og fustrationer, som
går ud over familie og ng. - hvor man skriver med råbende bogstaver -
undskyld)

Med venlig hilsen

VegaSailor
Albin Vega - 2833