Hvilken vej rundt om Berlin - mod Dresden
Fra : JMN

Dato : 27-06-10 19:04

Hej med jer

Er lidt i tvivl hvilken vej rundt om Berlin der er nemmest:

A10/E55 rundt om og derefter A13 eller

er det "gennem" byen, hvor det ser ud til der er blanding af
motorvej/trafikvej

Hvad siger i?

vh.
Jørgen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-06-10 21:43

"JMN" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> A10/E55 rundt om og derefter A13 eller
>
> er det "gennem" byen, hvor det ser ud til der er blanding af

Hvis du kører vest om er der 448, øst om er der 442, så det er vist stort
set lige meget.
Igennem Berlin er der 418 km. Der er motorvej hele vejen. Drej ad 111,
derefter 100 som går over i 113, som ender lige i vejen til Dresden.
Hvad der er hurtigst afhænger nok af tidspunkt på dagen samt hvilken dag.
Jeg kørte direkte igennem en morgen kl. 0400, og det var helt problemløst og
hurtigt.
Men jeg har også prøvet at køre ind af 111 en fredag eftermiddag og retur
først på aftenen, hvor vi skulle til området ved Charlottenburg, og der var
megen trafik og køkørsel adskillige gange.
Så i dagtimerne ville jeg nok gå rundt om. Sidst jeg var øst om er ca. 15 år
siden, og der var det stadig hullet betonvej, men det skulle vist være lavet
for længe siden.
Vest om er vejene fine.

Kurt

Fra : JMN

Dato : 28-06-10 17:30

Hej Kurt

Takker.

vh.
Jørgen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-07-10 10:34

> Hej Kurt
>
> Takker.

Du skal vel have grønt/gult umwelt-kort for at må køre igennem Berlin ...

--
Per