"Svømmepøl" til hunden ??
Fra : John T.

Dato : 27-06-10 17:25

Hej.
Vi har en labrador, der bare er helt "syg" med vand.
Sidste sommer købte vi et lille bassin af plastik, men det
gik i stykker efter få gange p.g.a hans klør.
Nu har vi så købt et nyt der ikke skal pustes op med luft,
men blot fyldes op med vand,
men efter 5 min. var den også defekt.
(2 revner i bunden p.g.a. hans klør)

Har I nogle forslag ?
Hilsen Lisa

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-06-10 17:55

"John T." <noname@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> gik i stykker efter få gange p.g.a hans klør.
> Nu har vi så købt et nyt der ikke skal pustes op med luft,

Eventuelt klippe hans kløer ? Eller også købe en af de der børnesandkasser
i en kraftig kvalitet plast. Prøv at kigge rundt i byggemarkederne.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-06-10 19:39

"John T." <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gik i stykker efter få gange p.g.a hans klør.
> Nu har vi så købt et nyt der ikke skal pustes op med luft,

Vi købte også en sidste år i Toys'r'us... Men den holdt ikke længe...
Så købte vi en anden, og noget større, den holder endnu...
Mener det var sådan et ca 500 liters børnebassin.... Skal lige se
mener kassen ligger ude i stalden.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-06-10 08:01

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så købte vi en anden, og noget større, den holder endnu...
> Mener det var sådan et ca 500 liters børnebassin.... Skal lige se

Der lå ganske vist en kasse, men det var så fra den første, som ikke holdt
ret længe... Den vi nu bruger er kvadratisk... Da den altid har været på en
gårdsplads med sten, lægger vi en pressenning eller to undere... Jeg kunne
også forestille mig, lidt sand under, kunne være godt....
Til ænderne købte vi et par æblesandkasser i Føtex, 2 Stk for Kr 180,- som
er i rimeligt kraftigt plast, og de skulle vel også kunne indeholde en
Lab...

M.V.H....Benny..

Fra : John T.

Dato : 28-06-10 08:58

> [...]
> Til ænderne købte vi et par æblesandkasser i Føtex, 2 Stk for Kr 180,- som
> er i rimeligt kraftigt plast, og de skulle vel også kunne indeholde en

Tak for dine svar, den står på græsplænen !
Undersøger dine forslag-tak !
Lisa

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-06-10 16:32

> Tak for dine svar, den står på græsplænen !
> Undersøger dine forslag-tak !
> Lisa

Hej Lisa

Ja det er nok for blødt.... Du skal nok have noget fast under den,
Man skulle jo ellers tro, det var en fordel med det bløde, men det
er det ikke... Så går negle alt for let igennem....

M.V.H....Benny..

Fra : John T.

Dato : 28-06-10 17:45

> [...]
> Man skulle jo ellers tro, det var en fordel med det bløde, men det
> er det ikke... Så går negle alt for let igennem....

Jeg kom til at tænke på:
Vi har noget gulvtæppe-rest, hvis man nu lagde det i bunden,
det vil suge vand og derved blive liggende i bunden, jeg syntes
det lyder som en god idé !!
Lisa

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-06-10 08:49

> [...]
> Vi har noget gulvtæppe-rest, hvis man nu lagde det i bunden,
> det vil suge vand og derved blive liggende i bunden, jeg syntes

Ja det vil nok ikke være helt tosset... Det træder den da ikke lige
igennem... Det er oftest når de hopper ud af badet, de træder
igennem... Så det kan også hjælpe, at lave et trin, så den ikke
skal foretage et lille spring.

M.V.H....Benny..

Fra : John T.

Dato : 29-06-10 11:18

Vi har i dag været i Toys'r'us, her købte vi et plastik-kar
(trekantet) til 200,-
Miki, (hunden) tog rigtigt godt imod det, studerede meget nøje
karret da det blev fyldt op med vand
Og så var det bare at hoppe i og derefter rulle sig
på græsplænen.
En rigtig rar fornemmelse for os at se den glæde han har
ved en udgift på 200,-
Tak til Benny og Tove for svar !

Skulle der være andre der har fuldt med på sidelinien,
og har gjordt det samme, ja så vil jeg da gerne høre hvad
I har at fortælle
Hilsen Lisa

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-06-10 12:13

> [...]
> Og så var det bare at hoppe i og derefter rulle sig
> på græsplænen.
> En rigtig rar fornemmelse for os at se den glæde han har

Jeg synes at idéen med gulvtæppet i bunden er genial. Hvorfor tænkte jeg dog
ikke på det.

Dejligt at Miki nu kan få opfyldt sit store ønske, det må også være
ulideligt med en stor pels i denne varme, så et forfriskende bad i haven må
være lykken for ham. Prisen var da også til at overkomme, og hvad gør man
dog ikke for sine elskede kæledyr. Held og lykke med den fortsatte vandgang.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-06-10 09:19

"John T." <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har i dag været i Toys'r'us, her købte vi et plastik-kar
> (trekantet) til 200,-

Jeg har jo som før nævnt, selv købt 2 stk æblesandkasser i Føtex... Der
foruden har jeg en ( vistnok ) naturlig sø, vel ca 25 - 30 meter lang, og
vel også 15 - 20 meter bred.... Der er, så der i meget våde perioder, kan
løbe vand fra den, men tilgangen sker fra jorden. Så egentligt kunne det
være sjovt at høre, er der nogen, der har gode forslag til, hvordan man
nemmest producerer et filter, der kan rense vandet... Det kommer nok ikke
til at lugte bedre.... Men kunne jeg da så i det få det til at se lidt
renere ud, for der ligger vist en masse bundslam, som jeg næsten er sikker
på, at søen godt kunne undvære... Så det var mit håb, evt i samarbejde med
en dykpumpe, at kunne rense vandet lidt... Derved får man så somme tider,
lidt cirkulation i vandet, hvilket vel heller ikke er at foragte. Det skal
siges, lugten er kun et problem, når Olga lige lader sig friste over evne,
og snupper sig en dukkert.... ( Hvilket så altså slet ikke er så sjældent )
))).... Hun syntes selv, hun er en bedre scoring end Venus, når hun
atter har fast grund under poterne.... Men det er vist et punkt, hvor
meningerne er en anelse delte ....

M.V.H....Benny...
Der håber på masser af forslag.

Fra : makkerlone

Dato : 21-07-10 02:12

Jeg har købt en bedroller, som er af temmelig kraftig plastik. Tror
nok at det var hos Ikea.
Min hund Panik elsker at "grave" i vandet, og plastikken er ikke
revnet endnu.

Billede: http://www.makker.dk/asasara/billeder/panik-vandpjask2009.jpg

Har også lidt film af det:
http://www.youtube.com/watch?v=m2WR8mfAgr0

Hilsen Lone Sommer

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-07-10 10:04

"makkerlone" <panik@makker.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ja jeg købte først et rundt børnenad i en legetøjsbutik... Men det holdt
ikke længe.... Så købte jeg et kvadratisk minibad, jeg ved ikke om det er
500 eller 1000 liter, eller måske endda lidt mere.... Det holder endnu....
Samt jeg købte 2 Stk æbleformede sandkasser i plast, i Føtex.... Og
nedgravet, virker de også rimeligt solide.... Indrømmet, der er lidt arbejde
med disse, når de skal gøres rene, mest med at få alt sand og jord op deraf
igen. Men OK, de var måske også mest købt til ænderne, men kan også fint
bruges til hunde... Sidstnævnte, var ikke særligt kostbare, vel ca Kr 100,-
pr stk.... Vil de prikke hul, var der jo en der foreslog, at lægge et
gulvtæppe i bunden, hvilket burde eliminere det problem.

M.V.H....Benny..