Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hollandske gylden?
Fra : JBJ \(4920\)

Dato : 26-06-10 12:01

Hejsa, kan man stadig få vekslet hollandske gylden om til danske kroner
eller er de totalt udgået og slettet - jeg ved Holland bruger Euro nu, men
plejer ikke at være en "grace" periode på 10 - 20 år?

--

Mvh / with kind regards

JBJ (4920)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-06-10 12:58

Der skulle være en chance endnu:
http://www.dnb.nl/en/payments/exchanging-guilders/index.jsp

Fra : Ivar

Dato : 27-06-10 11:35

Uffe Kousgaard skrev:

> Der skulle være en chance endnu:
> http://www.dnb.nl/en/payments/exchanging-guilders/index.jsp

Jeg tror ikke at man kan få dem vekslet til danske kroner direkte.
Jeg tror man skal en tur til Holland.

Da Holland indførte euroen var der skrappe regler for hvad man
kunne veksle. Ligeledes var der kort tid inden regler for hvor
store beløb man måtte betale kontant. Man måtte fx ikke købe
en bil med kontanter. Det var et ønske om at komme nogle af de
sorte penge til livs. Der ligger utvivlsomt en del store beløb
i cigarkasser rundt omkring i Holland.

Af linket kan man se at man skal have haft pengene siden 2002,
og at man er kommet ærligt til dem. Jeg kan forstille mig, at det
kan være problematisk at bevise.

Ivar Magnusson

Fra : JBJ \(4920\)

Dato : 27-06-10 13:26

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Af linket kan man se at man skal have haft pengene siden 2002,
> og at man er kommet ærligt til dem. Jeg kan forstille mig, at det

Og desværre er det mønter, men de kan sikkert bruges til noget andet om end
ikke skrotmetal.

--

Mvh / with kind regards

JBJ (4920)