Thailand i februar
Fra : Werner

Dato : 26-06-10 10:25

Vi påtænker en tur til Thailand i februar næste år.
Et land vi ikke har besøgt endnu.
Alle mulige oplysninger om gode tilbud fra rejseselskaber, vejr, steder vi
skal se, links, etc. modtages med tak. Vi regner med at kunne være afsted i
14 dage.
vh
Werner

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-06-10 22:39

Den 26-06-2010 11:25, Werner skrev:
> [...]
> skal se, links, etc. modtages med tak. Vi regner med at kunne være afsted i

Thailand byder på temmelig meget forskelligt. Så spørgsmålet
er, hvad I interesserer jer for. Flotte strande, fantastiske
udsigter, jungle-safari, templer eller noget helt femte? Og
vil I opleve så meget som muligt eller bare være det samme
sted i 14 dage?

Og hvordan har I det med varme/høj luftfugtighed? Varmen er
egentlig ikke så slem, der er oftest "blot" midt i 30'erne.
Men nogle steder kan luftfugtigheden være meget høj, og så
føles det meget varmere.

For øvrigt, hvis I har mulighed for det, så tag i stedet 3
uger. Flyveturen koster det samme, og det er billigt at være
der, så den tredje uge bliver meget billigere i forhold. Og
14 dage er meget lidt til Thailand. Alene rejsen tager de 2
af dagene, mere hvis I får jetlag. Og der er så meget at se
og opleve, at 12 dage ikke er særlig lang tid.

Jeg har ikke været så meget rundt endnu, så jeg er nok ikke
den bedste til at rådgive jer. Men hvis du svarer på
ovenstående, er der sikkert andre der kan, og jeg prøver
selvfølgelig også gerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Werner

Dato : 27-06-10 11:15

> [...]
> templer eller noget helt femte? Og vil I opleve så meget som muligt eller

Tak, Kim.
Vi forestiller os primært en totalt afslapningsferie.
Vi elsker varme og gode kulinariske oplevelser.
Men den ultimative afslapning er det vi går efter.
vh
Werner

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-06-10 12:32

Den 27-06-2010 12:15, Werner skrev:

> Vi forestiller os primært en totalt afslapningsferie.
> Vi elsker varme og gode kulinariske oplevelser.
> Men den ultimative afslapning er det vi går efter.

Ok, så skal I ikke rejse rundt men blive samme sted. Det
kunne fx være på en af de populære øer som Phuket eller Koh
Samui, hvor der er masser af flotte strande og natur.
Umiddelbart vil jeg tro, at I er bedst stillet med en
charterrejse derned, og den vil i så fald sikkert gå til en
af de to øer.

Phuket har mere at byde på end bare strande, fx
elefant-safari, og masser af heldagsture til de forskellige
øer, hvor I bliver fragtet rundt og underholdt. Det kan
varmt anbefales - husk kamera!

Der er også et par kabaret'er i form af Simons Cabaret
(dragshow) og Fantasea med optræden af elefanter og artister
m.m. - det er ikke en cirkus, deres hjemmeside:
http://www.phuket-fantasea.com/eng

Phuket har fået sit eget vandland, hvis I har børn med. Den
lokale zoo, bør man derimod vist holde sig fra.

Vær opmærksom på, at priser på stort set alt kan forhandles,
det gælder tøj og turistnips, og det gælder også
udflugtsturene.

På både Phuket og Koh Samui er der mange turister, men der
findes mere uspolerede øer eller steder, som andre sikkert
kan fortælle om, hvis det er det, I vil. Men det vil kræve
mere aktivitet fra jeres side.

Kulinariske oplevelser kan I få alle steder. Og hotellets
køkken bør være det sidste valg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér familie og venner med ny viden om danske ord og

Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-06-10 14:13

> [...]
> er det, I vil. Men det vil kræve mere aktivitet fra jeres side.
>
> Kulinariske oplevelser kan I få alle steder. Og hotellets køkken bør være

Kan kun give Kim ret.
Phuket er et dejligt sted.
Langt de fleste rejsebuerauer har ture der til.
Vi tog selv med Startour, dels fordi vi havde fået et gavekort dertil, men
også fordi
de flyer direkte uden mellem landinger. turen er lang nok i forvejen.

Vi har også været på et par af turene som man kan købe dernede, og
priserne kan forhandles meget ned

Phuket-fantasea, er et flot show, og kæmpestort. Pludselig stod der
omkring 20 elefanter på scenen,
og den var ikke fyldt helt op. Lad være med at betale for mad deroppe,
det er for dårligt og drikke varene er meget dyre.

Får man lyst til at se Bangkok går der fly dertil stort set hver time.

Elmer

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-07-10 21:22

On Sun, 27 Jun 2010 12:15:08 +0200, Werner wrote:

> Vi forestiller os primært en totalt afslapningsferie.
> Vi elsker varme og gode kulinariske oplevelser.
> Men den ultimative afslapning er det vi går efter.

Tag en chareterrejse til Koh Chang! Vælg et hotel direkte til en af
strandene på vestsiden! Øen er fredelig og smuk, priserne stadig moderate,
trafikken også. Skulle I midt i al den afslapning få lyst til en lille
udflugt, er der masser af muligheder og korte afstande. Det er for mig et
langt bedre valg end Pukhet - billigere og smukkere, men med lidt
besværligere rejse ud og hjem.

Koh Chang har tradition for servering direkte på stranden, især om aftenen,
især grill, fisk, cocktails.

Det er skrevet med det forbehold at jeg ikke har været der de sidste 4 år -
også dér sker der en hurtig udbygning.

--
pl