C-map max eller NT+
Fra : Roderiet

Dato : 25-06-10 13:43

Hej der alle. Jeg har en Seiwa, 7 " barracuda kortplotter med et
megawide kort som desværre er det med kendte fejl i farvegengivelserne (
MW - 4--- maj 2008 ). Derfor kigger jeg efter noget andet og her kommer
NT+ ind i billedet. det er muligt hos Lynettens bådservice at få et "
Danmarkskort " for ca 1000,- ( NT+ L-5 ). I manualen til plotteren
står at den kan fungere med begge typer kort. Så til tvivlen. Hvad
er forskellen på C-map max og NT+ ?. for jeg finder det underligt at
C-map max er inddelt i " zoner " mens NT+ kan fåes som et helt
Danmarkskort, ( L 5 ). Er det kun af komercielle årsager, at der forskel
på de to formater ?. mvh Niels F.

Fra : claus.b.p.

Dato : 25-06-10 21:01

"Roderiet" <niels-astrid@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> et helt Danmarkskort, ( L 5 ). Er det kun af komercielle årsager, at
> der forskel på de to formater ?. mvh Niels F.

NT+ er et ældre format, som ikke indeholder de samme informationer, så vidt
jeg ved.
Prøv istedet at kigge på netbutikker i fx. England, der får man noget mere
for pengene. Desværre er posten derovrefra også lidt langsommere.

Mvh. Claus

Fra : blueocean

Dato : 25-06-10 14:54

On 25 Jun., 22:01, "claus.b.p." <cb...@hotmail.com> wrote:

> NT+ er et ldre format, som ikke indeholder de samme informationer, s vidt
> jeg ved.
> Pr v istedet at kigge p netbutikker i fx. England, der f r man noget mere
> for pengene. Desv rre er posten derovrefra ogs lidt langsommere.
>
> Mvh. Claus

Det kommer da an på hvem man handler med, jeg har handlet meget med
www.mesdlt.co.uk og de er hurtige, jeg bestilete sidst et st60 wind
instrument, , det kom med "posten" 2 dage efter, selv ikke post dk kan
lever så hurtigt.

Jo.det kan godt betaler sig også selv om posten skulle være 3 dage
undervejs.

Gert

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 25-06-10 22:59

blueocean wrote:
Klip

> [...]
> lever så hurtigt.
>
> Jo.det kan godt betaler sig også selv om posten skulle være 3 dage

Altid godt med gode links, men jeg kommer ikke ret langt med nævnte
www.mesdlt.co.uk - måske er der en trykfejl?

\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------
Torben

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 25-06-10 23:06

http://www.mesltd.co.uk/

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-10 15:55

Efter at jeg købte en lille Standard Horizon kortplotter (SH180i med
en C-Map Max brik, der dækker N, S og DK (!) og med AIS) som back up
til min bedagede RM søkorplotter (som kun læser NT+ kort), der sidder
ved kortbordet, kan jeg klart anbefale de nye MAX-kort kort fra C-Map

Der er langt flere detaljer på de nye MAX kort og kan kan zoome ind
til meget detaljerede informationer. Man får mere for pengene ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør