sejl - med et underlig problem
Fra : fjern

Dato : 24-06-10 15:21

Min gamle rullefok fik en lidt hård behandling, da jeg sejlede med sejl
ind i en ukendt havn med en del vindspring. - jeg er ikke dygtig til
det, så det var i sig selv en bedrift - -

Det har bevirket at over en 40 cm har underliget sluppet sit tag i den
gennemgående line der går mellem skødebarm og halsbarm - Syningerne er
gået op.
Amatørens spørgsmål er så:
Kan jeg sige - nåh pyt og være forsigtig resten af sæsonnen?
eller
skal jeg prøve at finde noget tynd snor og håndsye det sammen igen ?
eller
Skal jeg straks finde en sejlmager der kan ordne det, for ellers
ryger hele underliget, og måske mere med næste gang det blæser mere end
6 sekund meter?

Venter spændt på de sædvanlige kloge svar.
hjemsted Helsingør.

/Søren

Fra : steffen skov

Dato : 24-06-10 17:15

Hej Søren
Det er en god ide at få det syet på enten den ene eller anden måde. Det
forstærker sejlets underlig.
Hilsen Steffen
---
"E`BAAD", Pd nr. 18,
Bådlauget Krogen, Århus

Fra : HKN

Dato : 24-06-10 20:28

Ja, sejlsport er en dejlig (dyr) sport.

Jeg ville gå til en sejlmager (eksempelvis Elvstrøm som ligger i Nivå, tæt
på dig) det koster nok kr. 300,- at få syet det.

Mvh
Henrik

Fra : fjern

Dato : 25-06-10 13:45