Overnatning i Tyskland
Fra : Jebir

Dato : 24-06-10 23:13

Hejsa!

Jeg er rendt ind i lidt af et "problem" - jeg er ved at planlægge en
Italienstur for 2 voksne og 4 "børn" på 14.
Vi regner med at skulle overnatte omkring Würzburg fra d. 4-5/7, og i
Kassel d. 9-10/7 under vores køretur. Jeg havde regnet med at
reservere værelser på et Formule1 eller Etaphotel, men har netop
fundet ud af, at de kun tillader 2 voksne + evt. et barn op til 12 år
på værelserne.
Visse omstændigheder gør, at vi er nødt til at være 1 voksen og 2 børn
på hvert værelse, og derfor vil jeg høre, om nogen kan anbefale nogle
overnatningssteder (ikke nødvendigvis hoteller, også gerne b&b, motel
el.lign) i eller omkring de 2 byer, som ikke koster alverden - vi skal
bare bruge en seng at sove i!
Alternativt, er der nogen der ved, om Etap/Formule1 kan være fleksible
med deres krav?

Vh.
Mikkel

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 25-06-10 07:33

Alternativt, er der nogen der ved, om Etap/Formule1 kan være fleksible
med deres krav?
----------

Næppe. Som regel er der en dobbeltseng og oven over en "køjeseng". Dermed er
der kun 3 sovepladser.

Kennet

Fra : Carsten Keller

Dato : 25-06-10 07:33

Jebir wrote:
> [...]
> bare bruge en seng at sove i!
> Alternativt, er der nogen der ved, om Etap/Formule1 kan være fleksible

Det ville nok kunne lade sig gøre at få lov til at sove 2 børn og en voksen
på hvert værelse, jeg kan ikke lige se hvad hotellet skulle tabe ved det.
Men det ser tilsyneladende ud til at de kæder mener at børnene er voksne
(over 12), derfor går den nok ikke.

Keller

Fra : Mogens

Dato : 25-06-10 10:51

Carsten Keller wrote:

> [...]
> ved det. Men det ser tilsyneladende ud til at de kæder mener at børnene
> er voksne (over 12), derfor går den nok ikke.

Kræver de at man viser pas ved indcheckningen? Ellers er det vel bare at
bestille to værelser og så fordele som man nu lyster. Hvem skulle lige
kontrollere det?

Fra : Jebir

Dato : 25-06-10 01:13

On 25 Jun., 08:32, "Kennet og Pernille" <i...@nogen.dk> wrote:
> [...]
> ----------
>
> Næppe. Som regel er der en dobbeltseng og oven over en "køjeseng". Dermed er

Lige netop - og det ville godt kunne lade sig gøre på 2 værelser,
problemet er, at de som nævnt mener børn er under 12.

- Mikkel

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 25-06-10 08:51

Lige netop - og det ville godt kunne lade sig gøre på 2 værelser,
problemet er, at de som nævnt mener børn er under 12.
----

UPS! Jeg læste dit indlæg forkert.

"Køjesengen" er ikke verdens største, men burde kunne klare en voksen.
Grunden til "forbuddet" mod 3 voksne er sandsynligvis holdbarheden af
sengen. I Disney er der senge, der kun kan klare 70 kg, men sengene på
Formule 1 ser mere solide ud

Jeg vil da prøve at skrive til dem. Der hvor vi sov, var det meget flinke
folk

Kennet

Fra : Jebir

Dato : 25-06-10 02:36

On 25 Jun., 09:50, "Kennet og Pernille" <i...@nogen.dk> wrote:
> [...]
> Formule 1 ser mere solide ud
>
> Jeg vil da prøve at skrive til dem. Der hvor vi sov, var det meget flinke

Jeg har netop talt med Etaphotellet i Würzburg, og selv med en
luftmadras på gulvet for at spare deres "enkeltseng" kan det under
ingen omstændigheder lade sig gøre... så ideer og forslag modtages med
kyshånd!

Fra : Elmer Fjort

Dato : 25-06-10 10:57

"Jebir" <jebirdk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

luftmadras på gulvet for at spare deres "enkeltseng" kan det under
ingen omstændigheder lade sig gøre... så ideer og forslag modtages med

Har du prøvet Viamichelin ??
Der kan du zoome ind på kortet, og klikke hoteller ind, så kommer alt hvad
der findes af hoteller i nærheden frem.

Elmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-06-10 17:17

"Elmer Fjort" <whoknows@whocares.dk> skrev i meddelelsen

> Har du prøvet Viamichelin ??

De nævnte lavprishoteller går ikke med til mere end 3 stk på værelset. Vi
har ofte anvendt følgende link til at finde et hotel:
http://www.linksundrechts.com/da/