World Dog Show
Fra : Ivan Madsen

Dato : 24-06-10 20:32

Begav mig en tur op for at se vores race i Herning. Køreturen var
ganske afslappet og resten af omtalen af den hører hjemme i
dk.fritid.bil, hvis der bliver nogen

Der var hunde overalt og selv om jeg faktisk kun nåede at se i to
haller var der i opstartsperioden tryk på udenomsarealerne, så det
ikke var helt nemt at finde plads til et bur, et bord og hvad man
sådan lige har brug for.

Selve afviklingen af udstillingen var stort set som det system, DKK
skrottede for 1½ år siden, men det er så knap så vigtigt, den rigtige
hund skal nok vinde til sidst alligevel - det er de sekundære
placeringer, der ikke bliver rigtige i systemet ved
verdensudstillingen, og det er mest vigtigt for klubber, der har en
"årets hund"-konkurrence.

Der er generelt styr på tingene og gode muligheder for at se hvad der
sker i ringen - men på grund af baggrundsstøjen skal man altså vide,
hvad der foregår for at kunne følge med. Præmieringer skal man også
være meget opmærksom for at få med, pludselig er en hund væk fra
ringen - båndets farve var det så som så med at få offentliggjort.

Om det er dyrt at betale 75,- for at komme ind må være op til den
enkelte.

Men det der irriterede mig var at udstillere i World Dog Show kunne
lade hunde sidde og lide i biler, så man måtte kalde på dem - desværre
også nogle danske! Hvordan pokker kan man forsvare at lade en hund
sidde i en bil en dag som i dag og bare gå fra den?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-10 12:22

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> også nogle danske! Hvordan pokker kan man forsvare at lade en hund
> sidde i en bil en dag som i dag og bare gå fra den?

Nå, jah, men skidt... Vi fik da set, at det var en Aussie hvalp der vandt
) Den var nu også nussekær.... Bare synd den ingen hale havde.... Den
havde været Ultrasmuk, hvis den havde haft en hale, der matchede resten af
hunden...

Jamen det er da ikke noget problem, at lade hunden blive i bilen.... Man har
da krogen at sætte i.... Og selvfølgelig da håndklæder, eller viskestykker
at hænge for vinduerne i solsiden.... Og selvfølgelig alle vinduerne let
åbne... Og det er da også tilladt at gå ud og kigge til dem... Man skal
selvfølgelig bare huske, at få en Rød billet, når man går ud... Så man ikke
skal betale for at komme ind igen....

Hørte da helsigvis også kun en enkelt, blive kaldt ud til bilen... Men der
blev så også sagt " Øjeblikkeligt ".....

Men her er det så et godt råd, til folk der lader dem sidde.... Dæk ikke
mere til, end der er behov for... Så folk kan se... At hunden, eller
hundene, har det udmærket.... Og skulle det extreme ske... Så sæt jeres
Mobilnumre i bagruden, så folk kan kontakte jer....

M.V.H....Benny..

Fra : Ivan Madsen

Dato : 25-06-10 15:38

On Fri, 25 Jun 2010 13:21:58 +0200, "Benny Mortensen"
<bfm@tdcadsl.inv> wrote:

<...>

> [...]
>selvfølgelig bare huske, at få en Rød billet, når man går ud... Så man ikke

Hvis det fremgår tydeligt at der bliver holdt øje med hundene og de
har luft og vand, så ser jeg heller ikke problemet! Men - enten var
der nogle knap så omhyggelige mennesker tilstede, eller også var der
nogle hystader der anmeldte alt. Hen på dagen var der ca. 10 af den
slags kald, hvorefter det blev oplyst, at nu gik alle anmeldelser
videre til politiet *suk*
Så ja - man kan lade hundene være derude med luft og vand -enig! Men
det skal fremgå at der ses efter hundene - at lade dem sidde i en
totalt lukket bil er uanstændigt! Det ene kald gik på at det "skulle
være nu, da hunden har det meget dårligt"!

Fra : battlefields

Dato : 25-06-10 19:43

> [...]
> Begav mig en tur op for at se vores race i Herning. Køreturen var
> ganske afslappet og resten af omtalen af den hører hjemme i

(klip)
Og man kan følge udstillingen her (der kører et livekamera hele tiden under
de afsluttende bedømmelser):
http://www.worlddogshow2010.dk/?DK

Hilsen Vibeke, der skal til Herning i morgen, jubiii! Sjovt at tænke på at
jeg også var der sidste gang Verdensudstillingen foregik i Danmark, det var
i 1977!!

Fra : JB

Dato : 25-06-10 19:54

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg også var der sidste gang Verdensudstillingen foregik i Danmark, det
Der var også verdensudstilling i Danmark i 1989. Det foregik i Bella-centret
i Kbh.

Hilsen
Jytte

Fra : battlefields

Dato : 25-06-10 20:50

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der var også verdensudstilling i Danmark i 1989. Det foregik i
> Bella-centret i Kbh.

Hej Jytte
Ok, tak for den oplysning, jeg har nemlig ikke kunnet finde noget om det.
Hilsen Vibeke

Fra : battlefields

Dato : 25-06-10 20:57

> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej
Jeg glemte lige dette link, det er nemlig ikke fuldstændigt, så derfor
vidste jeg ikke at udstillingen havde været i Danmark efter 1977.
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Dog_Show

Hilsen Vibeke, der lige har vasket guldmedaljen fra 1977 af så den kan komme
med i morgen

Fra : JB

Dato : 25-06-10 21:14

> [...]
> http://en.wikipedia.org/wiki/World_Dog_Show
>
> Hilsen Vibeke, der lige har vasket guldmedaljen fra 1977 af så den kan

Jeg husker det tydeligt, jeg var selv med. Det var flot vejr, det var næsten
for varmt.

Men god fornøjelse i morgen.

Hilsen
Jytte

Fra : battlefields

Dato : 26-06-10 07:38

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg husker det tydeligt, jeg var selv med. Det var flot vejr, det var
> næsten for varmt.
>
> Men god fornøjelse i morgen.

Hej Jytte

Tak
Ja, det jeg bedst husker (bortset fra min egen optræden i ringen) var en
Irsk Vandspaniel som stod og drak vand, min far og jeg vidste ikke helt
hvilken race det var (de fandtes vist ikke i Danmark dengang) men da vi
fandt ud af det synes vi det var lidt sjovt at vi netop mødte den mens den
drak vand
Hilsen Vibeke, der er på vej ud af døren

Fra : Lene Nielsen

Dato : 26-06-10 01:42

On 25 Jun., 22:14, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> Jeg husker det tydeligt, jeg var selv med. Det var flot vejr, det var n sten
> for varmt.
>
> Men god forn jelse i morgen.
>
> Hilsen
> Jytte- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Det var ikke "næsten" for varmt. Det var alt for varmt. Jeg udstillede
hunde med tyk pels på asfalt, det var rædselsfuldt. Selv om jeg helst
vil udstille ude, var det en af de få gange, hvor det nok havde været
bedre at være indendøre.

Jeg skal op og udstille min hvalp i morgen (søndag) og vi skal også
være ude, men hun fælder så meget, at jeg regner med at vakse hele
pelsen af i dag, så selvom de også lover meget varmt i morgen, vil hun
forhåbentlig være nogenlunde komfortabel.

VH Lene

Fra : battlefields

Dato : 27-06-10 20:24

Og vinder af BIS 2010 blev en helt fantastisk hvid Toypuddel fra Sverige,
den var opdrættet i Danmark.
Nr 2 blev en lille sort Affenpincher.
Et flot show som bliver svært for Frankrig at leve op til næste år.

Hilsen Vibeke

Fra : battlefields

Dato : 27-06-10 20:28

Og her kan man se vinderen: Smash Jp Talk About (det er den mindste på
billederne)
http://www.smashpoodle.net/show/2006pca2.html

Hilsen Vibeke

Fra : Anelise

Dato : 27-06-10 21:24

> Og her kan man se vinderen: Smash Jp Talk About (det er den mindste på
> billederne)
> http://www.smashpoodle.net/show/2006pca2.html
>
> Hilsen Vibeke

Hej Vibeke
jeg ved godt, at sådan "skal" en udstillingspudel klippes, men i mine øjne
ser de latterlige ud, og jeg kan lige se handleren, der ser ud til at være
en stor kraftig mand, fare rundt i ringen med den lille bitte løveklippede
hund. Det må have været et syn for guder
Hvis jeg nogensinde skal have en (mellem)pudel, skal den være sort og have
en såkaldt hvalpeklipning, det er i mine øjne det pæneste, og så ligner den
da en hund.

Hilsen Anelise.

Fra : battlefields

Dato : 28-06-10 13:18

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en såkaldt hvalpeklipning, det er i mine øjne det pæneste, og så ligner

Hej Anelise

Nej, det var en asiatisk handler af "normal størrelse"
Faktisk har jeg kigget lidt mere på nettet og det ser da ud til at hunden
ikke er opdrættet i Danmark, men nærmere i Japan. Der er nok blevet skrevet
forkert i kataloget.
Hilsen Vibeke, der heller ikke er til så meget "show-dog" men imponerende
var den.

Fra : Pwh

Dato : 29-06-10 09:13

Anelise, skrev:
> Hvis jeg nogensinde skal have en (mellem)pudel, skal den være sort og
> have en såkaldt hvalpeklipning, det er i mine øjne det pæneste, og så
> ligner den da en hund.

Her kan du se en rigtig hund, faderen til den hvalp jeg får imorgen
http://www.zandonaia.com/monrad_.htm

/Jens

Fra : Anelise

Dato : 29-06-10 09:39

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Her kan du se en rigtig hund, faderen til den hvalp jeg får imorgen
> http://www.zandonaia.com/monrad_.htm
>
> /Jens

Monrad Mad Max
Jeg kan sagtens se, at han er en imponerende og kraftfuld hund, men især på
de nederste billeder, hvor han viser hele gabet frem, virker han
frygtindgydende på mig og ville få mig til at gå over på det modsatte
fortov, hvis jeg mødte ham. Jeg har så aldrig mødt en rottweiler i
virkeligheden, så det er nok udtryk for en forudfattet fordom hos mig.
Men nu er jeg jo også til en meget mere blød hunderace - godt, at der er en
hund for enhver smag.
Tillykke med ham, jeg er sikker på, at Angel bliver glad for ham.
mvh Anelise

Fra : Pwh

Dato : 29-06-10 10:17

Anelise, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Monrad Mad Max

Ja det er satans til navn, så er linien ligesom lagt

> [...]
> især på de nederste billeder, hvor han viser hele gabet frem, virker
> han frygtindgydende på mig og ville få mig til at gå over på det

Smukke kan man ikke kalde Rotter, men den styrke og ro de udstråler
appelrer meget til mig, jeg er ikke til de bløde racer
Så er man også nød til at dele fortorvet når man lufter hund

> Jeg har så aldrig mødt en
> rottweiler i virkeligheden, så det er nok udtryk for en forudfattet
> fordom hos mig.

Det er da utroligt at du aldrig har mødt en, de er da ret udbredte i DK

> Tillykke med ham, jeg er sikker på, at Angel bliver glad for ham.

Hun har intet alternativ, ingen returet på Balder

/Jens (som får ny hund om 27 timer)

Fra : Jopa

Dato : 29-06-10 10:43

Pwh formulerede tirsdag:

> /Jens (som får ny hund om 27 timer)

Hvad nu hvis deres bil går i stykker ?
har du tænkt på det ? :')

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 29-06-10 10:46

Jopa, skrev:
> Pwh formulerede tirsdag:

> Hvad nu hvis deres bil går i stykker ?
> har du tænkt på det ? :')

Så henter jeg ham på Maxi'en

/Jens

Fra : Anelise

Dato : 29-06-10 11:08

> Det er da utroligt at du aldrig har mødt en, de er da ret udbredte i DK

Jeg har naturligvis set mange rottweilere på afstand, men har aldrig været i
"klappekontakt" med dem, og kender heller ingen, der ejer en rottweiler.

Førhen var jeg også utryg ved at møde en schæfer, men efter gennem årene at
have lært min venindes to schæferhunde Rina og Athos at kende, er jeg blevet
overbevist om racens gode egenskaber. Det samme ville sikkert ske, hvis jeg
kendte nogen med en rottweiler.
mvh Anelise

Fra : Pwh

Dato : 29-06-10 11:16

Anelise, skrev:
> [...]
> kende, er jeg blevet overbevist om racens gode egenskaber. Det samme
> ville sikkert ske, hvis jeg kendte nogen med en rottweiler.

Det er jo altid farligt at have forudfattede meninger.
Feks har jeg mødt en hel del kamphunde efterhånden,
og alle som en har været søde og rare hunde.
Det er hunde i tæppetisserstørrelse jeg har haft flest probs med
mht agrassivitet i forhold til mig selv og mine hunde.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-06-10 10:36

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Her kan du se en rigtig hund, faderen til den hvalp jeg får imorgen
> http://www.zandonaia.com/monrad_.htm
>
> /Jens

Hej Jens

Kan du ikke lige spørge dem... Hvad mere forventer de af Monrad.

Jeg mener i følge deres udtalelser, må forventningerne ligge meget højere
end hvad de skriver....

Indtil videre, kun placeringer i Danmark & udlandet ))

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 29-06-10 10:51

Benny Mortensen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jens
>
> Kan du ikke lige spørge dem... Hvad mere forventer de af Monrad.

Mad Max er ikke fra den kennel som jeg får Balder fra,
det er kun moderen der er hendes egen.
Så dem kommer jeg ikke til at tale med.
Balder kommer herfra http://www.ai-jen.dk/index.html

> Jeg mener i følge deres udtalelser, må forventningerne ligge meget
> højere end hvad de skriver....
>
> Indtil videre, kun placeringer i Danmark & udlandet ))

Skodhund

/Jens (som får ny hund om 26 timer og 10 minutter)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-06-10 07:56

> [...]
> den var opdrættet i Danmark.
> Nr 2 blev en lille sort Affenpincher.
> Et flot show som bliver svært for Frankrig at leve op til næste år.

Det må vi da håbe de kan klare, for næste år skulle da gerne blive noget
helt specielt, hvor FCI har 100 års jubilæum....

M.V.H....Benny...
Der ikke er vild med tøjpudler

Fra : battlefields

Dato : 28-06-10 13:18

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det må vi da håbe de kan klare, for næste år skulle da gerne blive noget
> helt specielt, hvor FCI har 100 års jubilæum....
>
> M.V.H....Benny...
> Der ikke er vild med tøjpudler

jamen det vil vi da så se frem til

Hilsen Vibeke

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-06-10 16:30

> jamen det vil vi da så se frem til
>
> Hilsen Vibeke

Ja, og jeg mener Tøjpudlen var Hollandsk....

Husker jeg ikke helt galt, var både 1 & 2 fra Nederlandene....

Speakeren kom til at sige Holland, men undskyldte så mange gange )

M.V.H....Benny..

Fra : battlefields

Dato : 28-06-10 17:15

> Ja, og jeg mener Tøjpudlen var Hollandsk....
>
> Husker jeg ikke helt galt, var både 1 & 2 fra Nederlandene....
>
> Speakeren kom til at sige Holland, men undskyldte så mange gange )
>
> M.V.H....Benny..

Hej Benny
Nr 1 var Toypudlen, som altså er opdrættet i Japan, men ejet af en svensker
(som dog også var japaner).
Nr 2 var en Affenpincher, der var fra Holland
Nr 3 blev en russisk korthåret Gravhund (husker ikke lige nu hvilken variant
det var)
Nr 4 var en Afghaner, som jeg mener var svensk

Hilsen Vibeke

Fra : battlefields

Dato : 28-06-10 17:20

> [...]
> variant det var)
> Nr 4 var en Afghaner, som jeg mener var svensk

Nu har jeg checket resultaterne:
Afghaneren var ganske rigtig fra Sverige, men opdrættet i Chile
Gravhunden var en korthåret dværggravhund

Hilsen Vibeke

Fra : battlefields

Dato : 29-06-10 14:06

Hej
Fandt dette på Youtube fra BIS konkurrencen i Herning:
http://www.youtube.com/watch?v=Sp6p92pVOp4&translated=1

Hilsen Vibeke