Blød bundmaling oven på hård
Fra : Preben

Dato : 23-06-10 13:36

På Hempels hjemmeside anbefales det at påføre blød bundmaling ovenpå et
lag hård bundmaling for at undgå nedslidning til primeren.
Det er dog ikke lykkedes mig at finde informationer om
overmalingsinterval. Er der nogen her der ved, hvor lang tid der skal gå
mellem den hårde maling og den bløde maling (min/max-tid). Jeg går her ud
fra, at den hårde maling ikke skal slibes inden påføring af den bløde
maling.

--
mvh/Preben

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 26-06-10 14:08

Preben wrote:
> [...]
> gå mellem den hårde maling og den bløde maling (min/max-tid). Jeg går
> her ud fra, at den hårde maling ikke skal slibes inden påføring af

Hej Preben
Jeg er helt sikker på, at du kan finde oplysningerne på Hempels hjemmeside.
Med hensyn til den bløde - såkaldte selvpolerende bundmaling, så husker jeg
det sådan, at man skal søsætte båden inden for en nærmere fastsat tid - har
ikke tjekket op på, hvor lang eller kort tid, man har.

Med hensyn til den hårde maling, så står der vel noget på dåsen om, hvornår
den er berøringstør og hvornår den er hærdet/hvornår man kan male ovenpå - i
forhold til temperaturen i øvrigt?

\\\\////
(@@)
Torben