Netværkskabel?
Fra : sls \(2770\)

Dato : 22-06-10 21:38

Kan ikke sende filer med mere end 11 Mb/s på mit netværk.
Kan et cat5 kabel på 2 meter mellem computeren og giga switchen være skyld i
det?
Resten er Cat6 kabler.

Skal man forresten justere på "jumbo pakker" eller hvad de nu hedder i
netkortets indstillinger?

Mvh Sid

Fra : cykelsmeden

Dato : 22-06-10 21:57

Den 22-06-2010 22:38, sls (2770) skrev:
> Kan ikke sende filer med mere end 11 Mb/s på mit netværk.
> Kan et cat5 kabel på 2 meter mellem computeren og giga switchen være
> skyld i det?
> Resten er Cat6 kabler.

Kan både afsender/modtager af filerne klare mere?

de 11Mb lyder sansynligt for de fleste NAS, selv med Gigabit netkort!

finn

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-06-10 22:23

sls \(2770\) wrote:

> Kan ikke sende filer med mere end 11 Mb/s på mit netværk. Kan et cat5
> kabel på 2 meter mellem computeren og giga switchen være skyld i det?
> Resten er Cat6 kabler.

Et defekt kabel ja, eller ikke.

--
Jesper Lund

Fra : sls \(2770\)

Dato : 26-06-10 10:53

Takker for svarene.

Har skiftet til cat6 og kan nu sende med 22 MB/s

Mvh Sid

Fra : cykelsmeden

Dato : 27-06-10 12:54

Den 26-06-2010 11:52, sls (2770) skrev:
> Takker for svarene.
>
> Har skiftet til cat6 og kan nu sende med 22 MB/s
>
> Mvh Sid
så havde du sikkert også kunnet med et ordentligt ok catV kabel!

finn