mobilbredbånd
Fra : HO

Dato : 22-06-10 15:06

Hej
Efter nu at have bokset frem og tilbage med OnFone mobil bredbånd (fremover
MB) i over 5 uger, opgiver jeg nu.
De har lovet guld og grønne skove, men intet er sket.
MEN faktisk meget heldigt jeg har et mobil taletids abb. hos CBB som jeg
er meget tilfreds med.
Skulle lige se om de havde et godt tilbud på MB, OG det må da siges at de
har, helt Gratis MB indtil 1. oktober
Modem koster 49,- men dem får man tilbage som taletid ved køb og når man
har brugt den tildelte gratis 1GB får man bare en ny UB.
Bestilte i fredags og det hele kom i dag - og kørte perfekt en halv time
efter.
Så - ja man kan få noget gratis nu om dage ingen fragt eller gebyr HELT
gratis.
Hastigheden er OK - som ICEnet
OG nej jeg har ikke aktier eller er ansat hos CBB.

http://www.cbb.dk/mobil-bredbaand/
--
Med Venlig hilsen
Hans Olsen

Fra : steffen skov

Dato : 22-06-10 16:34

Hej HO
Det ser spændende ud, men kan du ikke lige gentage dig selv i et ikke
forkortet sprogbrug? Så kan måske også jeg følge med:
Hilsen Steffen
---
"E`BAAD", Pd nr. 18,
Bådlauget Krogen, Århus

Fra : HO

Dato : 22-06-10 17:26

Hej Steffen
Jeg prøver lige at oversætte:

Efter nu at have bøwlet frem og tilbage med teleselskabet OnFones
mobilbredbånd i over 5 uger, opgiver jeg nu.
De har lovet guld og grønne skove, men intet er sket.

MEN faktisk meget heldigt alligevel - jeg har et mobil taletids abonnement
hos teleselskabet CBB som jeg
er meget tilfreds med.

Skulle lige se om de havde et godt tilbud på mobilbredbånd, og det må da
siges at de
har, helt gratis Mobilbredbånd indtil 1. oktober.

Modem koster kr. 49,00 men de kr. 49,00 får man tilbage, som taletid på sit
taletidskort ved køb af modem, og når man
har brugt den tildelte gratis 1 GigaBit får man bare en ny uden beregning.

Bestilte i fredags den 18. juni og det hele kom i dag den 22. juni - og
kørte perfekt en halv time
efter.

Så - ja man kan få noget gratis nu om dage, ingen fragt eller gebyr helt
gratis.

Hastigheden er meget fint - som mobilbredbånds udbyderen ICEnet.

og nej - jeg har ikke penge skudt i firmaet eller er ansat hos teleselskabet

HO

Fra : steffen skov

Dato : 22-06-10 19:14

O-Høj, Hejsa og alt det der
Så forstår jeg dig HO. TDC har vist noget tilsvarende for deres
bredbåndskunder. Hvordan er dækningskortet på CBB?
Da jeg har "medarbejderbredbånd" hos Telenor, prøver jeg ½ års gratis
mobiltbredbånd, men dækningen i danske farvande og kyster, skal man ikke
råbe højt om.
Ice-Net virker stadig alle steder (Anholt er et hul ved alle mobile
netværk). Men spændende om nye operatøre kan tilbyde god dækning på vandet
og tilstødende farvande.
Hilsen Steffen
---

Fra : HO

Dato : 23-06-10 06:31

> O-Høj, Hejsa og alt det der

jo - jo og i lige måde

> Så forstår jeg dig HO. TDC har vist noget tilsvarende for deres
> bredbåndskunder. Hvordan er dækningskortet på CBB?

De bruger - som så mange andre Telenor, og det er udmærket til mit brug.
Indtil nu syntes jeg bedre om CBB end Ice-net.

> Ice-Net virker stadig alle steder (Anholt er et hul ved alle mobile
> netværk). Men spændende om nye operatøre kan tilbyde god dækning på vandet

Jeg har også tidligere brugt Ice-net - jeg har både deres modem, trukket
kabel og en antenne på båden.
(jeg har endog en ekstra helt ny antenne til salg til rimelig pris)
Men jeg vil ikke betale kr. 1788,00 om året for at bruge Internet 3 uger og
nogle få weekender.
(slet ikke når jeg kan få det helt gratis)

Jeg kunne heller ikke acceptere måden de tvang mig til helt andre vilkår i
deres abonnement.
kr. 599,00 for et modem er også helt uhørt - men jeg kan se de også må gøre
nogle tiltag - nu gratis oprettelse til 1. oktober.

Generelt falder og falder priserne på mobilbredbånd rigtig meget, alle
nedsætter priserne, undtagen Ice-net.
Indenfor et år eller to er det helt gratis hos de fleste udbydere i
forbindelse med oprettelse at et eller andet abonnement, og
det er her Ice-net får et problem, da de ikke kan tilbyde andet end
mobilbredbånd, synd de blev så krigeriske og dyre, for systemet er ellers
godt.
Men er uddøet om et par år.

mvh
HO

Fra : steffen skov

Dato : 23-06-10 09:04

Hej HO
Kan man montere ekstern antenne på modemet fra CBB?
Hilsen Steffen
---
"Havet bringer hvert menneske nyt håb,
som søvnen bringer drømme"!
C. Columbus, 1451-1506

Fra : HO

Dato : 23-06-10 09:43

"steffen skov" <XsskovY@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej HO
> Kan man montere ekstern antenne på modemet fra CBB?
> Hilsen Steffen

Hej
Nej - det er kun Ice-net, jeg syntes ellers jeg skrev det tydeligt - at jeg
HAR haft Ice-net med antenne

mvh
HO

Fra : steffen skov

Dato : 23-06-10 10:37

Hejsa
Undskylder mine manglende læseevner, men jeg takker for gode oplysninger. Og
god ferie på æ´vand!
Hilsen Steffen

Fra : blueocean

Dato : 23-06-10 15:22

On 23 Jun., 11:37, "steffen skov" <Xssk...@vip.cybercity.dk> wrote:
> Hejsa
> Undskylder mine manglende læseevner, men jeg takker for gode oplysninger. Og
> [...]

Hej sæt en udvendig anttenne på dit bredbånd, Ja det kan godt lade sig
gøre, måske ikke oppe i masten, men udvendigt, de fleste modems er USB
og det er muligt at trække op til 5 meter forlænger kabel til USB,
hvis man sætte en USB forstærker på så kan man faktisk nå længere, det
kan godt øge din signal styrke en del, således at du har en større
radius at nå ud på. Prøv at google på USB antenner til modem, så skal
i bare se en kreativitet.

Gert

Fra : blueocean

Dato : 23-06-10 15:32

On 23 Jun., 23:22, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:

> [...]
> kan godt øge din signal styrke en del, således at du har en større
> radius at nå ud på. Prøv at google på USB antenner til modem, så skal

Her er et link
http://www.poyntingdirect.co.za/category.aspx?categoryID=1