Kulfibermast
Fra : Kika

Dato : 22-06-10 13:21

Hvor henvender man sig, hvis man ønsker en højere og mere moderne rig til
sin båd?
F.eks. kunne en kulfibermast være en mulighed, men både sejlmager og
bådebygger kikker mærkeligt på en, når det nævnes!

Hvor kan man få sådan en rig konstrueret?

På forhånd tak og venlig hilsen

Allan

Fra : Lars Kristensen

Dato : 22-06-10 15:46

Kika wrote:
> [...]
> F.eks. kunne en kulfibermast være en mulighed, men både sejlmager og
> bådebygger kikker mærkeligt på en, når det nævnes!

Kan jeg egentlig godt forstå. Jeg tror ikke du opnår noget voldsomt
ekstra udbytte af at få kulfiber mast på en kølbåd med mindre du er
hardcore kapsejler der lige skal have pint de ekstra bådslængder ud af
båden som en kulfiberrig MÅSKE giver mulighed for.

Men du må jo have gjort dig nogle overvejelser om hvad det er du vil opnå?

Til hvilken båd er det?

> Hvor kan man få sådan en rig konstrueret?

Marstrøm mast kunne være et bud:
http://www.marstrom.com/
De laver i hvert fald jolle master i kulfiber og er ganske anerkendt.

Eller her:
http://www.carbonmasts.com/

Ellers giver google en del hits der umiddelbart ser interessante ud hvis
man søger på "composite mast" eller "carbon mast".

- Lars

Fra : Kika

Dato : 24-06-10 13:08

"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ellers giver google en del hits der umiddelbart ser interessante ud hvis
> man søger på "composite mast" eller "carbon mast".

Hej Lars