En led egoist :-)
Fra : Pwh

Dato : 20-06-10 20:05

Lidt ot, men afledt af hundeluftning idag.

Angel og jeg gik langs Damhussøen da et kvindfolk råbte mig an,
om jeg ikke kunne kalde min hund til mig, svært når hun allerede
gik lige ved siden af mig, træt efter en lang svømmetur.
Damen himlede op om en and der var kommet til skade,
bare rolig sagde jeg, min hund gør den intet.
Så begyndte hun sgu at hive fat i Angel, som gloede åndsvagt på hende,
bad hende self om at fjerne snitterne fra min hund, det gjorde hun så også

Det viste sig så at der lå en syg/skadet and og trykkede sig der hvor vi skulle forbi,
den fes self ned til vandet da den så Angel, og så faldt damens verden sammen.

Det var lige det hun ville have undgået, nu havde hun ringet efter Falck (bindegal)
og jeg var en led egoist og jeg ved ikke hvad
Prøvede at forklarer hende at ræven nok skulle ordne den sag i nat, og at sådan er
naturen altså, og hvis hun ikke kunne vente på det syntes jeg hun burde aflive den selv.

Hold da kæft et nummer at lave ud af en skallet and, havde jeg selv set den først havde
jeg da aflivet den eller ladet Angel gører det.
Det har vi da gjort nogle gange med duer/måger/småfugle, det rører mig ikke.
Så det kunne hun bare have bedt mig om i stedet for at lave cirkus ud af det
og ulejlige Falck med den slags idioti.

/Jens

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 21-06-10 19:45

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke.
> Så det kunne hun bare have bedt mig om i stedet for at lave cirkus ud af

Det er "sjovt" at de største dyrevenner, ofte er de værste. Og tit handler
MOD dyrets tarv.

Synd du ikke kom først. Jeg er som sædvanlig, helt på din side ....

VH Pernille

Fra : Pwh

Dato : 21-06-10 20:53

Pernille Højgaard, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det er "sjovt" at de største dyrevenner, ofte er de værste. Og tit
> handler MOD dyrets tarv.

Og tit imod bedre videne.
Jeg faldt i snak med en ældre dame ved Damhussøen den anden dag.
Hun stod og fodrede ænder med gammelt franskbrød, og jeg kunne så
ikke dy mig for at sige til hende at det altså var en dårlig ide fordi ænderne
ikke havde noget ernæringsmæssigt ud af det, blev bare til andelort som
forurende søen, og det de ikke åd tiltrak rotter.
Fortalte at der ved ishuset var opslag som henstillede til at folk fodrede med korn
og ikke brød netop af de grunde.
Ja, det vidste hun da godt, men syntes det var helt ok alligevel, så gik jeg videre

> Synd du ikke kom først. Jeg er som sædvanlig, helt på din side ....

Jeg havde aflivet den, det er med garanti, bryds mig ikke om at se dyr lide.
Det skulle heller ikke have taget Angel 2 sekunder hvis jeg havde sagt "værsgo",
det har jeg ladet hende gører 2-3 gange med skadede småfugle, det går meget tjep.

/Jens

Fra : Dadyw

Dato : 23-06-10 08:28

Ja, så er jeg vist også dyremishandler. Forleden dag fandt min labrador,
Kenzo på 1½ år, en skadet due. Den var ikke i stand til at flyve. Den
havde vist ramt et højspændingskabel.
Jeg skulle "selvfølgelig" have alarmeret Falck, så de kunne have lagt
vingen i gips under fuld narkose eller hvad "dyrevenner" foretrækker,
men jeg lod Kenzo samle duen op. Det er jo naturligt for en labrador.
Han bar den pænt hele vejen hjem. Da var duen død.
Men Kenzo havde oplevet noget af det, der er naturligt for ham.
Hilsen
Leif

Fra : Pwh

Dato : 23-06-10 08:51

Dadyw, skrev:
> [...]
> Han bar den pænt hele vejen hjem. Da var duen død.
> Men Kenzo havde oplevet noget af det, der er naturligt for ham.

Så længe man kan styrer det har jeg heller ingen skrupler overfor at ens hund
afliver et skadet dyr, Angel gør det hurtigere end mig.
Som du skriver har hunden også en fin oplevelse ud af det.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-06-10 10:47

"Dadyw" <regi@wassar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den pænt hele vejen hjem. Da var duen død.
> Men Kenzo havde oplevet noget af det, der er naturligt for ham.

).... Nej man lægger ikke fugles vinger i gips.... Lidt tape kan gøre
det.... Tro det eller lad være... Du kan faktisk nemt reparere duen, også så
den bliver fuldt flyvedygtig igen.... Ja faktisk ville duen, hvis ellers
knoglerne lå sammen, kunne reparere sig selv.... Fugle kan det kunststykke,
at knoglerne vokser sammen igen, også selv om de ligger side by side... Og
endnu mere utroligt... Den store fortykkelse der sker, forsvinder helt af
sig selv.... Og nu da vingen så er blevet for kort... Gæt hvad der sker...
Vingen vokser ud i fuld længde igen... Og når dette er sket, vil end ikke et
røntgen billede kunne afsløre, at den nogensinde har været brækket. Ret så
fantastisk, ikke sandt.

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-06-10 22:46

Benny Mortensen sendte dette med sin computer:

> Ret så
> fantastisk, ikke sandt.

Jo

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Dadyw

Dato : 24-06-10 08:18

> [...]
> røntgen billede kunne afsløre, at den nogensinde har været brækket. Ret så

Jo, det er fantastisk. Jeg var ellers bange for, at der skulle en
længere genoptræning til med aktivering og i sidste ende førtidspension til.
Hilsen
Leif

Fra : Pwh

Dato : 24-06-10 08:38

Dadyw, skrev:

> Jo, det er fantastisk. Jeg var ellers bange for, at der skulle en
> længere genoptræning til med aktivering og i sidste ende
> førtidspension til. Hilsen
> Leif

Den kan komme på pension i min kats mave.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-10 12:03

> Jo, det er fantastisk. Jeg var ellers bange for, at der skulle en længere
> genoptræning til med aktivering og i sidste ende førtidspension til.
> Hilsen
> Leif

Hej Leif

Nej fugle er nærmest Verdensmestre i at reparere sig selv....
Jeg havde engang en Peru Parakit, der havde skadet sit knæ...
Det pakkede den ind i et tykt lag hård hud, som stivede knæet af...
En dag faldt fortykningen af, og et nyt og smukt knæled var dannet.
Og det mest fantastiske var, at den under hele gendannelsen,
havde kunnet bruge knæet, næsten normalt....

M.V.H....Benny..