Telenor ADSL - andre end mig der har probl~
Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 20-06-10 16:32

Det går fint for mig at åbne sidder i europa, men sidder i USA er der
ikke hul igennem til i dag (dvs. den sidste times tid)!

Blandt sider jeg har forsøgt:

nascar.com
msn.foxsports.com
wired.com
nytimes.com
cnn.com

Ting jeg har prøvet:

- Jeg bruger googles DNS, men har også forsøgt mig med openDNS.
- Genstart af routeren

Både min PC og min Mac er ramt, så dett burde udelukke en fejl hos mig.

Mvh
Bruno

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-06-10 16:48

Bruno skrev:

> Det går fint for mig at åbne sidder i europa, men sidder i USA
> er der ikke hul igennem til i dag (dvs. den sidste times tid)!

Samme her.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : -=Madsen=-

Dato : 20-06-10 16:58

TDC's net køre fint

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-10 17:13

-=Madsen=- skrev:

> TDC's net køre fint

Stofanet i Horsens er også okay.

--
Bertel

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 20-06-10 17:19

Bertel Lund Hansen wrote:

> Stofanet i Horsens er også okay.

Tak for meldingen (også til Klaus og Madsen). Foreløbig så tyder det på
Telenor har et problem

Mvh
Bruno

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-06-10 18:56

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Tak for meldingen (også til Klaus og Madsen). Foreløbig så tyder det på
> Telenor har et problem

Ja, osse her (me to).

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-06-10 21:00

Axel Hammerschmidt:

> Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid>

> Ja, osse her (me to).

Men det er vist kun web? Jeg kunne godt hente e-mail fra hotmail.com.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-06-10 22:02

Axel Hammerschmidt:

> Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid>

> Ja, osse her (me to).

De har stdig problemer. Min posting 9:59 er ikke dukket op endnu på
Sunsite. Men 3's mobil bredbånd (Tank&Surf) virker fint. Forbindelsen
kan osse deles fra den bærbare, så de øvrige computere kan komme på
nettet med Windows ICS. Man behøver slet ikke een af de der specielle
routers.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 20-06-10 17:14

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Samme her.

Er du også kunde hos Telenor?

Der er intet på deres driftsside og deres support er selvfølgelig lukket
fra kl. 16

Mvh
Bruno

Fra : Henrik Husted

Dato : 20-06-10 11:19

On Jun 20, 6:26 pm, Klaus Alexander Seistrup <kl...@seistrup.dk>
wrote:

> Ja.

Telenor kunde her med samme problem. Mobilt bredbånd fra telenor har
også problemer.

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 20-06-10 18:50

Henrik Husted wrote:

> Telenor kunde her med samme problem. Mobilt bredbånd fra telenor har
> også problemer.

Nu skriver på deres driftsside at de har DNS problemer, men hvordan
deres DNS kan være problemet når jeg bruger en anden undrer mig en del.

I øvrigt bemærker jeg deres side virker temmelig belastet, så måske er
der flere end os der har opdaget problemet

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-06-10 19:44

> Nu skriver på deres driftsside at de har DNS problemer, men hvordan deres
> DNS kan være problemet når jeg bruger en anden undrer mig en del.

Nej det er et routnings-issue, det skulle også være opdateret på driftsinfo.
Bl.a. er der vist problemer med routningen til OpenDNS, hvorfor
Telenor-kunder der benytter denne slet ikke får forbindelse.

> I øvrigt bemærker jeg deres side virker temmelig belastet, så måske er der
> flere end os der har opdaget problemet

Det tror jeg godt du kan regne med :)

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-06-10 22:00

> Nej det er et routnings-issue, det skulle også være opdateret på
> driftsinfo. Bl.a. er der vist problemer med routningen til OpenDNS,
> hvorfor Telenor-kunder der benytter denne slet ikke får forbindelse.

Problemet er nu løst

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 21-06-10 00:28

Michael Kjærsgård wrote:

> Problemet er nu løst

Tak for meldingen.

Det er en skam jeg ikke har en SLA jeg kan slå Telenor med

Det er fair nok der sker fejl en gang i mellem, men netop i dag havde
jeg set frem til at følge Live timingen på det første NASCAR løb med
dansk deltagelse og uden forbindelse til nascar.com gik det ikke

Mvh
Bruno

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-06-10 00:47

> [...]

> jeg set frem til at følge Live timingen på det første NASCAR løb med
> dansk deltagelse og uden forbindelse til nascar.com gik det ikke

Til næste gang:

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : N/A

Dato : 20-06-10 18:50

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-06-10 17:26

Bruno skrev:

> Er du også kunde hos Telenor?

Ja.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-06-10 18:23

Henrik Husted skrev:

> Telenor kunde her med samme problem.

De er da vist i øvrigt ikke helt kvikke i Telenors DNS-afdeling:

#v+

$ dig a www.telenor.dk +short
212.88.64.12
$ dig -x 212.88.64.12 +short
happydolphin.dk.
www.happydolphin.dk.
detmobileomstillingsbord.dk.
www.detmobileomstillingsbord.dk.
smsshaker.dk.
www.sonofon.dk.
sonofon.dk.
sononews.sonofon.dk.
mobiltomstillingsbord.dk.
www.mobiltomstillingsbord.dk.
omstillingsbord.dk.
www.omstillingsbord.dk.
4x50.dk.
www.4x50.dk.
sms-shaker.dk.
50505050.dk.
happy-dolphin.dk.
www.happy-dolphin.dk.
$

#v-

(Eller osse er de *for* kvikke…)

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jasser

Dato : 20-06-10 17:46

Bruno, Copenhagen - Denmark den 20-06-2010 17:31:
> [...]
> - Genstart af routeren
>
> Både min PC og min Mac er ramt, så dett burde udelukke en fejl hos mig.

Jeg er også Telenorkunde og oplever lign. fejl her fra i eftermiddags.
Jeg plejer at bruge opendns men havde pludseligt intet hul igennem.

Har så skrevet Telenors egen dns ind i router mm. og nu kan enkelte og
især danske sider vises. Men computerworld.dk virker f.eks ikke.

Desuden kan jeg ikke logge på icq/msn hvilket jeg ikke helt forstår..

Fra : Ole C

Dato : 20-06-10 18:24

Bruno, Copenhagen - Denmark skrev blandt andet:

> [...]
> - Genstart af routeren
>
> Både min PC og min Mac er ramt, så dett burde udelukke en fejl hos

På en Telmore-forbindelse (som egentlig er en TDC-forbindelse) kan alle de
nævnte åbnes - til gengæld er www.telenor.dk nede.
Så det...

--
vh
Ole C

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 20-06-10 18:57

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Det går fint for mig at åbne sidder i europa, men sidder i USA er der
> ikke hul igennem til i dag (dvs. den sidste times tid)!

Jeg har også haft problemer de sidste par timer også med enkelte danske
sider, samt chatklient (Adium).

Jeg sidder også på en Telenor ADSL linie.

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-06-10 19:39

On 2010-06-20, Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> wrote:

> De er da vist i øvrigt ikke helt kvikke i Telenors DNS-afdeling:

Der er strengt taget ikke noget galt med at have flere PTR-records.
(Og jeg tror ikke Telenor har en decideret DNS-afdeling)

--
Andreas

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-06-10 19:42

On 2010-06-20, Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid>
wrote:

> Nu skriver på deres driftsside at de har DNS problemer, men hvordan
> deres DNS kan være problemet når jeg bruger en anden undrer mig en del.

Det er det heller ikke. Din oprindelige diagnose af problemet er i øvrigt
heller ikke korrekt. Der er ting i Danmark og Europa jeg ikke kunne nå, og der
er ting i USA, jeg sagtens kan nå. Det ville også være mystisk hvis problemet
var afgrænset på den måde.

--
Andreas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 20-06-10 19:57

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> [...]
> er ting i USA, jeg sagtens kan nå. Det ville også være mystisk hvis problemet

Der var ikke tale om en diagnose, men en beskrivelse af symptomer og et
spørgsmål om andre oplevede samme symptomer.

Det eneste jeg har udtalt omkring en diagnose var, at Telenors
beskrivelse der omtaler et DNS problem vist ikke gav mening.

Mvh
Bruno

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-06-10 19:53

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> Der er strengt taget ikke noget galt med at have flere PTR-records.

Det er på den anden side set heller ikke specielt brugbart.

> (Og jeg tror ikke Telenor har en decideret DNS-afdeling)

(Det var for sjov.)

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-06-10 20:17

On 2010-06-20, Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid>
wrote:

> Der var ikke tale om en diagnose, men en beskrivelse af symptomer og et
> spørgsmål om andre oplevede samme symptomer.

Ok. "Din oprindelige beskrivelse af problemet var i øvrigt heller ikke korrekt."
Bedre?

--
Andreas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 20-06-10 20:29

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Ok. "Din oprindelige beskrivelse af problemet var i øvrigt heller ikke korrekt."
> Bedre?

Engentlig ikke.

Jeg beskrev hvad jeg oplevede, at det så viste sig ikke og være dækkende
for det andre oplever gør ikke min oplevelse forkert.

Men vi er vist på vej væk fra det væsentlige her, nemlig det, at der er
en fejl som betyder Telenor kunder har noget begrænset glæde af deres
internetforbindelse.

Mvh
Bruno

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-06-10 07:26

On 2010-06-20, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Men det er vist kun web?

Nej.

> Jeg kunne godt hente e-mail fra hotmail.com.

Det har ikke noget med applikationen at gøre, det har noget at gøre med hvilken
ip-adresse hotmails mailservere har.

--
Andreas