Thunderbird hænger, og der sker intet
Fra : Jesper

Dato : 20-06-10 17:17

Hej

Jeg har nu brugt Thunderbird i 1 års tid uden nogen problemer, men lige
pludselig hænger det ved hentning af mail, og jeg er nødt til og
afslutte det i task manager. når jeg så starter det igen kører det fint
i et stykke tid så er den gal igen.
Jeg har minimize to tray plus. installeret, så det starter op automatisk
ved start af pc og ligger i tray, kan det være dette plugin der laver
ballade?

Mvh

Jesper

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-06-10 19:35

Jesper skrev den 20-06-2010 18:16:
> Jeg har minimize to tray plus. installeret, så det starter op automatisk
> ved start af pc og ligger i tray, kan det være dette plugin der laver
> ballade?

Prøv fejlsikret tilstand, hvor plugins er disabled:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Fejlsikret_tilstand

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-06-10 20:05

Den 20-06-2010 18:16, Jesper skrev:

> [...]
> pludselig hænger det ved hentning af mail, og jeg er nødt til og
> afslutte det i task manager. når jeg så starter det igen kører det fint

Ud over fejlsikret tilstand, kan du prøve at optimere dine
mapper. Markér indbakken og vælg at optimere dine mapper via
menupunktet Filer. Genstart Thunderbird og gentag evt.
optimeringen.

Hvilken version af Thunderbird bruger du? Det hedder vist
noget andet end optimere i Thunderbird 2.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Jesper

Dato : 21-06-10 11:48

Den 20-06-2010 21:05, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> Genstart Thunderbird og gentag evt. optimeringen.
>
> Hvilken version af Thunderbird bruger du? Det hedder vist noget andet

Det er ver. 3.0.4, og indbakken er tom, jeg flytter mine mails over i
andre mapper, når de skal gemmes.

Der er ingenting af de forslag som hjælper

Mvh

Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-06-10 12:28

Den 21-06-2010 12:47, Jesper skrev:

> Det er ver. 3.0.4, og indbakken er tom, jeg flytter mine mails over i
> andre mapper, når de skal gemmes.
>
> Der er ingenting af de forslag som hjælper

Kan du forklare nærmere, hvad der sker, når Thunderbird hænger?

Sker det under mailhentning?

Er indbakken den aktive mappe, eller er det en anden mappe?

Står der noget til venstre i statuslinjen nederst i programmet.

Reagerer programmet slet ikke, eller er det kun
mailhentning, der driller.

Fra : Jesper

Dato : 21-06-10 13:02

Den 21-06-2010 13:28, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Står der noget til venstre i statuslinjen nederst i programmet.
>
> Reagerer programmet slet ikke, eller er det kun mailhentning, der driller.

Det er kun mail hentning der hænger, den vil slet ikke åbne indbakken,
den viser bare den cirkel der kører rundt, og indikere at der arbejdes
og det bliver den så ved med i en uendelighed. Jeg kan godt tilgå alle
de andre mapper, hvis jeg så afslutter Thunderbird i taskmanager virker
det fint igen, indtil problemet kommer igen.

Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-06-10 14:18

Den 21-06-2010 14:02, Jesper skrev:

> [...]
> de andre mapper, hvis jeg så afslutter Thunderbird i taskmanager virker
> det fint igen, indtil problemet kommer igen.

Prøv at højreklikke på indbakken => Egenskaber => Genopbyg
indeks. Du skal muligvis genstarte Thunderbird.

Fra : Jesper

Dato : 24-06-10 18:33

Den 21-06-2010 15:17, Kim Ludvigsen skrev:

> Prøv at højreklikke på indbakken => Egenskaber => Genopbyg indeks. Du
> skal muligvis genstarte Thunderbird.

Hej igen

jeg har nu prøvet og afinstallerer alle plugins og så kom der en
opdatering ver. 3.0.5, og lige nu ser det ud til og virke igen!!
Ellers tak for hjælpen.

Mvh

Jesper Sloth