Mangler nogle bogstaver ...
Fra : FIEL

Dato : 19-06-10 09:36

Kære gruppe

Så er den gal igen, men jeg forsøger og forsøger ....

Kirkebogen for Aalborg amt, Års herred, Blære sogn 1793, opslag 53 nederst.

Jeg læser denne barnedåb som:

6te ??????? efter trinitatis blev Peder Nielsens ????????? (?) i Troulstrup
J??? Jensen (?)
????? ????? ????? publiceret i Blære kirke. Barnet ?????? Niels ?? faderen
af ????. ????
paa Faarupgaard ???? sogn.

og øverst på næste opslag (54):

Faddernes navne: Chr. ??????sager og søn Niels af Elbechgaard, Jens Lausten,
Thomas

Wognsen, Niels Jensen, Peder Frenstrup, Niels Sørensen alle af Troulstrup og
????????? paa

Halkier Annemarie ??????? m?? ???????.

Kan I hjælpe mig på vej ?

Med venlig hilsen

Leif Blindbæk

--
Fremtiden er trådløs ...

Fra : Arne Nielsen

Dato : 19-06-10 12:02

Den 19-06-2010 10:36, FIEL skrev:
> [...]
> Lausten, Thomas
>
> Wognsen, Niels Jensen, Peder Frenstrup, Niels Sørensen alle af

Hej Leif.

6te Sønd. eft. Trinitat. blev Peder Nielsens Nielsens i Troulstrup hans
Hiemmedøbte Barns Daab publiceret i Blære Kirke. Barnet kaldet Niels og
baaren af Jomfr. Hasse(?) paa Taarupgaard, de øvrige Faddere vare: Ch.
Ladefoged og Søn Niels af Elbechgaard, Jens Lausten, Thomas Wognsen,
Niels Jensen, Peder Svenstrup, Niels Sørensen, alle af Troulstrup, og
Stuepigen paa Halkier Annemarie fulgte med Barnet.

2 x Nielsens må være en skrivefejl fra præstens side.

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/

Fra : FIEL

Dato : 19-06-10 17:04

Mange tak Arne - igen igen
Det er uvurderlig hjælp for os amatører.

Når fødselsdatoen så ikke fremgå eksakt, som her. Hvad gør man så? Bruger
den nævnte eller sjusser sig til tiden der går mellem fødslen og
fremstillingen i kirken. Den sidstnævnte må vel være 7. juli 1793.

Tak igen

Leif B.

Fra : Arne Nielsen

Dato : 19-06-10 17:32

Ja, fremstillingen i kirken var den 7. juli. Jeg plejer at nøjes med at
registrere den begivenhed og dato, hvis der ikke er andre.

Venlig hilsen
Arne