Rottweiler, forudfattede meninger.
Fra : Pwh

Dato : 19-06-10 08:11

Som det nok er flere bekendt her i gruppen overvejer
jeg at få mig en Rottweilerhan (hvalp) i år.

Jeg har inden for min familie oplevet at de bliver helt tavse i røret
når jeg nævner racen.
Kun min Fater kunne komme med et eksempel på en nabo's Rotte der engang
bed en cyklist der havde sparket ud efter den, så er man også for dum.

Personligt var jeg oprindeligt selv negativ overfor racen da jeg skulle have hund
i sin tid. Det var primært pgr en oplevelse jeg havde som barn hvor en Rotte
overfaldt vores Bordercollieblanding (der skete intet med den)
Jeg har så fået revideret det synspunkt kraftigt, da jeg siden kun har mødt omgængelige Rotter.

Hvad har i her i gruppen af personlige, eller pålidelige (ikke fra medierne, dem kender jeg)
historier/oplevelser med den race.
Det er nemlig mit indtryk at det oftest bygger på løse rygter og forudfattede meninger
når folk er negative overfor den race.

At det er en race der kræver lidt mere af sin ejer end en Labradortæve ved jeg godt,
men jeg ser den ikke som mere vanskelig en feks. en Schæfer.
Kan komme i tanke om flere andre racer som er mere vanskelige på hver deres måde.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 19-06-10 13:17

Pwh kom med denne ide:

> Hvad har i her i gruppen af personlige, eller pålidelige (ikke fra medierne,
> dem kender jeg)

Jeg har for mange år siden arbejdet sammen med ham der skrev bogen
Rotweileren. Hans Bresson, og han var som sagt Rottemand og kun de
duede.

Kender dem kun fra træning, og racen har som jeg har forstået det
forandret sig psykisk.

Har en bekendt der er hundefører ved forsvaret og han har en og den er
dejlig omgængelig.

Det er jo udseendesmæssigt for mange mennesker en skræmmende størrelse,
men ville da selv gerne binde an med den.

Tror ikke den er egnet til førstegangskøbere specielt hvis det er en
hanhund, men det er jo ikke tilfældet med dig.

Kan huske at Hans Bresson fortalte at hannerne på et eller andet
tidspunkt ville forsøge en magtkamp, om racen stadig har det i sig ved
jeg ikke.

Men lækker hund og tyverisikring

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-06-10 16:07

Jopa, skrev:

> Kan huske at Hans Bresson fortalte at hannerne på et eller andet
> tidspunkt ville forsøge en magtkamp, om racen stadig har det i sig ved
> jeg ikke.

Den har jeg også hørt.
Men har også hørt fra mange at de fleste hunde i 7 mdr alderen
kommer i puberteten og er vanskelige/ulydige.
Det har jeg ikke oplevet med hverken Tyson eller Angel, kan værer fordi
jeg har været heldig, eller fordi de fra små hvalpe af har lært hvem der bestemmer.

I det stykke tror jeg også at Angel vil værer en hjælp, hun er en lille politibetjent
der har det med at sætte hunde på plads hun synes leger for voldsomt.
Så hun skal nok hjælpe mig med at opdrage en rottehan til ikke at spille for smart

/Jens

Fra : Nana

Dato : 19-06-10 21:13

> [...]
> medierne, dem kender jeg)
> historier/oplevelser med den race.
> Det er nemlig mit indtryk at det oftest bygger på løse rygter og

Nu er jeg jo faktisk ikke hundemenneske... Var skidebange for ALLE hunde,
indtil jeg selv fik en. Jeg er i hvertfald kritisk, når det gælder hunde,
men lige præcis rottweilere har jeg (næsten) kun gode erfaringer med, selvom
jeg må have opført mig virkelig underligt før i tiden, set med hundens øjne.
Jeg er blevet bidt en enkelt gang af en rottweiler, desværre ret alvorligt.
Jeg gik med en veninde på en sti langs nogle haver, som hunden åbenbart
havde ejerfornemmelser over. Den for direkte i armen på mig, uden advarsel
eller knurren. Så jeg har været absolut forsigtig derefter... Men! Derefter
har jeg mødt mindst ti superdejlige rolige rottweilertyksakker, som bare har
været så GODE som dagen er lang. To af dem boede med bittesmå hunde uden
problemer, og næsten allesammen sammen med børn.
Med den måde du opdrager på er jeg helt overbevist om at rottweiler kan være
et supergodt valg. Du falder ikke i de faldgruber der kan gøre rottweileren
til en rigtig lortehund.

Fra : Pwh

Dato : 20-06-10 05:04

Nana, skrev:

> Med den måde du opdrager på er jeg helt overbevist om at rottweiler
> kan være et supergodt valg. Du falder ikke i de faldgruber der kan
> gøre rottweileren til en rigtig lortehund.

Tak for tilliden

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-10 21:41

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> men jeg ser den ikke som mere vanskelig en feks. en Schæfer.
> Kan komme i tanke om flere andre racer som er mere vanskelige på hver

Jeg tror at du roligt kan anskaffe dig en Rottweiler. Den måde du har
opdraget dine hunde på hidtil, har overbevist mig om at du sagtens kan klare
det. Du har altid elsket dine hunde og sørget godt for dem, men du har til
gengæld heller ikke tolereret nogen slinger i valsen hvis der har været
optræk til ulydighed, og når man bare er konsekvent i opdragelsen af sine
dyr er der helt sikkert en stor gevinst at hente i den sidste ende.

Jeg var for mange år siden lidt småbange for Rottweilere. Min svigersøns far
havde en tæve af slagsen, og det var noget af den mest bidske hund jeg
nogensinde har oplevet. Det viste sig så senere at den desværre var
sindssyg, og den blev derfor aflivet.

Siden har jeg kun mødt store, dejlige og omgængelige eksemplarer af racen,
som jeg har kunnet kæle med uden problemer.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 20-06-10 05:11

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> bidske hund jeg nogensinde har oplevet. Det viste sig så senere at
> den desværre var sindssyg, og den blev derfor aflivet.

Det kan man jo ikke give racen skylden for

> Siden har jeg kun mødt store, dejlige og omgængelige eksemplarer af
> racen, som jeg har kunnet kæle med uden problemer.

Også jeg.
Men mest tæver man møder herinde,
og de er jo generelt (dit eksempel undtaget) blødere af sind.
Som sagt er jeg af andre hensyn meget betænkelig ved at få en tæve mere,
det eneste sikre valg for mig hund og hund imellem bliver en hanhund.
Men det skal self ikke gå ud over resten af verden

/Jens (som også savner at have en hanhund i huset, her er for stille)

Fra : Helle Jensen

Dato : 20-06-10 20:44

> [...]
> medierne, dem kender jeg)
> historier/oplevelser med den race.
> Det er nemlig mit indtryk at det oftest bygger på løse rygter og

Min svigerinde har gennem tiderne haft fem forskellige rotter. To hanner og
tre tæver - alle har været dejlige og omgængelige hunde. Store basser, der
gerne ville sidde på skødet Det specielle ved hannerne er, at de
"snakker" meget - giver deres mening til kende. En dæk skal nok blive
adlydt, men hvis hannen ikke er helt enig, brokker han sig lige lidt. I
starten skræmte den "snakken" mig, indtil jeg fandt ud af, hvad det betød.
Alle min svigerindes rotter er i øvrigt blevet over 10 år, hanhunden hun har
nu er p.t. 13 år og opfører sig stadig som en unghund, selvom kroppen er ved
at være slidt

Helle

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-10 22:32

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse news:4c1c6d90$0$272

> Hvad har i her i gruppen af personlige, eller pålidelige (ikke fra
> medierne, dem kender jeg)
> historier/oplevelser med den race.

Vi har nogen bekendte, som måtte aflive en rottehan, da han endte med, at
bide efter dem. Han var lidt over 1 år gammel.
Vi havde så advaret dem om, at sådan en rotte er en ordenlig mundfuld og
især hanhundene- ved med mig selv, at jeg pt. ikke har energien til det, men
er sikker på, at det ikke er noget problem hos dig, så køb du bare sådan en
vaps.

Det gør mig forøvrigt ondt, at den skønne Tyson ikke er her mere.

Fra : Pwh

Dato : 21-06-10 05:13

Buffy, skrev:

> Vi har nogen bekendte, som måtte aflive en rottehan, da han endte
> med, at bide efter dem. Han var lidt over 1 år gammel.

Den har måske også været syg, som den Tove skrev om.

> Det gør mig forøvrigt ondt, at den skønne Tyson ikke er her mere.

Der er nok ikke andet for end jeg må finde hans afløser,
han kommer ikke igen af at jeg går og hænger med mulen.

/Jens

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 21-06-10 15:14

> [...]
> men jeg ser den ikke som mere vanskelig en feks. en Schæfer.
> Kan komme i tanke om flere andre racer som er mere vanskelige på hver

Som medlem af en schæfer kreds som delte træningsbaner med rottweiler er
min erfaring
at 50% var søde og rarer, resten skører i hovedet og sværer at styrer og
altid i snor el snoren
2gange rundt om et træ.

Fra : Jopa

Dato : 21-06-10 15:45

Stig Rasmussen frembragte:

> [...]
> min erfaring
> at 50% var søde og rarer, resten skører i hovedet og sværer at styrer og

Det kan tit være ejerne og ikke hunden.
Har været ude for næsten det samme i en schæferklub :-@

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-06-10 17:41

Jopa, skrev:
> Stig Rasmussen frembragte:

> Det kan tit være ejerne og ikke hunden.
> Har været ude for næsten det samme i en schæferklub :-@

Lidt firkantet sat op kan man vel også sige at en del af dem der går til træning
gør det fordi de ikke mener de selv magter den opgave, mere af nød end af lyst
Så rent %-vis er det vel helt naturligt at en del af de hunde man møder på træningsbaner
(alm lydighed) er ustyrlige.
Har opdraget begge mine hunde uden at de har sat deres ben på en træningsbane,
og med fare for at lyde pralende er jeg blevet stoppet mange gange på vores ture
og fået ros for hvor velopdraget mine hunde har opført sig.
Hænger nok sammen med at noget af det værste jeg ved er ulydige hunde,
det lærer mine så fra de er 8 uger gamle.
I det stykke er jeg ikke spor betænkelig ved at få en Rotte, i bund og grund er den
jo som en Schæfer jo en brugshund og bør derfor med rette opdragelse pr automatik
blive en lydig hund, det bør ligge i dens gener.
Hvor feks en Beagle skal man vist aldrig gører sig ambitioner om at få helt lydig

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 21-06-10 19:20

Pwh har bragt dette til os:

> [...]
> automatik
> blive en lydig hund, det bør ligge i dens gener.

Konsekvens og du får samtidig en gladere og ikke forvirret hund, samme
som med børn.

Jeg træner sammen med udvalgte fra den lokale schæferklub, der har
samme indstilling :D

Dvs nu træner jeg ikke mere, Milo har lært at dræbe på kommando B-)

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : JB

Dato : 21-06-10 19:29

> Dvs nu træner jeg ikke mere, Milo har lært at dræbe på kommando B-)
>
> --
> Mvh John
> www.johns-web.dk
> www.wordpresstema.dk

Det må være svært at skaffe figuranter.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 21-06-10 19:34

JB, skrev:

> Det må være svært at skaffe figuranter.

Derfor John ikke træner mere

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 21-06-10 19:35

JB formulerede mandag:

> Det må være svært at skaffe figuranter.
Naboen er løbet tør for katte :')

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-06-10 20:37

Jopa, skrev:
> JB formulerede mandag:

> Naboen er løbet tør for katte :')

Bliver Milo ligesom negrene høj af at tygge khat
http://da.wikipedia.org/wiki/Khat

/Jens (som tror Milo er en narkohund)

Fra : Pwh

Dato : 21-06-10 19:32

Jopa, skrev:
> Pwh har bragt dette til os:

> Konsekvens og du får samtidig en gladere og ikke forvirret hund, samme
> som med børn.

Det er også mit indtryk at hunden føler sig bedst tilpas ved det,
den ved altid hvad den har at rette sig efter, og det giver den jo tryghed.
Tror ikke på at hunde tænker i hvad der er rimeligt eller urimeligt,
den skal bare vide at holder den sig inden for nogle givne faste regler
er alt fryd og gammen, det princip har fungeret fint med mine.
Kan ikke mindes at de efter de blev voksne skulle prøve grænse af.

> Dvs nu træner jeg ikke mere, Milo har lært at dræbe på kommando B-)

Har en hund brug for at lærer andet :-?

/Jens

Fra : JB

Dato : 21-06-10 19:43

> [...]
> er alt fryd og gammen, det princip har fungeret fint med mine.
> Kan ikke mindes at de efter de blev voksne skulle prøve grænse af.

Det har mine hunde da aldrig lært, de kunne det af sig selv.

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 21-06-10 20:39

JB, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det har mine hunde da aldrig lært, de kunne det af sig selv.

Det ligger jo også naturligt for Schæfere, vi andre må træne det

/Jens

Fra : JB

Dato : 21-06-10 21:08

> Det ligger jo også naturligt for Schæfere, vi andre må træne det
>
> /Jens

Schæferhundene kan da ikke gøre en flue fortræd. Det er dværgpinscherne, der
er dræbere uden kommando.

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 22-06-10 05:10

JB, skrev:

> Schæferhundene kan da ikke gøre en flue fortræd. Det er
> dværgpinscherne, der er dræbere uden kommando.

Sorry, self en thasdefjel.
Det eneste der ligger naturligt for Schæfere er at værer glubske og bøvede

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-06-10 13:34

On 19 Jun., 09:11, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> Som det nok er flere bekendt her i gruppen overvejer
> jeg at få mig en Rottweilerhan (hvalp) i år.
>
> Jeg har inden for min familie oplevet at de bliver helt tavse i røret
> når jeg nævner racen.

Aj Jens, er din selvtillid virkelig helt dernede?
Skyd brystet frem, du er noget, du kan noget, du er ikke en taber!
Du har ikke brug for en Rottweiler!

Fra : Pwh

Dato : 21-06-10 20:43

Kim Christensen, skrev:

> Aj Jens, er din selvtillid virkelig helt dernede?

Ikke forstået, min selvtillid fejler intet

> Skyd brystet frem, du er noget, du kan noget, du er ikke en taber!

Fortæl mig noget jeg ikke ved

> Du har ikke brug for en Rottweiler!

I bund og grund ikke, nok de færreste nu om dage der ligefrem har brug for en hund

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 22-06-10 12:48

Pwh formulerede mandag:

> Fortæl mig noget jeg ikke ved
Jeg tror ikke at samtlige ejere af Rotweilere er tabere.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-06-10 21:06

Jopa, skrev:
> Pwh formulerede mandag:

> Jeg tror ikke at samtlige ejere af Rotweilere er tabere.

Kan forhåbentligt melde mig ind i den klub, hanrotte er bestilt til levering 30-06 idag

/jens (som snart har en størrer hund end John, det er vigtigt)

Fra : JB

Dato : 22-06-10 21:14

> Kan forhåbentligt melde mig ind i den klub, hanrotte er bestilt til
> levering 30-06 idag
>
> /jens (som snart har en størrer hund end John, det er vigtigt)

Har du valgt en? Hvorfra?

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 23-06-10 07:00

JB, skrev:

> Har du valgt en? Hvorfra?

Det gik lige pludselig stærkt i går aftes
Da jeg ikke har bil skulle jeg jo også have den side af sagen på plads,
min Faster der havde lovet at kører mig kunne jeg ikke få fat på i går aftes.
Men utålmodig som jeg er ringede jeg til den kennel der passede mig bedst
tidsmæssigt og som har hvalpe efter forældre med god stamtavle.
Jeg havde så en rigtig god snak med Louise som fortalte at hun havde 2 hanner og en tæve tilbage,
de er lige blevet 8 uger i fredags.
Louise sagde at den lille af hannerne var der fuldt knald på, den store var mere rolig af sig.
Så vi blev enige om at den store (Balder) nok ville passe bedre til mig,
den lille skal nok hellere ud og arbejde/træne.
Da jeg så sagde til Louise at jeg lige skulle tale med min Faster først omkring afhentning og jeg
ville ringe tilbage en af dagene blev hun vist lidt panisk, hun er jo ved at brænde inde med de hvalpe.
Så hun tilbød at kører ind med den selv på min første feriedag, ikke at det er afgørende, men da alt andet
lød fornuftigt kan jeg jo ikke blive ved med at kredse om den varme grød, så jeg slog til og reserverede Balder.
Jeg overførte et depositum i går aftes, og regner da stærkt med at den aftale er på plads til 30-06

Tilbage til dit spørgsmål, hun er en ret så nystartet kennel, en tøs på 28 år.
Men hun har haft Rotter i flere år, og forældrene synes jeg har gode papirer.
http://www.ai-jen.dk/index.html
Tæven er hendes egen, hannen er udefra.

Det er som Sagt Balder jeg har valgt, som du kan se under B-kuldet er han allerede seriøst stor,
så jeg glæder mig til om et år at skulle drille John med hans lille pus af en Schæfer på 50kg.

/Jens (som går en lang uge i møde)

Fra : JB

Dato : 23-06-10 08:35

> [...]
> allerede seriøst stor,
> så jeg glæder mig til om et år at skulle drille John med hans lille pus af

Tillykke med Balder, det bliver spændende.

Hvordan fandt du frem til den kennel? Det ser bestemt godt ud.

Angel bliver sikkert glad for ham, hvis hun ikke æder ham med det samme.

Jeg er nu glad for, at min schæfertæve kun er et lille pus på 30 kg., det er
rigeligt til mig.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 23-06-10 08:48

JB, skrev:

> Tillykke med Balder, det bliver spændende.
>
> Hvordan fandt du frem til den kennel? Det ser bestemt godt ud.

DKK's hvalpeliste, og efterfølgende fodarbejde på google.

> Angel bliver sikkert glad for ham, hvis hun ikke æder ham med det
> samme.

Som udgangspunkt vil hun ikke klappe i sine små poter
Hvalpe vi møder på vores ture irrerterer hende som regel efter 4 sekunder,
og så får de et seriøst vruf.
Men Balder bør få en størrelse så han ret hurtigt kan give hende lidt modspil,
og det kan jeg mærke hun mangler nu hvor hun ikke har Tyson mere.
Det er ikke helt det samme at give mig en røvfuld, og katten er hun bange for

> Jeg er nu glad for, at min schæfertæve kun er et lille pus på 30 kg.,
> det er rigeligt til mig.

Jeg er så vant til hunde på +40kg, Tyson vejede 48kg til sidst,
Angel prøver jeg at få ned på hendes ungpigevægt på 38kg, pt 42 kg.
Men den går nok ikke nu hvor hun bliver nød til at holde kampvægten

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 22-06-10 22:35

Pwh formulerede spørgsmålet:

> /jens (som snart har en størrer hund end John, det er vigtigt)

Så må jeg bare begynde at give han 3 kg mad om dagen.

Det bliver da spændende med en ny lille.
Glæder os til at se billeder.

Hvis den har hale så klip den af lol

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-06-10 07:18

Jopa, skrev:
> Pwh formulerede spørgsmålet:

> Så må jeg bare begynde at give han 3 kg mad om dagen.

Begynd du bare med det samme, som du kan se var Balder mere
end dobbet så stor ved fødsel end den mindste, så han bliver nok en seriøs hund
http://www.ai-jen.dk/side29.html

> Det bliver da spændende med en ny lille.
> Glæder os til at se billeder.

Jeg glæder mig som et lille barn glæder sig til juleaften, lang tid tid på onsdag.
Det jeg er mest spændt på er at se hvordan Angel vil reagerer.
Som udgangspunkt vil hun sikkert starte med at give den en røvfuld, så det er på plads.
Men husker jeg ikke hvalpe meget dårligt kommer hun til at give Balder 1 million røvfulde
før han fatter det, så selv det stædige asen til Angel overgiver sig nok til sidst
Katten vil også give Balder en røvfuld, så er det på plads resten af tiden.
Angel har stor respekt for det onde dyr, Tyson kunne godt finde på at drille den ind imellem.

> Hvis den har hale så klip den af lol

Har fundet grensaksen frem, halekupering og ørerkupering som det første.
Så skal jeg have købt et nittehalsbånd og have omdøbt Balder til Killer eller Brutalis
Nu har jeg så hele min sommerfeie til at lærer ham angreb/forsvar på mennesker,
asocial adfærd i forhold til andre hunde kan Angel lærer ham
Så mon ikke allerede om en mnd jeg har en hund der får Milo til at fremtræde som en skødehund

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 23-06-10 08:44

Følgende er skrevet af Pwh:

> [...]
> Det jeg er mest spændt på er at se hvordan Angel vil reagerer.
> Som udgangspunkt vil hun sikkert starte med at give den en røvfuld, så det er

Hun skal nok blive glad for ham 100%

Godt du har sommerferie så du kan få ham renlig og et godt tidspunkt i
øvrigt.

Så skal du vel på tørkost igen i en periode.

Halen kan du klippe af når den sover

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-06-10 09:04

Jopa, skrev:
> Følgende er skrevet af Pwh:

> Hun skal nok blive glad for ham 100%

Det bliver hun sgu nød til, der er ingen returret på ham

> Godt du har sommerferie så du kan få ham renlig og et godt tidspunkt
> i øvrigt.

Det har jeg timet det efter, gjorde jeg også de to sidste gange.
Så må jeg finde mig i at der ikke bliver lange gåture i min ferie,
så bliver det igen med at skulle bærer en hvalp hjem når vi har været på Engen
for at få ham socaliceret.

> Så skal du vel på tørkost igen i en periode.

Jeg er jo ikke hellig mht barf, så han skal opflaskes på Olivers.
Orker ikke at sætte mig ind i at barfe en hvalp, og med en race som en rotte
er det ret kritisk at den får precis hvad den har behov for, det går bedre med en
voksen hund at det behov bliver dækket over en periode.
En voksen hund skal jo også have samme mængde mad hver dag, en hvalp skal jo
løbende sættes op i mængde, meget lettere at styrer med tørkost.
Men når Balder bliver voksen skal han råfodres, Louise fortalte at han allerede nu
æder kødben, så jeg vil nok ret tidligt vænne ham til det.

> Halen kan du klippe af når den sover

Så sender jeg den til dig

/Jens

Fra : Hm

Dato : 24-06-10 08:56

Hej, Jens
Jeg kan godt forstå du syntes at der er lang tid til den 30. det er næsten
ikke til at holde ud.

Så stort tillykke med valget.

Hanne/ som tror hun stadig kan huske hvordan det var at få en ny hvalp

Fra : Pwh

Dato : 24-06-10 09:30

Hm, skrev:
> Hej, Jens
> Jeg kan godt forstå du syntes at der er lang tid til den 30. det er
> næsten ikke til at holde ud.

Der er rigtig lang tid, drømte om rottehvalpe i nat
Har lige haft fat i Louise og udbetalingen var ikke kommet ind på
hendes konto igår, overførte sent tirsdag, så mon ikke hun får dem idag.
Før det er på plads er der i princippet ingen aftale.

> Så stort tillykke med valget.
>
> Hanne/ som tror hun stadig kan huske hvordan det var at få en ny hvalp

Suk, det er også begyndt at dukke op i min hukommelse
Godt jeg har Angel til at hjæpe mig med opdragelsen, hende får
Balder sgu ikke lov til at løbe om hjørner med

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 24-06-10 10:19

Efter mange tanker skrev Pwh:

> Suk, det er også begyndt at dukke op i min hukommelse
> Godt jeg har Angel til at hjæpe mig med opdragelsen, hende får
> Balder sgu ikke lov til at løbe om hjørner med

Glæder du dig ?

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-06-10 10:48

Jopa, skrev:

> Glæder du dig ?

Ikke det mindste

Nu venter jeg bare på at få endelig bekræftigelse fra Louise.
Så skal der købes madskål, hundetegn, legetøj, foder, osv hjem.
Alt hvad der var Tysons gamle smed jeg ud.
Må også hellere lige få støvet mine hundebøger af og læst lidt på hvalpe,
trods alt 6 år siden jeg sidst har haft en, tiden går sgu

/Jens (som hellere må øve sig i at sige nej 1000 gange dagligt)

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-06-10 10:51

> Kan forhåbentligt melde mig ind i den klub, hanrotte er bestilt til
> levering 30-06 idag
>
> /jens (som snart har en størrer hund end John, det er vigtigt)

Jamen så hjerteligt tillykke da med den "lille" nye vovse.

Nu håber jeg da ikke at hans første indtryk af hans nye hjem er "søskende"
der tæver ham. Mon ikke magtfordelingen vil udjævne sig henad vejen, det
tror jeg. Jeg er dog helt sikker på, at han nok skal få det godt hos dig.
Dine hunde har vist aldrig manglet noget.

P.S. Jeg ville nu alligevel hellere have en schæfer hvis det var mig. :p)

Fra : Pwh

Dato : 24-06-10 11:26

Tove Krieger, skrev:

> Jamen så hjerteligt tillykke da med den "lille" nye vovse.

Mange tak, jeg har lige fået en mail fra Louise om at hun har fået sit depositum
og kommer ind med Balder 30-6 kl 14

> Nu håber jeg da ikke at hans første indtryk af hans nye hjem er
> "søskende" der tæver ham.

Vil sige det på den måde, hvis Angel ikke ret hurtigt giver ham et knur
ville jeg kende hende dårligt, men det er kun larm med hende hvor Tyson
godt kunne blive lidt grovere, dog meget sjældent overfor hvalpe.
Balder må jo hurtigt sørge for at lærer hendes grænser at kende,
hun boede her altså først, katten skal Balder jo også lærer ikke er legetøj,
men det er min onde kat god til at forklarer overgearede hvalpe

> Mon ikke magtfordelingen vil udjævne sig
> henad vejen, det tror jeg. Jeg er dog helt sikker på, at han nok skal
> få det godt hos dig. Dine hunde har vist aldrig manglet noget.

Jeg er sikker på at en hanhund der vel kommer til at lande på 55-60kg
nok skal finde ud af at styrer den lille gimpe.
Er sikker på at Angel vil synes han er sjov nok når hun kan tage nogle
"slåskampe" med ham, det turde Tyson ikke rigtigt (tøset schæferblod)

> P.S. Jeg ville nu alligevel hellere have en schæfer hvis det var mig.
> :p)

For meget pels og for lidt hund til mig

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 24-06-10 11:50

Pwh har bragt dette til verden:

> For meget pels og for lidt hund til mig
Siger jeg også.

Angel og hvalpen skal nok finde deres naturlige pladser, og hun kunne
aldrig finde på at skade den.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-06-10 12:18

Jopa, skrev:
> Pwh har bragt dette til verden:

> Siger jeg også.

Du døjer vel mere med kameluld og hyænehår

> Angel og hvalpen skal nok finde deres naturlige pladser, og hun kunne
> aldrig finde på at skade den.

Hun har aldrig skadet en anden hund, tvivler stærkt at hun nogensiden vil gører det.
En hvalp jeg siger god for vil højest få et par brum, og det skal hun have lov til,
det er Balder nok vant til at han mor gør allerede når han bliver for smart.

Jeg skal mere værer obs på at Angel ikke føler sig overset, hun hænger jo meget ved mig,
så det vil ikke passe damen at skulle dele mig, sådan havde hun det også med Tyson.
Satte jeg mig til at kæle for Tyson kom hun straks fisende og skulle møve sig ind,
så er det godt man har to hænder og kan kæle to hunde på en gang

/Jens (som får en hund mere om 6 dage og 1 time)

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-06-10 12:49

> /Jens (som får en hund mere om 6 dage og 1 time)

Jaaaaah !!! Og så venter vi vist allesammen spændt på en hel masse billeder,
tak.

Fra : Pwh

Dato : 24-06-10 13:27

Tove Krieger, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Jaaaaah !!! Og så venter vi vist allesammen spændt på en hel masse
> billeder, tak.

I slipper ikke, batteriet er lagt til opladning
Nu skal jeg bare lige ind på Olivers og bestille en sæk hvalpefoder og et hundetegn.
Jeg har ikke tænkt mig at ændrer hans navn, synes at Balder lyder som navnet
på en stor rar hund som jeg håber (vil arbejde på) han bliver.

/Jens (som får en hund mere om 5 dage og 23.5 timer)

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-06-10 13:51

> [...]
> på en stor rar hund som jeg håber (vil arbejde på) han bliver.
>
> /Jens (som får en hund mere om 5 dage og 23.5 timer)

Balder er et rigtigt godt navn. Kan du huske Poul Thomsen fra TV ? Hans
dejlige hund hed også Balder, og der var jo nærmest landesorg da den døde.
Den plejede jo at ligge i dens kurv i studiet, mens "far" underholdt os
andre.

Fra : Pwh

Dato : 24-06-10 13:57

Tove Krieger, skrev:

> Balder er et rigtigt godt navn. Kan du huske Poul Thomsen fra TV ?

Det er også rigtigt, synes nok jeg havde hørt det navn før,
er ikke stødt på det herinde.
Det var jo dengang de kunne lave ordentligt fjernsyn

> Hans dejlige hund hed også Balder, og der var jo nærmest landesorg da
> den døde. Den plejede jo at ligge i dens kurv i studiet, mens "far"
> underholdt os andre.

Racen kan jeg så ikke huske, men var det ikke en Rotte er det jo også ligemeget

/Jens (som skal værer racefanatiker nu)

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-06-10 14:00

> [...]
> Det var jo dengang de kunne lave ordentligt fjernsyn

> Racen kan jeg så ikke huske, men var det ikke en Rotte er det jo også

Det var såvidt jeg husker en stor jagthund.

Fra : Pwh

Dato : 24-06-10 14:40

Tove Krieger, skrev:

> Det var såvidt jeg husker en stor jagthund.

Google er vores ven, det var en Hønsehund
http://da.wikipedia.org/wiki/Poul_Thomsen_(tv-v%C3%A6rt)

/Jens (der synes hønsehund passer bedre til en kyllingeschæfer)

Fra : Jopa

Dato : 24-06-10 15:07

Pwh udtrykte præcist:

> /Jens (der synes hønsehund passer bedre til en kyllingeschæfer)
Var det er TV vært der hed Balder ham kan jeg ikke huske

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-06-10 15:09

Jopa, skrev:
> Pwh udtrykte præcist:

> Var det er TV vært der hed Balder ham kan jeg ikke huske

Du er også en gammel mand der dårligt kan huske sit eget navn

/Jens (som får ny hund om 5 dage og 22 timer)

Fra : Jopa

Dato : 24-06-10 15:05

Tove Krieger kom med denne ide:

> Det var såvidt jeg husker en stor jagthund.

Monstro Tysk korthår

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : JB

Dato : 24-06-10 18:56

> [...]
> på en stor rar hund som jeg håber (vil arbejde på) han bliver.
>
> /Jens (som får en hund mere om 5 dage og 23.5 timer)

Tror du ikke Balder bliver sur, når han skal æde de tørre piller, og Angel
får lækkert kød?

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 24-06-10 21:13

JB, skrev:

> Tror du ikke Balder bliver sur, når han skal æde de tørre piller, og
> Angel får lækkert kød?
>
> Jytte

Kan værer det ender med at jeg kommer til at æden den sæk tørkost selv

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-10 12:06

> Kan værer det ender med at jeg kommer til at æden den sæk tørkost selv
>

> /Jens

Er du ikke glad for, at der stadig er hele 5 dage til den 30 - 6......?????

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 25-06-10 13:03

Benny Mortensen, skrev:

> Er du ikke glad for, at der stadig er hele 5 dage til den 30 -
> 6......?????
> M.V.H....Benny..

NEJ
Foderet er lige kommet idag, hundetegnet bestilt igår,
så nu mangler jeg kun køteren

Men meget værrer den sidste to gange, Tyson ventede jeg 4-5 uger på,
sådan var det også med Angel.
Med Tyson havde jeg også ledt efter en passende genbrugshund i 2-3 mdr
inden jeg besluttede at tage en hvalp i stedet for, så der var jeg rigtig utålmodig.
Har jo også stadig min gamle udslidte Angel, hun må dække mit behov til på onsdag
Jeg har advaret hende om at freden snart er forbi, ved ikke om hun helt har forstået det

/Jens

Fra : JB

Dato : 25-06-10 13:10

> [...]
> onsdag
> Jeg har advaret hende om at freden snart er forbi, ved ikke om hun helt

Det kan være Angel bliver glad for ham. Min schæfertæve Tanja blev helt
vildt glad, da vi hentede hendes lillebror. Hun var med og hente ham, og da
vi kom hjem, hentede hun alt sit legetøj og viste ham.
Nu hvor han er et år, leger de vilde lege, så naboerne tror, der er en
hundekamp i gang. Men det er kun for sjov.

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 25-06-10 13:54

JB, skrev:

> [...]
> Nu hvor han er et år, leger de vilde lege, så naboerne tror, der er en
> hundekamp i gang. Men det er kun for sjov.

Jeg kan jo blive glædeligt overrasket.
Men regner med at det lige vil tage lidt tid før Angel sætter pris på en hvalp,
nok først når de kan begynde og tage nogle "slåskampe" som dine gør.
Det hun nok fra dag et af vil værdsætte er at hun igen skal passe på sine kødben,
de smager altså ikke helt så godt når hun ikke kan ligge og knurrer af Tyson mens
hun gnasker dem, hun mangler simpelthen noget modspil kan jeg mærke,
det er en af de tungtvejende årsager til at jeg har fremrykket hvalpekøbet.
Også derfor at det ikke ville spille med en hund af størrelse/sind der bare underkaster sig,
det kan hun ikke bruge til noget, heller ikke noget for mig

/Jens (som har LabRat+Rat om 4 dage og 23 timer)

Fra : Jopa

Dato : 25-06-10 14:35

Pwh skrev:

> /Jens (som har LabRat+Rat om 4 dage og 23 timer)

Kan du ikke sige de skal komme med den NU!

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-06-10 14:50

Jopa, skrev:

> Kan du ikke sige de skal komme med den NU!

Kunne jeg uden tvivl godt.
Men jeg skal på arbejde på søn-man-tirsdag, 3 lange dage inden min ferie starter.
Synes det ville værer tåbeligt at forcerer tingene.
Skader heller ikke lige at få det sidste på plads i ro og mag,
har feks lige sænket hegnet så det er hvalpesikkert.
Skal også have fjernet mine tæpper + andre småting jeg løbende kommer i tanke om.

/Jens (som har LabRat+Rat om 4 dage og 22 timer)

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-06-10 15:04

> [...]
> har feks lige sænket hegnet så det er hvalpesikkert.
> Skal også have fjernet mine tæpper + andre småting jeg løbende kommer i

Husk endelig også hjemmesko, udesko, mobiltelefon og løse ledninger.

Fra : Pwh

Dato : 25-06-10 16:07

Tove Krieger, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Husk endelig også hjemmesko, udesko, mobiltelefon og løse ledninger.

Check

/Jens

Fra : Ivan Madsen

Dato : 25-06-10 16:08

On Fri, 25 Jun 2010 17:06:35 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Check

Og når den bliver en anelse større - alt hvad der hedder
fjernbetjeninger. Det er utroligt så interesserede hundehvalpe bliver
i at se den helt rigtige udsendelse på TV )

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-10 16:57

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og når den bliver en anelse større - alt hvad der hedder
> fjernbetjeninger. Det er utroligt så interesserede hundehvalpe bliver
> i at se den helt rigtige udsendelse på TV )

For da slet ikke at nævne tankeløst efterladte mobil telefoner..
Var det noget, at købe en stak gamle Nokia telefoner )))

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 25-06-10 16:59

Benny Mortensen, skrev:
> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> For da slet ikke at nævne tankeløst efterladte mobil telefoner..
> Var det noget, at købe en stak gamle Nokia telefoner )))
>
> M.V.H....Benny..

Kan man ikke få mundkurve til hvalpe

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-10 17:13

> Kan man ikke få mundkurve til hvalpe
>
> /Jens

Hvad da, er du bange for den snakker for meget ))

M.V.H....Benny..

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-06-10 19:49

> [...]
> Skader heller ikke lige at få det sidste på plads i ro og mag,
> har feks lige sænket hegnet så det er hvalpesikkert.

Har selv en model lille vuffer (4kg)
Det er utroligt som den kan finde smuthuller i hegn.
Hun skulle ikke have heddet Dino, men Houdini

> Skal også have fjernet mine tæpper + andre småting jeg løbende kommer i
> tanke om.
>
> /Jens (som har LabRat+Rat om 4 dage og 22 timer)

'Glæder' mig til at læse skrækhistorier om hvad (Ra)Balder har bedrevet

--
Uffe Bærentsen

Fra : Pwh

Dato : 25-06-10 20:19

Uffe Bærentsen, skrev:

> Har selv en model lille vuffer (4kg)

Det er vist et par uger siden Balder har vejet det

> Det er utroligt som den kan finde smuthuller i hegn.
> Hun skulle ikke have heddet Dino, men Houdini

Satser på at han rimeligt hurtigt lærer hvor grænsen går.
Jeg har aldrig lavet min have totalt udbrudssikker,
og selvom mine hunde har adgang til haven 24-7 har det
aldrig været det store problem.

> 'Glæder' mig til at læse skrækhistorier om hvad (Ra)Balder har
> bedrevet

Håber ikke der bliver for meget af den skuffe
Angel skal nok styrer ham med fast pote.

/Jens (hvis Angel næsten kyste livet af en Bullterrier på aftensturen)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-10 14:39

> [...]
> onsdag
> Jeg har advaret hende om at freden snart er forbi, ved ikke om hun helt

Tja sådan er det jo, ventetiden bliver lettere med alderen... ( Tro mig, jeg
lyver godt )

Nu skal du jo passe på, du har jo barfet i et stykke tid....

Angel kunne finde på at tro, at Balder er aftensmaden )

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 25-06-10 14:52

Benny Mortensen, skrev:

> Nu skal du jo passe på, du har jo barfet i et stykke tid....
>
> Angel kunne finde på at tro, at Balder er aftensmaden )

Til en kilopris på 1000kr bliver hun ikke populær

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 25-06-10 15:01

Pwh skrev den 25-06-2010:

> Til en kilopris på 1000kr bliver hun ikke populær
Vejer den allerede 1,5 kg B-)

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-06-10 16:09

Jopa, skrev:
> [...]

Ud fra hende A-kuld vejer den vel 6-7 kilo når jeg får ham,
så kan du selv regne ud hvad han koster, han var på tilbud

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 25-06-10 16:32

Pwh har bragt dette til verden:

> Ud fra hende A-kuld vejer den vel 6-7 kilo når jeg får ham,
> så kan du selv regne ud hvad han koster, han var på tilbud
Bare rolig når du klipper halen af den stiger værdien for så ligner det
er rigtig Rotweiler B-)

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-06-10 18:21

Jopa, skrev:

> det er rigtig Rotweiler B-)

Du kan se hans Far her, dejlig køter synes jeg.
http://www.zandonaia.com/monrad_.htm

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 25-06-10 18:28

Pwh forklarede den 25-06-2010:

> Du kan se hans Far her, dejlig køter synes jeg.
> http://www.zandonaia.com/monrad_.htm
Fin "kampvogn"

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-06-10 18:59

> Du kan se hans Far her, dejlig køter synes jeg.
> http://www.zandonaia.com/monrad_.htm
>
> /Jens

Han er godt nok utroligt superlækker.

Du kommer nok ikke sådan lige til at gå med ham snoreløs, der er vist mange
der er temmelig bange for Rottweilere, og mange vil nok betegne den som en
"kamphund", altså folk der ikke ved bedre. Jeg fandt jo ud af ved selvsyn,
at de kan være nogle store "kælegrise" .

Fra : Pwh

Dato : 25-06-10 19:46

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> den som en "kamphund", altså folk der ikke ved bedre. Jeg fandt jo ud
> af ved selvsyn, at de kan være nogle store "kælegrise" .

Balder skal ikke behandles anderledes end Angel bliver det og Tyson blev det.
Jeg vil fra dag 1 sørge for at få ham socaliceret med dyr og mennesker,
lykkedes mig ganske godt med de to sidste
Men bliver han en rar og omgængelig og lydig hund skal han da ikke ligge
under for folks fordomme.
Ville da ikke værer fair overfor Balder at skulle gå i snor hvis Angel går løs,
så skal jeg da nok få en underlig hund ud af ham hvis der forskelbehandles.

Men nu skal han lige lærer at gå i snor først, det er kravet hos mig at hunden
kan det inden den slipper for den, undtaget self på de dertil indrettede områder.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 25-06-10 18:04

Pwh frembragte:

> Ud fra hende A-kuld vejer den vel 6-7 kilo når jeg får ham,
> så kan du selv regne ud hvad han koster, han var på tilbud

Til den pris bør du ikke skamfere den som du plejer. :-@
Bortset fra halekupering og måske klippe ørene på den.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-06-10 18:15

Jopa, skrev:
> Pwh frembragte:

> Til den pris bør du ikke skamfere den som du plejer. :-@

Bare rolig, Balder skal ikke kastreres, den fejl begår jeg ikke to gange.

Fik også lidt at tænke over da jeg spurgte Louise hvad hun ville gører
hvis hun ikke fandt kunder til de sidste to hvalpe.
I yderste konsekvens blev hun nød til at få dem aflivet fortalte hun,
så at jeg selv evnt skal begynde at avle rotter på et tidspunkt skal da
overvejes meget grundigt. Ville have det mere end skidt med at aflive sunde hvalpe.

> Bortset fra halekupering og måske klippe ørene på den.

Hækkesaksen kan jo smutte

/Jens

Fra : Hm

Dato : 29-06-10 21:55

Så Jens så nærmer tiden sig

Hanne/ som slet ikke er spændt

Fra : Jopa

Dato : 29-06-10 22:08

Hm har bragt dette til os:
> Så Jens så nærmer tiden sig
>
> Hanne/ som slet ikke er spændt

Tror han er på job nu og han sover garanteret som en sten i nat

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 30-06-10 08:20

Hm, skrev:
> Så Jens så nærmer tiden sig

Under 4 timer nu

/Jens

Fra : jytte M

Dato : 30-06-10 03:48

On 30 Jun., 09:19, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Under 4 timer nu
>
> /Jens

Så har du lige tid til at få sikret de sidste ledninger )

Hilsen Jytte M - som stornyder sin lille berner sennen hvalp

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-06-10 05:46

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Som det nok er flere bekendt her i gruppen overvejer
> jeg at få mig en Rottweilerhan (hvalp) i år.

Jeg har den fordom mod dem...

At de er alt for dyre....
At de er alt for lækre....
At der ikke er plads til 5 i en lille stationcar...

Samt at nogle ejere, ikke sætter sig ind i...
Hvad det er de anskaffer sig...

Men selve hunden, er rædselsfuld lækker...

M.V.H....Benny..