Poster-print på Linux?
Fra : Steen Suder

Dato : 17-06-10 20:30

Jeg vil gerne printe en TIFF med et scan af en tegning i A3 og evt. A2 på
min A4-laser.

Tidligere var der et Poster-faneblad i KDEs printdialog, men den er væk
(Kubuntu 10.4).
Jeg har prøvet med pdfposter, men et eller andet led i printkæden æder noget
af margenen, så printet "mangler" noget.

Hvad er "nemt" at gå til?

Jeg har søgt på "poster print linux" og den slags, men har ikke rigtigt
fundet noget.

--
Steen Suder

Fra : Steen Suder

Dato : 17-06-10 22:01

Steen Suder wrote:

> [...]
>
> Hvad er "nemt" at gå til?
>
> Jeg har søgt på "poster print linux" og den slags, men har ikke rigtigt

Indtil videre er det endt med en tom tegning i OpenOffice.org Draw, hvor
siden sættes til f.eks. A2. Billedet indsættes og i printdialogen vælges der
"Tile pages".
I den advarsel, der dukker op efter OK, vælges der "Print on multiple
pages".
Det tager så en kvart evighed at printe her, men resultatet er som ønsket...
udover at jeg selv skal klistre siderne sammen

--
Steen Suder

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 18-06-10 16:19

On 06/17/2010 09:29 PM, Steen Suder wrote:
> Jeg har søgt på "poster print linux" og den slags, men har ikke rigtigt
> fundet noget.

For 15 år siden brugte jeg dette program til at splitte
en postscript fil op i mindre dele og printe ud separat:

http://www.inkguides.com/eps-postscript-poster.asp

Vi har for længst fået en A0 printer, så det er længe
siden jeg har brugt det...

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 18-06-10 16:23

On 06/18/2010 05:19 PM, Mogens Kjaer wrote:
> http://www.inkguides.com/eps-postscript-poster.asp

Følger med min Fedora ser jeg lige nu, så det
er bare:

yum install poster