Langsom hjemmeside - er det udbyderen der ~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-10 09:26

Hej alle

Jeg spiller i en bridgeklub der er på nettet. Indtil for en
måneds tid siden, var der ingen problemer omend hastigheden ikke
imponerede. Nu er den så langsom så den er ubrugelig for mig. Jeg
har 25 Mbit (effektivt) og ikke problemer andre steder.

Webmaster siger at han ikke har problemer hjemmefra eller fra
klubbens pc. Siden ligger hos one.com:

   http://horsensbridgecenter.dk/

Er det kun hos mig man kan mærke problemet? Jeg vil gerne have
mange tilkendegivelser som jeg kan tage med til webmaster.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 18-06-10 09:44

Bertel Lund Hansen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Er det kun hos mig man kan mærke problemet? Jeg vil gerne have
> mange tilkendegivelser som jeg kan tage med til webmaster.

Ingen problemer herfra (via Telmore 6Mbit/768kbit) - faktisk ret hurtig....

--
vh
Ole C

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-06-10 09:45

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> crashed Echelon
writing news:5tam165f5h40eirj2a0hb9s8gd1ab2gfcv@news.stofanet.dk:

> [...]
>
> Er det kun hos mig man kan mærke problemet? Jeg vil gerne have
> mange tilkendegivelser som jeg kan tage med til webmaster.

Uden mere information kan det være svært for folk at vurdere.

Vi kender jo ikke databelastningen (hvor mange data som skal sendes frem og
tilbage ved brug).

Ting du selv kan måle er:

- Svartid/Latency mod server
- Hvor meget data sendes frem og tilbage

Hvad webmaster burde/bør tjekke:

- Egen båndbredde forbrug fra server ud mod internettet
- Belastning af server, her tænkes CPU, RAM, I/O load m.v.

Fra mit sted, kører selve hjemmesiden fint, så hvis det blot er dette, kan
problemet være hos dig, medmindre der er spidsbelastningsperioder for
hjemmesiden.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-10 11:24

Bjarke Andersen skrev:

> Uden mere information kan det være svært for folk at vurdere.

> Vi kender jo ikke databelastningen (hvor mange data som skal sendes frem og
> tilbage ved brug).

Jeg snakker om den ganske almindelige åbning af hjemmesiden.
I øjeblikket kan jeg vente mange minutter uden at forsiden bliver
hentet færdig.

> Ting du selv kan måle er:

Ping får timeout.

Traceroute:
C:\ tracert horsensbridgecenter.dk

Sporer rute til horsensbridgecenter.dk [193.202.110.21] over et maksimum af 30 hop:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.16.0.1
2 7 ms 7 ms 19 ms 10.0.31.254
3 8 ms 7 ms 7 ms signon.stofanet.dk [212.10.10.20]
4 7 ms 12 ms 7 ms feth0-0-1.acc-hors-1.access.stofa.net [212.10.30.254]
5 11 ms 11 ms 11 ms 10gig4-1.core-kold-1.core.stofa.net [212.10.190.145]
6 28 ms 11 ms 17 ms atm2-0-7.core-oden-1.core.stofa.net [212.10.11.38]
7 11 ms 14 ms 11 ms atm2-0-3.core-oden.1.core.stofa.net [212.10.11.26]
8 12 ms 11 ms 12 ms atm2-0-2.core-ejby-1.core.stofa.net [212.10.190.197]
9 13 ms 12 ms 11 ms dk-ejb-sr1-port1-1-6-stofa.ejby.dk.telia.net [194.255.250.142]
10 14 ms 21 ms 14 ms dk-ejb-sr1-port1-1-6-access.ejby.dk.telia.net [194.255.250.141]
11 15 ms 11 ms 11 ms dk-ejb-b2.dk.telia.net [195.215.109.50]
12 16 ms 10 ms 12 ms te3-3-10.alb2nxc7.dk.ip.tdc.net [195.215.109.49]
13 11 ms 12 ms 15 ms cpe.te4-3.alb2nxc7.customer.tele.dk [87.54.29.190]
14 13 ms 16 ms 12 ms vl927.ar1.ba.cph.ngdc.net [217.116.255.85]
15 * * * Anmodning fik timeout.
16 * * * Anmodning fik timeout.
17 * * * Anmodning fik timeout.
18 * * * Anmodning fik timeout.
19 * * * Anmodning fik timeout.
20 * * * Anmodning fik timeout.
21 * * * Anmodning fik timeout.
22 * * * Anmodning fik timeout.
23 * * * Anmodning fik timeout.
24 * * * Anmodning fik timeout.
25 * * * Anmodning fik timeout.
26 * * * Anmodning fik timeout.
27 * * * Anmodning fik timeout.
28 * * * Anmodning fik timeout.
29 * * * Anmodning fik timeout.
30 * * * Anmodning fik timeout.

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-06-10 11:28

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> crashed Echelon
writing news:8thm16thobcq2btvp130rd5ru23l42k2nl@news.stofanet.dk:

> Jeg snakker om den ganske almindelige åbning af hjemmesiden.
> I øjeblikket kan jeg vente mange minutter uden at forsiden bliver
> hentet færdig.

Beklager Bertel, også ud at dømme fra andre må fejlen ligge i din computer
eller/og internetforbindelse og/eller udstyret derpå.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mcwm

Dato : 19-06-10 12:31

Kører fint herfra http://www.danskelinks.dk/webside_speed_test.asp

1 horsensbridgecenter.dk/ 2.14 KB 0.52 seconds 0.24 seconds

Venligst
Mcwm

Fra : Martin Bak

Dato : 18-06-10 11:26

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:5tam165f5h40eirj2a0hb9s8gd1ab2gfcv@news.stofanet.dk...
> [...]
>
> Er det kun hos mig man kan mærke problemet? Jeg vil gerne have
> mange tilkendegivelser som jeg kan tage med til webmaster.

Ingen problemer her heller. Og jeg har bare 4 Mbit hos Telenor at gøre godt
med, og i øjeblikket 9 faneblade åbne. Siden virker fint og hurtigt.

Er det bestemte funkrioner på siden der giver problemer?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-10 11:49

Martin Bak skrev:

> Er det bestemte funkrioner på siden der giver problemer?

Nej. Det er hentningen af elementerne, og det er tilfældigt
hvilke der forsinkes mest.

--
Bertel

Fra : Jan

Dato : 18-06-10 12:59

Hej Bertel,

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
>
> Er det kun hos mig man kan mærke problemet? Jeg vil gerne have
> mange tilkendegivelser som jeg kan tage med til webmaster.

Ingen problemer her, siden er hurtig, selv *.pdf filerne åbner hurtigt.

Mvh
Jan

Fra : Rado

Dato : 19-06-10 13:33

On Fri, 18 Jun 2010 10:26:17 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Er det kun hos mig man kan mærke problemet? Jeg vil gerne have
>mange tilkendegivelser som jeg kan tage med til webmaster.

Ingen problemer her, ret hurtig faktisk.

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,