Skyline igen igen?
Fra : Henning Lund - Lemvi~

Dato : 18-06-10 08:21

Hvad siger status om skyline som udbyder? Jeg har set nogle gamle tråde hvor
folk er utilfreds med dem. Jeg har for 14 dage siden modtaget sådan en
indendørs hvid fætter med 2 antenner og den gik igennem i første hug, jeg
ville så vide lidt mere om deres hastigheder og sendte en mail. En uge gik
og ingen svar, så der var dømt dumpekarakter fra min side af. I går ringede
jeg til deres support, der gik små 5 min inden jeg var igennem og det er OK,
jeg spurgte til deres svartider på mail i en høflig tone men jeg skal i lige
godt love for supporteren ikke havde samme høflighed. Du kunne bare have
ringet med det samme, så var jeg sat på plads
Jeg spurgte til hvordan med en 10/1 linie, så gik teknikeren kold, det kunne
han ikke svare på, men muligvis skulle jeg have en udendørs enhed opsat for
at nå hastigheden. Han ville overgive det til en anden afdeling, om de så
kontakter mig, aner jeg ikke, det svarede han ikke på.
Her til morgen havde jeg tændt en gammel win xp maskine, den nægter pure at
modtage opdateringer til windows samt windows eget virusprogram og det må jo
være et eller andet i fætteren der spærrer. Jeg har ellers sat min egen
router op så der netop intet skulle være spærret i fætteren og vore vista og
win7 maskiner er der ingen problemer med.
Jeg satte xp maskinen til det alm kobber adsl, så er der ingen problemer med
updatene.
Nogen der har været ude for det samme?
Hva siger i, skal man holde sig fra Skyline?

--
mvh.
Henning Lund

Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-10 09:18

> Hva siger i, skal man holde sig fra Skyline?

Jeg har været kunde i 1,5år med en udendørs antenne. Og kan kun være enig i
at deres kundeservice ikke har været gearet til at håndtere de problemer de
fik med opkøbet ...

Det var heller ikke helt godt i starten men jeg oplevede at det var blevet
helt godt. Altså ligetil de opkøbte en anden wimax isp og skulle til at lave
store ændringer i deres netværk for at integrere dem ....

Jeg har blot ingen alternativer til hastigheder over 1/0.5mbit (der er hvad
kobberet kan trække ...) Det første år har jeg kørt med 4/2 og efter
prissænkningen nu en 10/2

Effektivt målet jeg en 6-8mbit i download (wlan og igennem en extra router)
med TPSpeedStat (upload 1,7-1,9)

http://speedtest.net/ giver mig tossede målinger - som f.eks 160mbit i
download

Håber de får forretningen til at løbe rundt og ikke mindst styr på teknik
_OG_ kundesupport.

Fra : Henning Lund - Lemvi~

Dato : 18-06-10 11:04

Hej Anders.

> Jeg har været kunde i 1,5år med en udendørs antenne. Og kan kun være
> enig i at deres kundeservice ikke har været gearet til at håndtere de
> problemer de fik med opkøbet ...

Ok

> [...]
> blevet helt godt. Altså ligetil de opkøbte en anden wimax isp og
> skulle til at lave store ændringer i deres netværk for at integrere

Ok hvad har det bevirket for dig?

> Effektivt målet jeg en 6-8mbit i download (wlan og igennem en extra
> router) med TPSpeedStat (upload 1,7-1,9)

> [...]

Jøsses

> Håber de får forretningen til at løbe rundt og ikke mindst styr på
> teknik _OG_ kundesupport.

Ja jeg frygter hvad der sker hvis man f.eks mister nettet af en eller anden
årsag, der kan måske gå flere uger inden det repareres?

Fra : Paul-J

Dato : 18-06-10 21:24

"Henning Lund - Lemvig Feriecenter" <ooo@invalid.her.dk> skrev i en meddelelse
............>
> Ja jeg frygter hvad der sker hvis man f.eks mister nettet af en eller anden årsag, der
> kan måske gå flere uger inden det repareres?

> [...]

Hvad der sker?.... man skal bare vente....
Der er som regel intet hjælp at hente på skylines telefon.

Hos mig i Kbh. vestegn har Skyline været ude ad drift hele påsken samt hele pinsen.

Men Nød lærer...
Jeg har nu en aftale med en som er på Telmore, om at tjekke Skylines driftsinfo på
nettet for mig når jeg ringer til ham med min mobil
http://www.skyline.dk/?pageID=5&ref=6&sub=1
Hvis Skyline skriver 'Spontan driftsafbrydelse i område x'. ved man at man ikke er
eneste idiot. Det hjælper lidt på humøret.

Og så har jeg lært at læse email på min mobil. Eller låne en PC på biblioteket. Sådan er
livet....

Fra : Henning Lund

Dato : 19-06-10 10:03

Paul-J wrote:

> [...]
> at man ikke er eneste idiot. Det hjælper lidt på humøret.
>
> Og så har jeg lært at læse email på min mobil. Eller låne en PC

Jeg har pakket deres udstyr sammen og returneret den, jeg bliver
på ADSL

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-06-10 11:51

Den 18-06-2010 22:24, Paul-J skrev:
> Og så har jeg lært at læse email på min mobil. Eller låne en PC på biblioteket. Sådan er
> livet....

Sådan behøver det ikke være. Min Telenor ADSL har ikke været nede i
nævneværdigt omfang de 2 år jeg har haft den.

- Chano Andersen

Fra : Anders Majland

Dato : 21-06-10 14:24

> Ok hvad har det bevirket for dig?

At forsøger man at komme igennem til kundeservice - og det lykkedes at komme
igennem - så risikerer man at ramem deres eksterne kundeservice folk der kun
kan lægge en besked til dem der har med systemet at gøre...

Bla forsvandt mit ønske om en hastigehedsændring der imellem. Da jeg senere
fik fat i deres egne kunderservicefolk fik de det ændret med det samme

Eller da jeg 27/5 oplevede store pakketab (25%) på LAN siden af deres
router - der havde jeg fat i dem (efter nogen ventetid) for at bede dem se
på routeren inden jeg genstartede den. Den svarede heller ikke ekternt så
jeg endte alligevel med at reboote den uden forklaring på hvorfor den smed
pakker væk

> Ja jeg frygter hvad der sker hvis man f.eks mister nettet af en eller
> anden årsag, der kan måske gå flere uger inden det repareres?

Som skrevet herover er jeg kommet online. Jeg har haft nedbrud. Både
planlagte (fra deres side) pga opdatering af master/antenner og nedbrud. Men
ikke i dagevis - tror længste nedbrud har været ~16 timer.

Jeg bruger ip telefoni og min router logger når den taber forbindelse til
sip udbyderen så jeg har ret præcise tidsangivelser på nedbrud ...
De fleste nedbrud har været få timer. Du kan få min log på email hvis

Det lyder måske voldsomt med de mange nedbrud. Men skyline havde en
periodisk fejl på udstyret i den mast jeg forbinder til. Det gav vist en
håndfuld mindre nedbrud til de fik det fikset.

Og så er min log over nedbrud på adsl'en stadig væsenligt længere. Har også
fået erstatning fra TDC på et tidspunkt i 2006 da der gik 18 dage fra jeg
fejlmeldte til en teknikker kom og løste problemet (et sted mellem centralen
og min matrikel)

Fra : Kurt Philipsen

Dato : 21-06-10 22:54

"Henning Lund - Lemvig Feriecenter" <ooo@invalid.her.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvor folk er utilfreds med dem. Jeg har for 14 dage siden modtaget sådan
> en indendørs hvid fætter med 2 antenner og den gik igennem i første hug,

Jeg venter på 3die måned på at, de skal sende en antennemand og
en ny router. I mellemtiden har jeg entreret med Tellmore.
Mit Skype abbonnement er ikke opsagt, men jeg har afmeldt mine
betalinger, da der ikke leveres som aftalt med clearwire, som Skype
overtog i 2009.
Jeg glæder mig til en tur i byretten med deres advokat.
Han er nok den eneste supportmand, jeg kommer til at tale med
fra Skype.

--
Hilsen Kurt

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-06-10 06:07

On Mon, 21 Jun 2010 23:54:02 +0200, "Kurt Philipsen"
<kurt123@live????.dk> wrote:

> Mit Skype abbonnement er ikke opsagt, men jeg har afmeldt mine
> betalinger, da der ikke leveres som aftalt med clearwire, som Skype
> overtog i 2009.

Du mener Skyline.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kurt Philipsen

Dato : 22-06-10 06:33

> Du mener Skyline.
>
> -A
> --
> http://www.hojmark.org/

Du har ret, jeg mente Skyline.
Jeg har forsøgt at fortrænge mine Skyline erfaringer.
Det gik ud over navnet.
Det var i øvrigt nær blevet skilsmisse, da familien ikke kunne
Facebooke mere og jeg ikke kunne se mine aktiekurser,
bankkonti, dagens netnyheder
og mit tyverianlæg ikke mere fungerede,
se overvågningskameraer og IP telefonen måtte have omstilling
til mobilos.

Efterhånden har jeg fået mine erfaringer med Skyline lidt
på afstand og sover igen godt om natten.'

Jeg tror at Skyline er perfekt til førstegangsbrugere af PC og
net ude på Lars Tyndskids marker, hvor selv kragerne vender.

--
Hilsen Kurt

Fra : Paul-J

Dato : 22-06-10 11:10

"Kurt Philipsen" <kurt123@live????.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror at Skyline er perfekt til førstegangsbrugere af PC og
> net ude på Lars Tyndskids marker, hvor selv kragerne vender.
>
> --
> Hilsen Kurt

Det ville være meget synd for en førstegangsbruger at blive henvist til skyline.
De bør starte med en stabil forbindelse med god support. F.x. Telmore.

Skyline er kun for nærige nørder som mig.... .

Det er det samme med valg af bærbar:
billig bras sælges ofte til "nybegyndere".

Nej! og Nej!
Man skal være nørd for at få billig skidt til at køre ordentligt.

Fra : Anders Majland

Dato : 22-06-10 13:07

> Jeg tror at Skyline er perfekt til førstegangsbrugere af PC og
> net ude på Lars Tyndskids marker, hvor selv kragerne vender.

Krager har vi ikke - men da et par skader, fasaner og agerhøns ... (Høns har
vi ikke mere - de blev spist af en ubuden gæst i foråret)

Og EnergiMidt der er ved at grave elkablerne i jorden herude har opgivet at
grave fiber med ned - totalt tåbeligt nu de alligevel graver... Så jeg har
et 10kV kabel gravet ind over min grund* men ikke nogen fiber og får det
således nok heller ikke...

* Ved en fejl. Entrepenøren troede at det området var min nabos.

Dvs jeg har reelt fiber fra mit teknikskab til tdc's boks i skel (4
kobberpar og 2 lysledere). Men det hjælper ligesom ikke noget når der er
maget langt fra skel til andre TDC fibere ...

Derfor håber jeg at Skyline får styr på både teknik og kunderservice - også
for de gamle clearwire kunder ....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-06-10 14:36

On 18 Jun., 10:17, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> http://speedtest.net/giver mig tossede målinger - som f.eks 160mbit i
> download

Skyline bruger måske en form for cache, ligesom Youtube cache osv...

Fra : Anders Majland

Dato : 25-06-10 00:03

> Skyline bruger måske en form for cache, ligesom Youtube cache osv...

Det er mere generelt end som så - min win7 med ie eller opera giver også
tossede målinger via andre forbindelser. Herhvor jeg sidder nu påstår den
160mbit i download på en YOUSEE

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-07-10 09:44

> [...]
> med updatene.
> Nogen der har været ude for det samme?
> Hva siger i, skal man holde sig fra Skyline?

Jeg har Skyline og har skiftet hastighed 4 gange det sidste lille års tid,
det er sket 1 gang over natten og 3 gange på under 1 minut.
Jeg har kun ganske få gange ikke kunnet få forbindelse til nettet,
_betydeligt_ kortere tid og et mindre gange på årsbasis end da jeg havde
Dansk Kabel og TDC i mine tidligere beboelser.

--
Per

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-07-10 08:25

Den Wed, 07 Jul 2010 10:44:00 +0200 skrev Per Henneberg Kristensen:

> [...]
> kun ganske få gange ikke kunnet få forbindelse til nettet, _betydeligt_
> kortere tid og et mindre gange på årsbasis end da jeg havde Dansk Kabel

Lyder godt Per

Jeg har netop bestilt 5Mb (gratis den første måned).
Hvorfor har du skiftet hastighed 4 gange? Er du Radikal?

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com