Spar penge når i rejser med hunden
Fra : oz3bto

Dato : 16-06-10 21:10

Efter vi er flyttet til Norge så har vi jo måtte betale 400kr hvergang vi
har haft hunden med i DK pga ormekur

Nu har vi så fundet et smuthul så vi slipper for ormekuren

Bugsy har fået Norsk hundepas som kostede os 250kr og nu skal han pludselig
ikke have ormekuren mere når vi har været i DK.. Han måtte så dog også
chippes da det er lov i norge .. det kostede 1200kr + vi slipper for en
masse bøvl med tolderne .. Den sidste der ville tjekke hans øre tato var
nemlig ved at midste en finger :D

Største plus er sku nok at Bugsy er helt vild med hans nye dyrlæge.. Og hun
kommer gerne udenfor i bilen og ordner sagerne ..meget mindre stressende for
Bugsy .. Han hader dyrlæger som pesten.. Men hviss de går med ud i bilen så
er der intet

Fra : Lene Nielsen

Dato : 17-06-10 00:38

On 16 Jun., 22:10, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> [...]
> Bugsy .. Han hader dyrlæger som pesten.. Men hviss de går med ud i bilen så

Det undrer mig meget, er du sikker på, det er helt rigtigt ? Jeg ved
Norske hunde, der udstilles i DK skal have ormekur, inden de
returnerer til Norge. F.eks. på verdensudstillingen i Herning næste
uge, er der arrangeret dyrlæge/ormekur service netop for Svenske,
Norske, Finske og Britiske hunde.

Fra 2011 skal alle hunde fra EU lande have chips ved rejse ud og ind
af landene, så den udgift skal du ikke ærgre dig over, den ville være
kommet under alle omstændigheder, hvis du ville kunne rejse udenlandsk
med Bugsy.

Lækkert at han er glad for sin nye dyrlæge, det er så besværgeligt,
hvis de ikke kan lide dyrlægen. De fleste af mine kan / har kunnet
lide deres dyrlæge, men jeg har en enkelt, der ikke vil håndteres af
dyrlægen, og hvor er det trist. Vi har nu nået niveauet, hvor hun skal
have mundkurv på, og det gør hende bestemt ikke mere
samarbejdsvillig.

VH Lene

Fra : oz3bto

Dato : 17-06-10 15:27

"Lene Nielsen" <lnsandybear@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

dyrlægen, og hvor er det trist. Vi har nu nået niveauet, hvor hun skal
have mundkurv på, og det gør hende bestemt ikke mere

Vi fik afvide af tolderne at havde hunden været norsk så skulle den ikke
have ormekuren

Må lige have snakket med dyrlægen om det