Husker ikke password. NAS Netnærksdrev?
Fra : sls \(2770\)

Dato : 16-06-10 09:20

Jeg har købt en brugt NAS synology ds-106e da jeg gerne ville prøve hvordan
såden en fungere

Den fungere perfekt, men når jeg genstarter min com, dkriver windows "Der
kunne ikke genoprettes forbindelse til alle netwærksdrev" og så skal jeg
taste password ind til brugeren på nas'en?

Kan jeg ikke få windows til at huske passwordet? Jeg har sat hak i "husk
mine oplysninger"?

Lige et tillægs spørgsmål. Nu leverer min NAS 11-13 MB/s, men hvad kan de
nyere NAS levere?

Kører med Windows 7

Mvh Sid

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 16-06-10 09:46

On 16-06-2010 10:19 sls (2770) wrote:
> Kan jeg ikke få windows til at huske passwordet? Jeg har sat hak i "husk
> mine oplysninger"?

Du skal oprette en brugerkonto på NAS'en, hvor brugernavn og kodeord er
det samme som dit brugernavn og kodeord til Windows. Når du herefter
logger på Windows med disse oplysninger, vil du automatisk have adgang
til dine netværksdrev.

Hvis du ikke har sat adgangskode på din brugerkonto i Windows, så skal
du gøre det - ellers virker det ikke. Og hvis du (som jeg) ikke gider at
skrive kodeord for at logge på Windows, så findes der måder, hvor man
kan få den til at logge på en given konto automatisk - søg på google
efter 'windows 7 auto logon', det er ikke så svært at sætte op.

En anden mulighed er at lave en lille batchfil, som du kører hver gang
computeren starter op. Her kan du bruge "net use" kommandoen til at
logge på dine netværksdrev, og den understøtter også, at man angiver
brugernavn og kodeord som parameter til kommandoen, så det kan også
foregå uden brugerinput.

Det er dog min erfaring, at denne løsning er lidt langsommere, så jeg
anbefaler den første.

Du skal selvfølgelig huske, at begge løsninger indebærer en svækket
sikkerhed, da du ikke selv skal indtaste dit brugernavn og kodeord.

Mvh. Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"

Fra : sls \(2770\)

Dato : 16-06-10 12:31

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@{remove_this}mzh.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Du skal selvfølgelig huske, at begge løsninger indebærer en svækket
> sikkerhed, da du ikke selv skal indtaste dit brugernavn og kodeord.

1000 tak det virker

Det med sikkerheden og autologon, det er kun i forhold til at andre kan
tænde min computer fysisk, ik?

Mvh Sid

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 16-06-10 14:13

On 16-06-2010 13:30 sls (2770) wrote:
> 1000 tak det virker

Selv tak!

> Det med sikkerheden og autologon, det er kun i forhold til at andre kan
> tænde min computer fysisk, ik?

Jo - og så selvfølgelig, at hvis nogen finder ud af dit brugernavn og
kodeord til Windows, så har de samtidig brugernavn og kodeord til din NAS.

Mvh. Mikkel

Fra : jos

Dato : 16-06-10 17:30

> Lige et tillægs spørgsmål. Nu leverer min NAS 11-13 MB/s, men hvad
> kan de nyere NAS levere?
>
> Kører med Windows 7
>
> Mvh Sid
Der fås en del NASservere med Gb interface.
Desværre er cpu og disksystem sjældent med særlig god performance so
modsvarer dette, så med mindre du ofrer - lidt rigeligt - får du ikke meget
bedre performance.

finn

Fra : sls \(2770\)

Dato : 16-06-10 18:07

"jos" <finn@home.dk> skrev i meddelelsen

> Der fås en del NASservere med Gb interface.
> Desværre er cpu og disksystem sjældent med særlig god performance so
> modsvarer dette, så med mindre du ofrer - lidt rigeligt - får du ikke
> meget bedre performance.

Ok tak for svaret..
Den jeg har er med Gb net, blev bare overasket over den lave hastighed.

Mvh Sid