Sky line ( en kundes historie)
Fra : lom k

Dato : 14-06-10 13:10

det har tidligere været oppe om at sky line support ikke var de bedste.
jeg ville nu give dem en chance, men deres salgs funktion er lige så
dårlig.

Har bestilt for ca 3 uger siden, blev efter 8 dage kontakte pr telefon,
hvordan og hvorledes. Jeg ville få en gratis 30 dages prøve tid, jeg
skulle bare sende deres mail retur når jeg fik den. Efter 4 dage ringet
de igen, og skulle have bekræftet hvilken type forbindelse jeg ville
prøve. siden hen har de ringet 1 gang hvor jeg ikke lige havde tid.
men jeg har ikke fået mail, eller udstyr. så de vil nok slette ikke
sælge.

så jeg må nok blive hos TDC som lige har sendt et postkort om jeg er
blevet opgraderet, og kan komme til info møde. At jeg så 2 dage før
havde besøg af en tekniker som oplyste jeg jeg skulle være heldig hvis
jeg kunne få 5 mbit/s så tilbyde TDC 10 mbit/s

funny..

mvh

Lars

Fra : Freddy

Dato : 17-06-10 02:58

> [...]
> havde besøg af en tekniker som oplyste jeg jeg skulle være heldig hvis
> jeg kunne få 5 mbit/s så tilbyde TDC 10 mbit/s

Tja, Lars, jeg er også kunde hos TDC. Bor man lidt udenfor de store
byer, skal man vist ikke regne med at få nogen formiddabel båndbredde.
Jeg havde i lang tid knap 2Mbps - og betalte for 10. Da jeg opdagede
det, rettede de "noget" i centralen, og fik den op på ca. 8,5mbps, som
de opfatter som helt OK, og tæt nok på de 10 reklamerne lover (upload
er tilsvarende 80%, nemlig ca. 1,6mbps af de 2). Jeg fik en mindre
kompensation for de forløbne måneder med for lav bitrate.

Jeg tror egentlig ikke andre udbydere kan gøre det bedre - det er samme
kobber de bruger. Man skal nok bare vænne sig til at reklamerne kun
gælder storbyerne - jeg bor i nordsjælland ½ time fra rådhuspladsen i
kbh..

Freddy

Fra : Frank Damgaard

Dato : 17-06-10 10:28

Freddy skrev:

> [...]
> kobber de bruger. Man skal nok bare vænne sig til at reklamerne kun
> gælder storbyerne - jeg bor i nordsjælland ½ time fra rådhuspladsen i kbh..

høj ADSL hastighed gælder heller ikke overalt i "Storbyerne".

Her i Ballerup lidt længere fra central og med gammelt kobber
så er 2-5 Mbps maks.
De gamle kobberkabler er vist største problem, her er det
silketråd omviklet laktråd ...
Det værste er at TDC gladeligt sælger produkter deres kobber
ikke kan trække, som f.eks. TDC Trio hvor der kun kommer pixelering
på billedet med 2-3 Mbit ADSL ;(

Det var lige før der kom fiber , men så solgte Dong jo til TDC og nu
er fiber skrottet ;-(

Fra : JBJ

Dato : 17-06-10 16:00

"Frank Damgaard" <frank_news@milpent.dk> skrev i meddelelsen
Freddy skrev:

> [...]

på billedet med 2-3 Mbit ADSL ;(

Det var lige før der kom fiber , men så solgte Dong jo til TDC og nu
-----------------------------

Tja, hvis bare loven blev lavet om til at de skulle levere det som man som
kunde betaler for så ville alting nok være bedre. Jeg betaler for en
5Mbit/512 men får kun 4.4Mbit/420. Det sjove er at de ikke lige kan sige at
de ikke kan leverere det, da de kvajede sig og gav mig en 52mbit
forbindelse på et tidspunkt. Samt jeg bor 20m fra centralen så det er nok
heller ikke afstanden der er det afgørende.

Når de nu kan leverere 52Mbit, må de da for hulen også kunne sørge for at
jeg har den forbindelse jeg betaler for!

Der er kun et at sige: klag over det til IT & Telestyrelsen, så er det
ligegyldigt om du mener at der ikke kommer noget ud af det, for jo flere
der klager jo hurtigere for IT & Telestyrelsen øjenene op for at der er
noget galt.

Men det er jo nok noget hen ad dette eksempel: Der er plads til 10
forbindelser á 5Mbit på en server, men hvis "udbyderen" "skraber" de 5Mbit
ned til 4.5Mbit pr. kunde, så kan de sælge flere abbonnementer. Om det er
lovligt ved jeg ikke.

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Ole C

Dato : 17-06-10 17:12

JBJ skrev blandt andet:

> Jeg betaler
> for en 5Mbit/512 men får kun 4.4Mbit/420.

4,4 Mbit/420 på din forbindelse er helt normalt pga. "overhead":
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=overhead
Og TDC har ikke garanteret dig 5 Mbit/512....

> [...]
> mig en 52mbit forbindelse på et tidspunkt. Samt jeg bor 20m fra
> centralen så det er nok heller ikke afstanden der er det afgørende.

Du kan ikke regne med at kablerne går den lige vej fra centralen til dig.
I øvrigt ville du også i det tilfælde skulle trække overhead fra.

> Når de nu kan leverere 52Mbit, må de da for hulen også kunne sørge
> for at jeg har den forbindelse jeg betaler for!

Læs i betingelserne for dit abonnement...

--
vh
Ole C

Fra : René Skjoldmose

Dato : 17-06-10 20:11

On 17-06-2010 17:00, JBJ wrote:
> [...]
> forbindelse på et tidspunkt. Samt jeg bor 20m fra centralen så det er
> nok heller ikke afstanden der er det afgørende.

Hvilken teknologi er din internetforbindelse leveret på?

> Når de nu kan leverere 52Mbit, må de da for hulen også kunne sørge for
> at jeg har den forbindelse jeg betaler for!

De værdier du angiver ovenfor passer da sådan nogenlunde til adsl
effektiv hastighed - dvs. fratrukket overhead.

> [...]
> forbindelser á 5Mbit på en server, men hvis "udbyderen" "skraber" de
> 5Mbit ned til 4.5Mbit pr. kunde, så kan de sælge flere abbonnementer. Om

Prøv at google 'overhead'.
Det er nødvendig at sætte en ip header på din ip pakke for at den kan nå
sin destination.
En analogi kunne være at du forsøger at sende et 10 siders brev med
posten. Modtager- og afsender-adressen må kun stå uden på kuverten. Da
du vejer brevet på posthuset vælger du at tage siderne ud af kuverten
for at få vægten ned under 50g - for at slippe for at betale for et
tungere brev. Kuverten smider du i skraldespanden, og giver de 10 løse
sider til postekspedienten. Siderne må ikke være klipset sammen, men du
skal skrive sidetal i øverste højre hjørne på alle sider.
Hvor mange sider tror du der kommer frem til modtageren?

Mvh. René

Fra : Rado

Dato : 18-06-10 08:25

On Thu, 17 Jun 2010 17:00:29 +0200, "JBJ" <thunder@spoergmig.invalid>
wrote:

>Tja, hvis bare loven blev lavet om til at de skulle levere det som man som
>kunde betaler for så ville alting nok være bedre. Jeg betaler for en
>5Mbit/512 men får kun 4.4Mbit/420.

Det er overhead, som regel omkring 10%. Jeg får også kun omkring
18/0.9 på min 20/1.

Men sjovt nok, da jeg i sin tid havde min Boomtown 512/512, så var det
512/512. De må vel så have korrigeret for overhead,

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-06-10 17:46

Den 18-06-2010 09:25, Rado skrev:
> Men sjovt nok, da jeg i sin tid havde min Boomtown 512/512, så var det
> 512/512. De må vel så have korrigeret for overhead,

Det er der også nogle udbydere der gør, kable TV udbyderene gør det
MEGET ofte, mens det er lidt mere sjældent hos ADSL udbyderene.

Det er i øvrigt også umuligt at korrigere for overhead på de helt
hurtige forbindelser, da de kører på den maksimale hastighed i forvejen,
og der derfor ikke er mere at give af.

- Chano Andersen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 11-08-10 20:23

> Det er der også nogle udbydere der gør, kable TV udbyderene gør det MEGET
> ofte, mens det er lidt mere sjældent hos ADSL udbyderene.

Fiberleverandørerne gør det også. Jeg har effektivt 70/70 på min 50/50 linie

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-08-10 21:56

Den 11-08-2010 21:22, Troels [around 9000] skrev:
> Fiberleverandørerne gør det også. Jeg har effektivt 70/70 på min 50/50
> linie

Men hvis jeg kender dem ret, så får du næppe effektivt 100/100 på en
sådan forbindelse, da det udstyr der står hos kunderne, mig bekendt ikke
kan håndtere mere på ethernet delen. For at kompensere for overhead,
skal de nemlig give dig en forbindelse hvor linje hastigheden er mere
end 100MBit, og det er umuligt, hvis interfacet i deres udstyr ikke
understøtter mere. (Der er vist også noget med, at 100 Mbit er grænsen
på fiberinterfacet.)

- Chano Andersen