God stamtavle
Fra : Pwh

Dato : 14-06-10 17:50

Man har som bekendt et standpunkt til man tager et nyt

Jeg er begyndt at overveje kraftigt at få mig en Rottweilerhvalp i år.
Det bliver så nød til at værer en han da jeg er bange for at Angel og en tæve
vil komme op og toppes når den bliver voksen, Angel er meget dominant.
En hanhund vil hun accepterer, og den vil finde sig i at hun spiller rappenskralde
og sætte hende på plads når hun bliver for smart, sådan fungerede det med Tyson.

Så jeg har været inde på DKK's hvalpeliste, der pt 8 Rottekuld til salg.
http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=60
Det der undrer mig er at nogle af forældredyrene har halvdårlige bedømmelser i HD/AD,
hvorfor avler folk på den slags.
Der er også kuld med meget fine bedømmelser, dem vil jeg self gå efter hvis det er.
Hvis der er nogen der har lidt forstand på det og gider chekke listen og skrive deres
mening vil jeg blive meget glad.

/Jens (som trives dårligt med kun en hund, Angel savner også en makker)

Fra : Lene Nielsen

Dato : 15-06-10 00:17

On 14 Jun., 18:50, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> [...]
> mening vil jeg blive meget glad.
>
> /Jens (som trives dårligt med kun en hund, Angel savner også en makker)

Ja, jeg har ingen forstand på rottweiler, men var selvfølgelig
nysgerrig og skulle lige se hvalpelisten. Her kan man i hvert fald
rigtig se fordelen ved stamtavle, for sundhedsoplysninger var sandelig
varieret, og det er jo godt at vide inden man begynder at besøge
opdrættere.

Jeg bemærkede specielt et forældredyr med AD status 2, hvad tænker man
på ? og så i en talmæssig stor race, hvor der ikke mangler avlsdyr.
Som opdrætter kan jeg ikke lade være at tænke på, hvordan man
forklarer det overfor hvalpekøberne ?

Men held og lykke med projektet, Jens. Det er svært at "nøjes" med en
hund, når man er vant til flere.

VH Lene

Fra : Pwh

Dato : 16-06-10 09:28

Lene Nielsen, skrev:

> [...]
> på ? og så i en talmæssig stor race, hvor der ikke mangler avlsdyr.
> Som opdrætter kan jeg ikke lade være at tænke på, hvordan man

Det undrede også mig at nogen avler på sådan et dyr, og at de overhovedet
kan blive avlsgodkendt.

> Men held og lykke med projektet, Jens. Det er svært at "nøjes" med en
> hund, når man er vant til flere.

Må nok se i øjnene at det sikkert ikke kommer til at fungerer.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-06-10 05:52

On 16 Jun., 10:28, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Det undrede ogs mig at nogen avler p s dan et dyr, og at de overhovedet
> kan blive avlsgodkendt.

Det er vel helt op til raceledelsen for den enkelte race.
Jeg mener bestemt at der er ret strikse restiktioner på mange racer,
mener fx. at raceledelsen for flatcoated retrivere i Dansk Retriever
Klub under DKK har sat nogle avlskrav ala HD skal være bedre end et
eller andet eller forældrene skal være fri for PRA eller lign for at
de kan avlsgodkendes.

--
Christian

Fra : Anelise

Dato : 16-06-10 13:15

> [...]

Klub under DKK har sat nogle avlskrav ala HD skal være bedre end et
eller andet eller forældrene skal være fri for PRA eller lign for at

Her er DKK´s avslrestriktioner for rottweiler:

http://dansk-kennel-klub.dk/0/634

Heraf ses, at det kun er hunde med hofter grad D og E, der er udelukket fra
avl.
Albuerne skal også røntgenfotograferes, men det er ikke angivet, hvor
"dårlige" de må være, før hunden udelukkes fra avl.

mvh Anelise

Fra : Anelise

Dato : 16-06-10 13:48

> [...]

Albuerne skal også røntgenfotograferes, men det er ikke angivet, hvor
"dårlige" de må være, før hunden udelukkes fra avl.

(dette indlæg er sendt tidligere, men åbenbart ikke nået frem til gruppen)

Fra : JB

Dato : 15-06-10 07:43

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrive deres
> mening vil jeg blive meget glad.
>
> /Jens (som trives dårligt med kun en hund, Angel savner også en makker)

Hej Jens

Det var da en fornuftig beslutning, en hund er for lidt.

Har du tjekket Rottweilerklubbens hvalpeliste?

http://www.rottweiler.dk/ar/hvalp/hvalpeliste.htm De må være født nu.

Du skal gå efter så højt et HD indeks som muligt. Og jeg synes også, det er
godt, hvis forældrene har brugsprøver. Det viser, de kan lære noget, og at
de er førbare. Det er også en god ide at gå på nogen udstillinger og snakke
med opdrætterne og kigge nærmere på hundene. Det er jo vigtigt, at hundene
er frimodige og venlige.

Hvis du er interesseret i et bestemt kuld, vil jeg gerne tjekke på hundeweb,
da jeg er medlem af DKK. Jeg skal så have forældrenes DKK nr. Du kan også
melde dig ind i DKK, så har du adgang til hundeweb.

God fornøjelse

hilsen
Jytte

Fra : JB

Dato : 15-06-10 07:59

Der kommer 176 rottweilere på verdensudstillingen i Herning. De er i ringen
den 27. juni.

Det var måske en ide til en udflugt.

Hilsen
Jytte

Fra : JB

Dato : 15-06-10 12:00

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Der kommer 176 rottweilere på verdensudstillingen i Herning. De er i
> ringen den 27. juni.
>
> Det var måske en ide til en udflugt.
>
> Hilsen
> Jytte

Du kan jo også købe i Tyskland, det er racens hjemland
http://vdh.de/mitgliedsvereine-open.html?open=81&b=10&rasse1=Rottweiler

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 16-06-10 09:36

JB, skrev:
> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan jo også købe i Tyskland, det er racens hjemland
> http://vdh.de/mitgliedsvereine-open.html?open=81&b=10&rasse1=Rottweiler

Det bliver nok for kompliceret til mig, har ikke bil og kan ikke tale tysk.
Men det burde da også værer muligt at finde et godt kuld her i dk,
det er jo ikke en eksotisk race jeg skal have.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 16-06-10 13:12

Pwh formulerede spørgsmålet:

> Det bliver nok for kompliceret til mig, har ikke bil og kan ikke tale tysk.
> Men det burde da også værer muligt at finde et godt kuld her i dk,
> det er jo ikke en eksotisk race jeg skal have.

Fordelen ved tysk import er at de ligner Rotweilere.(minus hale)sådan
skal de se ud
I DK ligner det en kolosal Labrador med hale B-)

Ligeledes er racen efterhånden i DK blevet psykisk blødere efter hvad
man kan læse og høre sig til

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-06-10 13:35

Jopa, skrev:
> Pwh formulerede spørgsmålet:

> Fordelen ved tysk import er at de ligner Rotweilere.(minus hale)sådan
> skal de se ud
> I DK ligner det en kolosal Labrador med hale B-)

Alle de 9 kuld der er på DKK's hvalpeliste er da med stumphale.

> Ligeledes er racen efterhånden i DK blevet psykisk blødere efter hvad
> man kan læse og høre sig til

Gør intet, jeg ønsker ikke en skarp hund.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 16-06-10 15:47

Pwh frembragte:

> Alle de 9 kuld der er på DKK's hvalpeliste er da med stumphale.
Ok jeg har så set nogen med lang hale

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-06-10 19:04

Jopa, skrev:
> Pwh frembragte:

> Ok jeg har så set nogen med lang hale

Det er åbenbart så ikke almendeligt.
Men for hunden må det da værer en fordel at have en hale,
for mig er det underordnet om den har det.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 16-06-10 20:29

Pwh skrev:

> Men for hunden må det da værer en fordel at have en hale,
> for mig er det underordnet om den har det.

Er det sådan en:
http://rottweilerpuppiesforadoption.com/images/rottweiler_puppies_for_adoption4.jpg

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-06-10 07:10

Jopa, skrev:

> Er det sådan en:
> http://rottweilerpuppiesforadoption.com/images/rottweiler_puppies_for_adoption4.jpg

Der hvad ???

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 17-06-10 08:40

Pwh formulerede torsdag:

> Der hvad ???
Skal hjem til dig
De er sgu da nuttede B-)

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-06-10 10:06

Jopa, skrev:
> Pwh formulerede torsdag:

> Skal hjem til dig
> De er sgu da nuttede B-)

De er slet ikke til at stå for, specielt de der "brombasser" til øjenbryn er spøjse

Jeg hælder også mest til at få en hanhvalp i år.
Tror ikke det bliver i min alm sommerferie (uge 27-28-29),
men jeg har ferie til gode fra sidste år og kan tage 2 ugers ferie igen fra uge 33
Kan se at der er nogle kuld efter gode forældre der passer tidsmæssigt med det,
ovenikøbet her på djævleøen. Når jeg føler mig 110% sikker sætter jeg gang i det.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 17-06-10 10:18

Pwh forklarede den 17-06-2010:

> De er slet ikke til at stå for, specielt de der "brombasser" til øjenbryn er
> spøjse
Det ligner en lille panzertank

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Jopa

Dato : 18-06-10 15:56

Følgende er skrevet af Pwh:

> Jeg hælder også mest til at få en hanhvalp i år.

Så lige en dejlig tæveunghund på det lokale internat.
Se billedet her nederst på siden.
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/internater/1a6e190338c1aacbc1256e2b00569b03!opendocument&exp=76537cbb7a128797c125701c00716c7a

Men du er ikke til internatshunde vel.
ps den har hale

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 18-06-10 16:17

Jopa, skrev:
> Følgende er skrevet af Pwh:

> Så lige en dejlig tæveunghund på det lokale internat.
> [...]

Nej, vil kun have en hvalp med med god stamtavle, tag du den selv.
Tæve tør jeg som sagt heller ikke når jeg har Angel, kunne lige se balladen hvis
jeg kom slæbende med en tæve på 8 mdr, Angel ville gå helt i baglås

> ps den har hale

Mig underordnet, dig der er fikseret på det
Men det er faktisk ret almendeligt med hale har jeg hæftet mig ved
når jeg har chekket kennelerne, måske er der bare en tyrkfejl på DKK's hvalpeliste.

/Jens

Fra : JB

Dato : 18-06-10 17:15

> [...]
> Men det er faktisk ret almendeligt med hale har jeg hæftet mig ved
> når jeg har chekket kennelerne, måske er der bare en tyrkfejl på DKK's

At der på DKKs hvalpeliste yderst til højre står "stumphale", betyder ikke
at hvalpene har stumphale. Det betyder, at hvis der i kuldet skulle være en
hvalp med stumphale, ville den blive registreret i den rubrik.

I Tyskland er det strengt forbudt at kupere hvalpe, så der kan man ikke købe
en hvalp med kuperet hale ej heller med kuperede ører.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 18-06-10 17:24

JB, skrev:

> [...]
> ikke at hvalpene har stumphale. Det betyder, at hvis der i kuldet
> skulle være en hvalp med stumphale, ville den blive registreret i den

Ok, så blev jeg det klogere

> I Tyskland er det strengt forbudt at kupere hvalpe, så der kan man
> ikke købe en hvalp med kuperet hale ej heller med kuperede ører.

Så vidt jeg ved bliver nogen af hvalpene født uden hale,
det er der vel ingen lov imod.
Men som jeg ser det er det da også en fordel for en hund at have en hale,
det er bare ham John der synes Rotter ser mere brutale ud uden

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 18-06-10 17:28

Pwh har bragt dette til os:

Jeps ville som det første klippe den af hvis jeg fik en Rotweiler :-@

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Jopa

Dato : 18-06-10 17:26

Følgende er skrevet af JB:

> I Tyskland er det strengt forbudt at kupere hvalpe, så der kan man ikke købe
> en hvalp med kuperet hale ej heller med kuperede ører.

Du har sørme ret. Vidste ikke at det også var indført der.
Nu bor jeg tæt ved og kommer der tit og ser mange kuperede hunde bla
Boxer og Rotweilere.
Men der findes sikkert også brådne kar indenfor dyrlægeverdenen

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Jopa

Dato : 18-06-10 17:21

Pwh har bragt dette til verden:

> Nej, vil kun have en hvalp med med god stamtavle, tag du den selv.
Jeg vil ikke have den når den har hale lol

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 18-06-10 17:27

Jopa, skrev:
> Pwh har bragt dette til verden:

> Jeg vil ikke have den når den har hale lol

Du har vel en grensaks

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 16-06-10 09:34

JB, skrev:
> Der kommer 176 rottweilere på verdensudstillingen i Herning. De er i
> ringen den 27. juni.
>
> Det var måske en ide til en udflugt.

Desværre en arbejdsdag for mig.

/Jens (som arbejder fast søn-man-tirsdag)

Fra : Jopa

Dato : 15-06-10 15:02

Pwh kom med følgende:
> Man har som bekendt et standpunkt til man tager et nyt

Tror måske også du skulle tage et kig på Tyske linier, evt nyligt
importerede Tyske champions hvis der er nogen.
Hellere give lidt ekstra kilo for frisk blod

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 15-06-10 21:00

Jopa, skrev:
> Pwh kom med følgende:
>
> Tror måske også du skulle tage et kig på Tyske linier, evt nyligt
> importerede Tyske champions hvis der er nogen.
> Hellere give lidt ekstra kilo for frisk blod

Kiloene er intet problem

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 15-06-10 21:28

Pwh forklarede den 15-06-2010:

> Kiloene er intet problem

Tag toget til Herning det kunne være en oplevelse.
Kunne finde på at tage med hvis jeg ikke skal andet den dato

--
Mvh John
www.johns-web.dk