Fjernelse af Thunderbird
Fra : Rune Jensen

Dato : 15-06-10 05:59

Jeg skal have flyttet fra Vista til Ubuntu/Linux.

Jeg har lavet backup fra Thunderbird på Windows, men på et eller andet
sted må jeg have lavet rav i den da jeg skulle lægge filerne ind i
Ubuntu-versionen, for nu virker Thunderbird ikke længere her. Dette
forsøgte jeg i går efter Mozillas fremgangsmåde, så jeg kan ikke huske
hvad jeg gjorde.

OK, jeg fjerner den så (Thunderbird) via Software Center, og
geninstallerer, den virker stadig ikke. Der kommer en popUp med at
programmet allerede kører (hvad det ikke gør visuelt), og så ikke
mere.

Så nogle filer må vel ligge og forstyrre, selv om jeg afinstallerer.

Er det sådan i Linux, at der er afgrænsede filer, man kan fjerne, når
man vil ha' et program væk?

Hvad jeg mener er, om der er nogle DIRs eller filer, som man kan
fjerne, så man er sikker på programmet er helt fjernet, før man
geninstallerer.

MVH
Rune Jensen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 15-06-10 13:11

On 06/15/2010 01:59 PM, Rune Jensen wrote:
> OK, jeg fjerner den så (Thunderbird) via Software Center, og
> geninstallerer, den virker stadig ikke.

Det er ikke måden at gøre det på.

Du har stadigvæk din opsætning i folderen .thunderbird i dit
logindirectory, det er nok den der er noget galt med.

Prøv at omdøbe den folder og start thunderbird igen.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Mobile: +45 22 12 53 25

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-06-10 07:08

On 15 Jun., 14:11, Mogens Kjaer <m...@crc.dk> wrote:

> Det er ikke måden at gøre det på.
>
> Du har stadigvæk din opsætning i folderen .thunderbird i dit
> logindirectory, det er nok den der er noget galt med.
>
> Prøv at omdøbe den folder og start thunderbird igen.

Det var netop sådan et fix, jeg håbede på ;)

Men altså ikke vidste.

Jeg prøver - tak for svaret.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-06-10 07:42

> Det er ikke måden at gøre det på.
>
> Du har stadigvæk din opsætning i folderen .thunderbird i dit
> logindirectory, det er nok den der er noget galt med.
>
> Prøv at omdøbe den folder og start thunderbird igen.

Nu virker det efter jeres hjælp- Dvs. den har hentet samtlige mails i
Gmail.

Men jeg får dette for mail på mit eget domæne:

http://runejensen.dk/temp/skaermbillede.png

Er det noget jeg skal være bekymret for?

MVH
Rune Jensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-06-10 20:27

Rune Jensen wrote:

> http://runejensen.dk/temp/skaermbillede.png

Not found (404 error).

Og så kører din webserver IIS

--
Jesper Lund

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-06-10 16:35

On Tue, 15 Jun 2010 06:41:51 -0700 (PDT)
Rune Jensen <runeofdenmark@gmail.com> wrote:

> http://runejensen.dk/temp/skaermbillede.png
>
> Er det noget jeg skal være bekymret for?

Din mail server anvender enten et selvsigneret certifikat, eller også
er root CA ukendt.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-06-10 15:45

On 15 Jun., 21:27, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> Not found (404 error).

http://runejensen.dk/temp/skaermbillede.png

Virker nu.

Jeg er sikker på, jeg havde en god grund til at ændre billednavnet
efter indlægge blev sendtt, kan bare ikke huske hvilken. Jeg laver
vidst en del rav i den lige i øjeblikket.

> Og så kører din webserver IIS

Damn - afsløret ;)

Men den tid kommer nok ganske automatisk hvor jeg må vælge nyt
serverside sprog. ASP er ved at have kendt bedre dage.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-06-10 15:50

On 15 Jun., 17:34, Michael Rasmussen <m...@miras.org> wrote:

> Din mail server anvender enten et selvsigneret certifikat, eller også
> er root CA ukendt.

Hosteren er UnoEuro. Det skulle jeg have haft med.

Det sjove er, den brokkede sig ikke på Windowsversionen af
Thunderbird.

Den giver også forkert servernavn, når den skal lede automatisk.

Men hvis jeg indsætter mail4.unoeuro.com (som iflg. Unoeuro er det
korrekte), så kan den ikke godkende kontoen, selv om jeg skriver
korrekt password. Det vil den iøvrigt ikke alligevel.

Jeg prøver igen i morgen, så må jeg skrive ned, hvad der sker.

MVH
Rune Jensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-06-10 07:16

On Tue, 15 Jun 2010 14:44:59 -0700, Rune Jensen wrote:

> http://runejensen.dk
>

> MVH
> Rune Jensen

Herre Jenemi - troede at animerede giffer var gået af mode forlængst

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-06-10 09:45

Karl Erik Christensen <none@nonne.invalid> writes:

> Herre Jenemi - troede at animerede giffer var gået af mode forlængst

Du foretrækker Flash?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-06-10 10:21

On Sun, 20 Jun 2010 10:44:50 +0200, Thorbjørn Ravn
Andersen wrote:

> Du foretrækker Flash?

Nejda
Rune er aktiv i webdesign gruppen, hvor man normalt hylder no nonsens
design. Både flash og animeret gif er bandlyst blandt "den hårde kerne"
der

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-07-10 11:57

On 20 Jun., 11:20, Karl Erik Christensen <n...@nonne.invalid> wrote:

> Nejda
> Rune er aktiv i webdesign gruppen, hvor man normalt hylder no nonsens
> design. Både flash og animeret gif er bandlyst blandt "den hårde kerne"
> der

Jeg er ikke imod Flash-teknologien som webdesigner, hvis den vel at
mærke bliver brugt rigtigt. Dvs. hvis man ikke bruger Flash hvor
almindeligt HTML/CSS kunne have lavet det samme. Man skal kunne
begrunde valget, så er det fint nok.

Men jeg er imod Adobes syn på deres brugere. Adobe har besluttet sig
for, sikkerhed "det er ikke noget vi bruger". Med det resultat, at
Adobe Flash og Adobe Reader er blevet hackernes små "darlings".

Som en hacker sagde fra pwn2own, "whatever you do, just do NEVER
install Flash!". På spørgsmålet om, hvilket system, som var nemmest at
bryde ind i (Win eller Linux).

Men det er ikke teknologiens skyld, den misbruges af webdesignerne til
formål den ikke er beregnet, og det er heller ikke teknologiens skyld,
at den eneste (anerkendte) Flashplayer er propfyldt med
sikkerhedshuller, som notorisk aldrig rettes, fordi Adobe skider på
sine brugere.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-07-10 12:32

On 20 Jun., 08:16, Karl Erik Christensen <n...@nonne.invalid> wrote:

> Herre Jenemi - troede at animerede giffer var gået af mode forlængst

OT:

Det kommer an på, hvordan de bruges. Jeg synes ikke, jeg overdriver
brugen af ani-GIFfer, der er så vidt jeg husker kun én på hele sitet.

Mere er det vel vigtigt, om den giver mening hvor den er, og jeg kan
da godt se, den måske er bedre placeret på "om"-siden.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-07-10 12:45

On 3 Jul., 20:32, Rune Jensen <runeofdenm...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Mere er det vel vigtigt, om den giver mening hvor den er, og jeg kan
> da godt se, den måske er bedre placeret på "om"-siden.

Endnu mere OT:

Et sted hvor det faktisk giver mening med en ani-GIF er ved en upload-
funktion (f.eks.) eller ved AJAX-kald over 1 sekund. Man kender dette
sidste fra YouTube. Så kan man med en lille JS-function slå GIFfen
til, så den viser maskinen ikke står stille, mens den arbejder.

Det anbefales af Jacob Nielsen som en (generel)
brugervenlighedsfeature.

MVH
Rune Jensen