Nye ruller på scooter - skal de smøres ?
Fra : Per

Dato : 10-06-10 16:41

Hej NG !

Jeg skal til at skifte rem og ruller på min scooter - og det har jeg ikke
prøvet før.

Skal man give rullerne nogen form for smørelse - fedt elle lign. ?

Ellers noget jeg skal være opmærksom på ?

Mvh. Per

Fra : scootergrisen

Dato : 10-06-10 17:23

Jeg syns at have læst at man både kan købe ruller hvor der følger en
lille pose med med smørrelse også har jeg læst om selvsmørrende
ruller.

Jeg vil mene at fedtet vil blive slynget ud når motoren køre med høje
omdrejninger så det vil nok forsvinde helt væk fra rullerne.

Læs eventuelt : http://www.billig-scooter.dk/about5294.html

Fra : Per

Dato : 11-06-10 07:26

scootergrisen wrote:
> [...]
>
> Jeg vil mene at fedtet vil blive slynget ud når motoren køre med høje
> omdrejninger så det vil nok forsvinde helt væk fra rullerne.

Det har du nok helt ret i - det tænkte jeg ikke lige på

Tak for svar.

mvh. Per

Fra : scootergrisen

Dato : 11-06-10 12:32

Rullerne i min scooter bliver slidt ujævnt. Altså de bliver slidt det
samme sted hele tiden istedet for at blive slidt lige meget hele vejen
rundt ligesom et dæk.
Jeg har her sidst jeg havde variatoren skildt ad givet dem lidt
lithiumfedt på hver rulle også må vi se hvad der er sket med det fedt
næste gang jeg kigger.

Fra : Kell Petersen

Dato : 13-06-10 09:11

tror ikke at det betyder noget ..
Fedtet ville blive slynget væk, ret så hurtigt, fra det område , som du
havde tiltænkt...
Rullerne kan du bare kalde Gliderne.. for det er jo sådan set lige meget om
de ruller eller glider ,, bare de gør det ensartet...og uden besvær..

Mine bliver også lidt 3-5-6-7-8 kantet

" Glide-rullerne " nyt ord

God tur , og held og lykke med det hele..

Fra : Per

Dato : 13-06-10 18:30

Kell Petersen wrote:
> [...]
> Mine bliver også lidt 3-5-6-7-8 kantet
>
> " Glide-rullerne " nyt ord
>
> God tur , og held og lykke med det hele..

Tak for det

Det er nu lavet og jeg måtte ud og investere i en elektrisk
slagnøgle/møtriksløsner. Det var hverken til at få koblingshus eller varioen
af, men det lykkedes uden problemer med slagværktøjet.

Det er nu et uundværligt stykke værktøj

Jeg har ikke brugt fedt af nogen art.

Rullerne/gliderne behøves åbenbart ikke at være runde se her:

http://www.scootertrap.com/SymHD200.htm

ca midt på side hvor der står Dr. Pulley Sliding Weights - det har jeg godt
nok ikke se før.....gad vide om det virker ??

Mvh. Per

Fra : Ole Pagh

Dato : 14-06-10 15:58

Per kom med denne ide:

> [...]
>
> ca midt på side hvor der står Dr. Pulley Sliding Weights - det har jeg godt
> nok ikke se før.....gad vide om det virker ??

De er meget glade for dem inde på "billig-scooter.dk", hvor de er
blevet rost en del.

--
/ Ole