Labrador der fælder.
Fra : John T.

Dato : 10-06-10 23:28

Hej.
Jeg spurgte for længe siden her i gruppen om problemet,
siden er der sket lidt mere.
Miki, som han hedder, begyndte at klø sig ret ofte,
vi var hos dyrlægen, som ikke kunne finde årsagen men
foreslog at vi skiftede foder og i en tid (2mdr.) ikke gav
ham andet, altså heller ikke "godbidder".
Miki kunne bare ikke fordrage dette foder,
vi fik så anbefalet et andet mærke !!!
Nu kommer så solstrålen
Foderet hedder: Royal Canin, Hypoallergenic (DR 21)
Ganske kort tid efter brug af dette foder
holdt han op med at fælde, vores hus ser nu ud
som om han slet ikke er her og nu får han de samme godbidder
som før, og han fælder stadig ikke.
Syntes lige jeg ville orientere jer om denne dejlige oplevelse !
Hilsen Lisa.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-06-10 08:01

"John T." <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som før, og han fælder stadig ikke.
> Syntes lige jeg ville orientere jer om denne dejlige oplevelse !

Dejligt med nogle små solstråler...

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 09:31

John T., skrev:
> [...]
> som før, og han fælder stadig ikke.
> Syntes lige jeg ville orientere jer om denne dejlige oplevelse !

Jeg chekkede lige ingredienserne og det indenholder ikke hvede.
Det kan jo så værer fordi at din hund lider af glutenallergi at det virker
da det meste tørfoder indenholder hvede.

/Jens

Fra : John T.

Dato : 11-06-10 12:29

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg chekkede lige ingredienserne og det indenholder ikke hvede.
> Det kan jo så værer fordi at din hund lider af glutenallergi at det virker
> da det meste tørfoder indenholder hvede.
>
> /Jens
Tak for oplysningen Jens, ja det har man hørt før, at nogle er overfølsom
over for hvede, men hovedsagen er at Miki ikke fælder mere.
Hvis du læser alle tråde, vi du se, at nogle siger:
Labrador fælder og det må man leve med.
Jeg har nu bevist det modsatte
Hilsen Lisa

Fra : Jopa

Dato : 11-06-10 13:17

John T. kom med denne ide:

> Hvis du læser alle tråde, vi du se, at nogle siger:
> Labrador fælder og det må man leve med.
> Jeg har nu bevist det modsatte
Alle hunde fælder, også din.
Det er et ? om omfanget, og jeg har fået det afhjulpet ganske gevaldigt
med lakseolie.

Vi måtte før støvsuge hver dag, det er slut. B-)

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 16:25

John T., skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for oplysningen Jens, ja det har man hørt før, at nogle er
> overfølsom over for hvede, men hovedsagen er at Miki ikke fælder mere.

Da jeg som du måske ved går lidt op i fodring var jeg nysgerrig efter hvad
det indenholdt (eller ikke indenholdt) siden det virkede.
At den ernæringsmæssige side af sagen så bliver dækket af animalsk fedt
og sojaprotein synes jeg personligt er plat og svindel, sikkert dyrt nok

> Hvis du læser alle tråde, vi du se, at nogle siger:
> Labrador fælder og det må man leve med.
> Jeg har nu bevist det modsatte

Fælde vil din hund nok blive ved med, det vil jeg mene er det mest naturlige.
Men så måske begrænse sig til et par perioder om året, sådan er det med min Angel.

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 15:55

"John T." <noname@mail.dk> wrote in message
> [...]
> vi fik så anbefalet et andet mærke !!!
> Nu kommer så solstrålen
> Foderet hedder: Royal Canin, Hypoallergenic (DR 21)

Har ikke prøvet Hypoallergencic, men Royal Canin, er det eneste tørfodder,
jeg har prøvet, som jeg har anbefalet her i gruppen. Min gamle lab han,
havde en forfærdelig pels, lige indtil jeg "arvede" noget Royal Canin.
´(Inden da havde vi prøvet et par andre dyre tør fodder)

Tror endda det var noget diet fodder, men det virkede alligevel.

Skiftede forøvrigt derefter til noget økologisk (de skal jo have det bedste)
, derefter til barf, og til allersidst til Royal Canin igen diet fordi han
skulle smidde 10 kilo. Hans pels blev dog aldig det samme igen, selv med RC,
men det var der en ande grund til.

Til John mfl.
Hvor meget lakse olie giver du sådan ca til Milo hver dag.. Mine Skotske
aner, har fået mig til at købe de er billige fiskeolie piller fra netto. Dem
smider jeg en håndfuld i vuffernes mad, hver dag. Regner med at fiskeolie er
fiskeolie, men der tager jeg måske fejl (som med så meget andet)

Bjarne McK.

Fra : Jopa

Dato : 11-06-10 16:04

Bjarne K. har bragt dette til verden:

> Til John mfl.
> Hvor meget lakse olie giver du sådan ca til Milo hver dag..

Jeg køber 2,5 l af gangen med pumpe, og han får 6 sprøjt i maden.
Står godt nok at han skal have 4 men jeg flotter mig.

Om det er som alm fiskeolie hmmm tjek selv:
http://www.henne-pet-food.dk/lakseolie.htm

Som sagt før han fik det fældede han konstant og vi har ofret moneter
på støvsugere af forskellige slags.

Nu er folk imponeret over hans bløde pels

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 16:21

"Jopa" <admin@jp-web.invalid> wrote in message
> [...]
> støvsugere af forskellige slags.
>
> Nu er folk imponeret over hans bløde pels

Ok, jeg kan se, at det olie, jeg køber, mangler 6 (Omega that is)

Tak for linket.

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 16:46

Jopa, skrev:
> Bjarne K. har bragt dette til verden:

> Jeg køber 2,5 l af gangen med pumpe, og han får 6 sprøjt i maden.
> Står godt nok at han skal have 4 men jeg flotter mig.

Pas på at det ikke når at harske når du køber så store mængder,
så er det nemlig direkte usundt.
Selv køber jeg 1 L af gangen til knap 100kr, vil tro der er til 3 mdr
nu hvor jeg kun har en hund.

Andet der er godt at tilsætte foderet er alm spiseolie og hvidløg,
men i mængder der ikke skal overdrives.

Fatter stadig ikke at der ikke er flere her i gruppen der selv tager
ansvar for deres hundes fodring
Netop ved at tilberede maden selv til den har man styr over hvad den får
og behøver ikke at pynte på dårlig tørkost

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 16:50

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Netop ved at tilberede maden selv til den har man styr over hvad den får
> og behøver ikke at pynte på dårlig tørkost

Næ, men de skal jo stadig have olie, og vitaminer.

(Jeg så godt din smiley)

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 17:02

Bjarne K., skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Næ, men de skal jo stadig have olie, og vitaminer.
>
> (Jeg så godt din smiley)

Det kommer jo helt an på hvordan man sammensætter kosten.
Ved at Marie som kom har i gruppen i sin tid ikke tilsatte noget
olie i sit råfoder, så det er muligvis overkill at jeg gør det.
Vitaminer tilsætter jeg intet af, lidt ølgær er det eneste bortset
fra olie og glucosamin, resten får Angel naturligt gennem kosten.

Jeg siger ikke at hunde ikke fint kan leve på tørkost,
jeg mener bare at man bliver snydt så vandet driver,
specielt når det kommer til diverse diet-produkter.
Der kan man få lov til at betale 100kr for en sjat fiskeolie og
et lille drys glucosamin, der måske ville koste 2-3kr i løs vægt.
Men vil i gerne snydes så for min skyld ingen alarm

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 17:17

> Vitaminer tilsætter jeg intet af

Kom bare i tanke om dit link, til Vetpro Aktiv Hund, fik dog aldrig læst
helt på hvad det indeholdt, men det har jeg så nu.

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 17:37

Bjarne K., skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Kom bare i tanke om dit link, til Vetpro Aktiv Hund, fik dog aldrig
> læst helt på hvad det indeholdt, men det har jeg så nu.

Det kan jeg så også anbefale, selv om dine hunde måske pt ikke har
probs med bevægeapperatet, bedre at forebygge end at heldbrede

Min Tyson fik glucosamin det meste af sit liv, ikke pgr han haltede
nogensinde, men kun som forebyggende.
Da de undersøgte ham grundigt i forbindelse med at de fandt kræft blev
hans hofter og led bedømt til at værer i perfekt stand, dyrelægen fandt det
faktisk lidt overraskende for en hund i hans (8 år) alder.
Han vejede de sidste år af sit liv ca 45-47kg, og der blev bestemt ikke
sparet på ham når vi gik tur.
Om det har været pgr glusosaminen ved jeg self ikke, men så havde
jeg ligesom gjort mit til at forebygge probs for en billig penge.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 11-06-10 17:39

Pwh:

> Pas på at det ikke når at harske når du køber så store mængder,
> så er det nemlig direkte usundt.

Det er væk på et par måneder.
De dage hvor han barfer får han ikke :-@

> Netop ved at tilberede maden selv til den har man styr over hvad den får
> og behøver ikke at pynte på dårlig tørkost

Tilberedning af mad er kvindearbejde, og ikke noget jeg som rigtig mand
skal beskæftiges med

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 17:59

Jopa, skrev:

> Tilberedning af mad er kvindearbejde, og ikke noget jeg som rigtig
> mand skal beskæftiges med

Synes nu ellers altid at de kokke man ser på tv er mænd

/Jens (som laver glimrende mad)

Fra : Jopa

Dato : 11-06-10 19:03

Pwh forklarede:

> Synes nu ellers altid at de kokke man ser på tv er mænd

Nogen mænd har en feminin side

--
Mvh John
www.johns-web.dk