Specific foder
Fra : MariaH

Dato : 09-06-10 19:07

Hej.

Jeg vil høre om nogen af jer har prøvet Specific CRD1 foder?
Eller har hørt om andre som har prøvet det?

--
MariaH

Fra : Campus-one

Dato : 11-06-10 16:22

"MariaH" <mariahansen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg vil høre om nogen af jer har prøvet Specific CRD1 foder?
> Eller har hørt om andre som har prøvet det?
>
> --
> MariaH

Hej MariaH

Er ikke lige helt med på typen CDR1 - men vi har i den sidste måned brugt
Specific Joint Support http://www.specific-diets.com/Default.aspx?ID=10217
til vores Amstaff som bøvler med lidt gigt i det ene bagben. Vi synes at
kunne mærke at han har fået det bedre og virker mere livsglad samt at han
"trækker" knap så meget på bagbenet. Så vi vil sige at det har hjulpet vores
hund og selv om fodret er dyrt vil vi fortsætte med det til ham.

Link til Specific foder http://www.specific-diets.com/Default.aspx?ID=10181

Det var vi lige kunne komme med af input. God Weekend

Campus-one

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 16:36

Campus-one, skrev:
> [...]
> knap så meget på bagbenet. Så vi vil sige at det har hjulpet vores
> hund og selv om fodret er dyrt vil vi fortsætte med det til ham.

Pas på du ikke bliver snydt, som du vil kan se er "vidundermidlet"
i det foder fiskeolie (som er billigt) og glucosamin som også kan
købes til en fornuftig penge i løs vægt.

Min egen Angel (Lab/Rottweiler) døjede på et tidspunkt også med halteri,
hun fik så konstateret let slidgigt i skulderen.
Min dyrelæge var hurtig med at hun skulle have Hills specialfoder mod det,
da jeg spurgte ind til det fik jeg af vide at det precis var fiskeolie og glucosamin
der var forskellen på det og alm foder.
Da jeg barffodrer og nødigt vil give tørkost satte jeg hende blot op i mængde
med de to ting, med god effekt.
De der specialfodre er jeg sikker på er den rene pengemaskine,
man kan tilsætte "vidundermidlerne" for en billig penge selv.

/Jens

Fra : Anelise

Dato : 11-06-10 19:13

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> i det foder fiskeolie (som er billigt) og glucosamin som også kan
> købes til en fornuftig penge i løs vægt.

> man kan tilsætte "vidundermidlerne" for en billig penge selv.
>
> /Jens

Ja, begge mine labber får også tilskud af fiskeolie og
glucosamin+chondroitin+msm, rent forebyggende.

Fiskeolien (rød tobisolie) køber jeg billigt hos
www.hike.dk i 2½ liters dunke (med doseringssprøjte ((købes særskilt)

og hos Urtemedicin.com køber jeg Arthromix Special, som er et
kombinationspræparat bestående af de 3 ovennævnte stoffer:
..
http://urtemedicin.com/artromixspecial1000gpulver-p-85.html?osCsid=d243b8b84e030c970fba9378688fa380

venlig hilsen, Anelise

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 19:29

Anelise, skrev:
> [...]
> glucosamin+chondroitin+msm, rent forebyggende.
>
> Fiskeolien (rød tobisolie) køber jeg billigt hos

Hvor lang tid har du til i sådan en dunk, prisen ser jo fornuftig ud,
men det skal helst ikke nå at harske for mig.

> og hos Urtemedicin.com køber jeg Arthromix Special, som er et
> kombinationspræparat bestående af de 3 ovennævnte stoffer:
> [...]

De beregner forbruget ud fra en hund på 75kg ???, er det en skrivebøf,
hvor lang tid har du til i sådan en dåse.
Jeg køber selv http://shop.vejendyrehospital.dk/hund/vetpro-aktiv-hund.html?SID=tva12ukahccfnbvot5lmlqdlm6

/Jens

Fra : Anelise

Dato : 11-06-10 19:42

> [...]
>
> De beregner forbruget ud fra en hund på 75kg ???, er det en skrivebøf,
> hvor lang tid har du til i sådan en dåse.

For at spare fragt (60 kr. pr. ordre) køber jeg som regel 2 x 2½ liter
fiskeolie (og 2 x 500 gram ølgær, som jeg også giver som tilskud),
"reserve"dunken opbevarer jeg i mit redskabsrum, den dunk, der er i brug, i
køkkenet.
Hver hund får 3 pumpeslag olie hver dag. Jeg vil tro, at hver dunk varer i
ca. 2 mdr., og jeg har ikke oplevet, at olien harsker.

Arthromix Special pulveret er beregnet til humant brug, derfor
doseringsangivelsen.
Jeg giver hver hund en måleske med top (½ teskefuld måleske) dagligt, det er
ca. 7½ gram dagligt, d.v.s. at de 1000 gram holder i ca. 2 mdr..

venlig hilsen, Anelise

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 20:47

Anelise, skrev:
> [...]
> Hver hund får 3 pumpeslag olie hver dag. Jeg vil tro, at hver dunk
> varer i ca. 2 mdr., og jeg har ikke oplevet, at olien harsker.

Det kunne du godt have skrevet dengang jeg havde to hunde,
at købe hjem til et lille år bliver for meget synes jeg
Jeg så at de også solgte rent glucosamin til en fornuftig pris,
men da Angel fik ren glucosamin (det jeg selv tager) havde det
ikke så god effekt som det VetPro hun får nu.
Ellers kunne man jo sparer lidt leveringsomkostninger der.

> [...]
> Jeg giver hver hund en måleske med top (½ teskefuld måleske) dagligt,
> det er ca. 7½ gram dagligt, d.v.s. at de 1000 gram holder i ca. 2

Jeg har gemt linken til når Angel har brugt sin VetPro op,
så vil jeg lige regne på det, indholdet var som jeg så det ret ens.

/Jens

Fra : MariaH

Dato : 12-06-10 09:53

> Er ikke lige helt med på typen CDR1

Det skulle være noget light foder
http://shop.netdyredoktor.dk/pi/CRD_1_13kg_Slankekost_til_voksne_hunde__2031_143.aspx

Men jeg har nu været i maxi zoo i stedet for, og de anbefalede mig at prøve
http://katalog.maxizoo.dk/shop/select-gold-75.html

Jeg er lidt i vildrede hvad jeg skal prøve, når min hund er kasteret og
blevet overvægt. Han er godt nok ca 9 år, men vil jo gerne have mange mange
år endnu.

--
MariaH

Fra : Anelise

Dato : 12-06-10 12:09

> [...]
>
> Jeg er lidt i vildrede hvad jeg skal prøve, når min hund er kasteret og
> blevet overvægt. Han er godt nok ca 9 år, men vil jo gerne have mange

hej Maria

på linket fra Maxizoo står der hverken noget om indholdet af foderet eller
mængden i posen, der koster 69 kr.

Selv har jeg haft held til at få mine labber ned i vægt ved at bruge foderet
"Weight Loss" fra Olivers:
http://www.olivers.dk/ESEShop.aspx?lang=da&gclid=CJ7WseWvmqICFc8r3god3QzAyg

Jeg brugte det i ca.4 mdr., og begge hunde tabte ca. 3 kg i den periode, og
vel at mærke uden at virke mere sultne, end labber "altid" er.
Bagefter gav jeg dem så Olivers light foder for at vedligeholde vægttabet,
og de er stadig slanke, omkring 30 kg hver.

Jeg er tidligere barfer og undgår derfor tørfoder, der indeholder hvede,
soja, farvestoffer og andre unødvendige tilsætningsstoffer, og det synes
jeg, at Olivers produkter fint lever op til. Du kan vist stadig bede om
smagsprøver hos Olivers, inden du bestemmer dig for at købe en større
mængde, og du kan returnere resten af foderet, hvis din hund ikke vil æde
det.

Jeg handler selv foder hos Zooplus, enten i den tyske afd. www.Zooplus.de
eller i den engelske www.zooplus.co.uk (lidt afhængig af priserne, der igen
afhænger af den aktuelle valutakurs)
Jeg veksler mellem forskellige fabrikater, f.eks har jeg brugt Orijen,
Acana, Markus Mühle og bruger p.t. Lukullus og det danske foder Kingsmoor
(som Zooplus ikke forhandler).
Jeg har altid holdt mig langt væk fra det billige supermarkedsfoder, fordi
jeg tror på, at de penge, man bruger på godt foder, får man igen i form af
sparede dyrlægeregninger, men det er blot min egen mening, ikke noget jeg
kan bevise.

God foderjagt

mvh Anelise