Æ, Ø & Å tegn i Querystring
Fra : BMJTurbo

Dato : 09-06-10 07:21

Hejsa,

Kan i forklare mig hvordan jeg tillader brug af Æ, Ø & Å tegn i
Querystring ?

Jeg har følgende ASP kode:
<%
response.expires=-1
Session.LCID = 1030
Response.ContentType = "text/html"
Response.Charset = "UTF-8"

Response.write "Querystring: "& Request.Querystring("rq")
%>

Men den viser ikke ÆØÅ tegn - det køres fra en IIS 7.5 som jeg
har fuld adgang til.

Jeg fandt dette eksempel på HTML.dk hvor ÆØÅ virker fint, så det
kan jo lade sig gøre:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion10_eks1.asp?navn=Sødmælk

Her kan i se hvordan det ser ud på min server:
http://www.wps.dk/test/rq.asp?rq=Sødmælk

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-06-10 10:18

Den 09-06-2010 08:20, BMJTurbo skrev:

> Jeg fandt dette eksempel på HTML.dk hvor ÆØÅ virker fint, så det
> kan jo lade sig gøre:
> http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion10_eks1.asp?navn=Sødmælk

Der står sødmælk i querysartring, men i teksten står der Hej Sødmælk.
Så det vil jeg kalde 50% succes ;)

> Her kan i se hvordan det ser ud på min server:
> http://www.wps.dk/test/rq.asp?rq=Sødmælk

Der står sødmælk i querystring, og der står sødmælk i teksten. Så den er
god nok.

Derimod, så har html.dk et problem, sikkert fordi selve siden er i 8859,
mens de sender med utf-8.

Siderne er set i FF.

MVH
Rune Jensen