Labrador (fra internat)
Fra : Bjarne K.

Dato : 09-06-10 01:38

Håber det er ok jeg starter en ny tråd (i stedet for at fortsætte i
Schæfer). Også denne gang gang kommer der også en masse bla bla (Så er i
advaret)

Jeg kom forøvrigt vist ved en fejl til at sende en forløbig update, forleden
Den har jeg cancled. så her kommer en ny.

Allerførst, vil jeg gerne medgå, at vi undervejs i førløbet ikke har været
helt klar hvad vi egentlig søgte efter., andet end en ny kompagnon til vores
"resterende" hund Remi

Vi havde som sagt været ude og se på en lille Lab+Samojede tæve, som
desværre ikke blev til noget.
Lettere opildnet af dette besøg, prøvede vi at checke Dansk Dyreværns
hjemmeside for Århus. Det kunne jo være at der var noget lignende.
http://ddaa.dk

Vi overvejede et kort øjeblik at få en Schæfer hvalp (ud fra et billede på
dyreinternatets hjemmeside), men efter at have set hende i levende live og
konstateret/genkaldt hvor lille en 4 mdr hvalp stadig er, blev det fravalgt,
p.g.a jeg ikke kan få ferie nu, men forf...... hvor var hun bare nuttet.
(Jeg glemte forøvrigt at spørge til stambog)

Tilbage på ønske listen (ud fra billeder på deres hjemmeside) var en 1 års
tøs (lab/border collie), men det viste sig at hun var et problembarn
(meget), og igen kom manglende ferie muligheder i vejen. Hun fortjener
virkeligt et hjem, der har tid til at give hende den omsorg, der er
nødvendig.
http://www.ddaa.dk/html/stor_billede.php?pic=100405-06234%20-%20Dina(10)20.jpg

Inden vi besøgte "herberget" første gang, tikkede der, på deres hjemmeside,
også et billede ind af en labrador hun på 6 år. Afskrækket af lige at have
mistet vores den ene på kun 6 år, var det slet ikke med i overvejelsene, ved
første besøg. Men da vi ankom, blev vi i den grad charmeret af denne lab
pige.

Hun løb rundt i deres have, og legede med en anden hund. Vi gik ind og
hilste på dem, og hun var bare _så_ sød. Vi fik derefter lov til at lade
vores lømmel af en lab, løbe rund med hende i internatets have.

Bortset fra at han i starten mest var interesseret i den "forkerte" ende af
hende gik det fint, og til sidst drønede de rundt og legede i haven.
(hun er steriliseret, men lugter åbenbart stadig ok, sådan set med en
hanhunds næse)

Nogle forviklinger, (bl.a med mit arbejde), var ved at få os til at give op,
men alligevel endte det med at jeg kunne hente hende idag, kl 14:30
Fuldstændig nervøs, og med en følelse af at være en absolut nybegynder ,
havde jeg aftalt med personalet, at jeg først gik en lille tur med hende, og
de så efterfølgende lige kom ud og hjalp, hvis hun nu ikke ville med ind i
vores bil. Men der var overhovet ingen problemer. Heller ikke hele veje
hjem.

Jeg havde aftalt med konen, at hun skulle komme op af vores grusvej, med
vores Remito, og så ville jeg stå ude på landevejen med Zenta. (så de lige
kunne mødes på neutral grund). Vi gik en tur, og gik derefter tilbage til
vores hus. (no problemo)

Jeg tog dem derefter begge to ned på den ene af vores marker. Den er hegnet
ind med almindeliget hegn (ikke el), og der fik de lov til at se hinanden
an, og efter 2 sek. spæne rundt og lege.

Det har de stort set gjort lige siden hele dagen. Rent faktisk var det vores
4 års lab, der gav op først. Han måtte til sidst bare smide sig i skyggen,
og ligge og puste, imens tøsepigen på 6, hånende løb rundt om ham.

Lige nu ligger de og sover. Zenta i hendes medbragte kurv, og knægten oppe i
hundesofaen.

Det er gået 200% bedre end jeg turde håbe

Eneste lille problem, er at hun godt kan lide at rulle sig i fåre delfoler.
Noget vores Remi og voes afdøde hund, aldrig har gjort, selvom de (eller
måske derfor) er vokset op med får omkring sig.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-06-10 07:20

"Bjarne K." <no@niet.ik> wrote in message
> Håber det er ok jeg starter en ny tråd (i stedet for at fortsætte i
> Schæfer). Også denne gang gang kommer der også en masse bla bla (Så er i
> advaret)

Det gik vist lidt for hurtigt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-10 07:28

"Bjarne K." <no@niet.ik> skrev i en meddelelse
> [...]
> delfoler. Noget vores Remi og voes afdøde hund, aldrig har gjort, selvom
> de (eller måske derfor) er vokset op med får omkring sig.

Jamen det er jo det rene Elisabeth Arden, når der nu ikke er en eneste
anstændig kokasse til dispossition )) Og hun vil da gerne lugte godt,
når du nu tilfældigvis også har en attraktiv hanhund... Selv om hun er
ufrugtbar, kan hun jo godt gøre sig lækker...

M.V.H.... Benny..

Fra : Jopa

Dato : 09-06-10 07:46

Efter mange tanker skrev Bjarne K.:

> Det er gået 200% bedre end jeg turde håbe
Tillykke med den nye

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-06-10 08:06

"Bjarne K." <no@niet.ik> skrev i meddelelsen
> [...]

Hej Bjarne.

Rigtig hjerteligt tillykke med jeres nye familiemedlem. Er så glad på dine
vegne, at du fandt en værdig afløser til den hund du mistede. Jeg er især
glad for, at en hund på 6 år også har fået en chance til at få et kærligt
nyt hjem. Det er som regel hvalpene der "går" først på et internat, så de
ældre hunde må sidde tilbage, og det er frygteligt synd. Dejligt at også
Remi er glad for hende. Det er jo ligefrem den rene idyl.

> Eneste lille problem, er at hun godt kan lide at rulle sig i fåre
> delfoler. Noget vores Remi og voes afdøde hund, aldrig har gjort, selvom
> de (eller måske derfor) er vokset op med får omkring sig.

LOL Så må du vist være glad for at det ikke er "kokasser" hun har en
forkærlighed for.

P.S. Du må meget gerne sende nogle billeder af vovserne sammen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 09-06-10 08:27

Tove Krieger, skrev:

> Jeg er især glad for, at en hund på 6 år også har fået en chance til
> at få et kærligt nyt hjem. Det er som regel hvalpene der "går" først
> på et internat, så de ældre hunde må sidde tilbage,

Det er også ud over min fatteevne at folk kan få sig selv til at
afleværer deres hund sådan et sted.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 09-06-10 08:35

Pwh kom med denne ide:

> Det er også ud over min fatteevne at folk kan få sig selv til at
> afleværer deres hund sådan et sted.

Jamen folk kan vel blive træt af sådan en.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 09-06-10 08:47

Jopa, skrev:
> Pwh kom med denne ide:

> Jamen folk kan vel blive træt af sådan en.

Der kan sikkert værer mange gode grunde.
Men forstår stadig ikke at man bare kan overgive et væsen
man sikkert har været glad for til en uvis skæbne.
Ville selv få den aflivet, hvis jeg ikke kunne finde et godt hjem til den.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 09-06-10 08:55

Pwh kom med følgende:

> Ville selv få den aflivet, hvis jeg ikke kunne finde et godt hjem til den.
same here

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-10 10:58

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man sikkert har været glad for til en uvis skæbne.
> Ville selv få den aflivet, hvis jeg ikke kunne finde et godt hjem til den.

Jamen det er vel lige så let at forstå, som hvis du skulle have en
lejlighed..

Så ville du jo også i 99% af alle boligselskaber, blive bedt om at efterlade
Angel, der hvor du bor nu.... Og var det nu en tvangsauktion. har du jo
ikke muligheden for at sige, jeg bliver hvor jeg er.....

Og det er vel utænkeligt, at straffen for at have været en god hund,
er sprøjten... Jeg ville da sige, hun fortjener en chance mere....
Eller også sige det sådan, når nu du ikke kan forkæle hende mere,
skulle man måske lade en anden få lov....

Giv dog livet en chance

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-10 11:00

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

Glemte jeg godt nok at sige... Tillykke med kræ'et

Sorry....

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 10-06-10 11:34

Benny Mortensen, skrev:

> Jamen det er vel lige så let at forstå, som hvis du skulle have en
> lejlighed..

Læs nu hvad jeg skriver Benny, jeg har fuld forståelse for at man kan
komme i en situation hvor man ikke kan have sin hund mere.
Kan værer svært at overskue sin tilværelse de næste 12-15 år.

> [...]
> Eller også sige det sådan, når nu du ikke kan forkæle hende mere,
> skulle man måske lade en anden få lov....

Jeg ville kun få aflivet Angel hvis jeg ikke kunne finde et godt hjem til hende.
Jeg ville derimod aldrig overlade hende til en uvis skæbne som det er at ende
på et internat, det er i mine øjne at fralægge sig det ansvar man har overfor sin hund.
Det ansvar må jeg tage på mig og ikke overlade til fremmede tilfældige mennesker
på et dyreinternat, det mener jeg at jeg skylder min hund.

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-06-10 18:02

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message

> [...]
> mennesker
> på et dyreinternat, det mener jeg at jeg skylder min hund.

Jeg kunne aldrig skille mig af med mine hunde, aldrig nogensinde. Jeg ved at
det er let at sigde, men måske svært at overholde, hvis man kommer i en svær
situation, og jeg har forståelse for, at andre kan komme i en situation,
hvor de føler det er nødvendigt.
Selvfølgelig, hvis man har to tæver, der ikke kan enes, eller lignende, er
der jo ikke noget rigtig vej uden om.

Vil også lige sige, at jeg altså tror, at de på internatet, er ret gode til
at finde et godt hjem, til de fleste hunde. De spurgte ikke rigtigt om andre
ting hos mig, end navn, og hvor vi boede o.s.v, men vi får på et tidspunkt
uanmeldt besøg, og de forbeholder sig retten til at tage vuffen tilbage,
hvis man ikke overholder 11 punkter i en kontrakt, som man skriver under på.

Bjarne K.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-06-10 09:21

> [...]
> tidspunkt uanmeldt besøg, og de forbeholder sig retten til at tage vuffen
> tilbage, hvis man ikke overholder 11 punkter i en kontrakt, som man

Ja, jeg har også kun hørt godt om Internaterne....

Og som jeg lige har skrevet til Jens.... At sikre min hund mod et dårligt
liv, ved at tage dens liv.... Det kan jeg ikke se gevinsten i.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-06-10 09:18

> [...]
> mennesker
> på et dyreinternat, det mener jeg at jeg skylder min hund.

Hej Jens

Jamen hvorfor troede du jeg ikke havde læst dette.... ?

Nogle betroede engang dig, at tage vare på Angel... Måske bliver du en dag,
nødt til at gøre det samme...

Se jeg kan ikke lade være med at lade mine tanker fare ned til Blackie...
Første sæt ejere, gjorde alt hvad man ikke skulle gøre... Andet sæt, blev
skilt.... Og Blackie var igen nødt til at skulle væk.... Tredie gang, hos
Hans & Zophia, var så åbenbart lykkens gang... Det værste ved det er, at det
kun var første sæt ejere, jeg kendte i forvejen, og jeg var helt overbevist
om, at han der fik et godt hjem...

Skal jeg vurdere det, vil jeg sige... Jeg ved Blackie er glad for.. At jeg
gad bruge tiden på at finde nye hjem til ham.... Og sådan som det lyder fra
Hans & Zophia, så var han åbenbart også køreturen værd. OK, jeg har prøvet
det flere gange, og ikke alle er endt lige lykkeligt.... Men dem der er endt
lykkeligt, har til fulde opvejet dem, der ikke gik helt som håbet.... Somme
tider går man chancen for at gøre det om, somme tider ikke. Døden er altid
en løsning... Men der er vel ingen grund til at skynde sig derhen. Han må
godt vente i kulissen, til alle muligheder er udtømte.... Skulle det give
mig fred i sjælen, at slå min hund ihjel, fremfor at give den chancen for et
godt liv, sammen med nogle andre.... Jeg har det godt med, at aflive en syg
hund, men en sund og rask hund, skal godt nok have gjort noget slemt, for at
jeg ville kunne finde på det... Det skal helt sikkert være for noget andet,
end bare mit velbefindende, med tanken at jeg i mindste fald, har sikret
mig, at den ikke fik et dårligt liv... Men når det sker ved at fratage den
livet, har jeg svært ved at se gevinsten.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 09:49

Benny Mortensen, skrev:
> [...]
> mindste fald, har sikret mig, at den ikke fik et dårligt liv... Men
> når det sker ved at fratage den livet, har jeg svært ved at se

Det ser vi så grundlæggende forskelligt på Benny,
meget længere er den nok ikke
Jeg ser ikke døden som et frygteligt alternativ til et dårligt liv, tværtimod.
Du er muligvis troende, det er jeg ikke. Så når en hund er død sidder den
efter min bedste overbevisning ikke og ægrer sig et eller andet sted,
det vil let kunne ske for den på et internat, hvor ingen måske vil have den.

Self ville jeg have det rigtigt skidt med at få aflivet en rask hund.
Du burde kende mig godt nok til at jeg ville gører meget for at undgå det,
mener da feks at jeg gav Tyson de chancher han fortjente selv om det da
var stressende at gå og se på en hund hvor man vidste det kun bar en vej.
Men livet er ikke altid let, så til tider må man træffe ubehalige beslutninger
og ikke bare lægge ansvaret over på andre mennesker.
Det mener jeg det er hvis man afleværer sin hund på et internat
som man ville afleværer en gammel bil til en forhandler.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 11-06-10 11:24

Pwh har bragt dette til verden:

> Det ser vi så grundlæggende forskelligt på Benny,
> meget længere er den nok ikke

Jeg ville aldrig aflevere min hund på et internat så hellere aflive
den.
Årsagen skal ses i racen, og fandt jeg en ligesindet schæfermand, ej
kvinde kunne det tænkes jeg ville overlade ham.

Jeg ser min som et farligt våben i de forkerte hænder derfor hellere
sige farvel med en sprøjte

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-06-10 14:13

"Jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvinde kunne det tænkes jeg ville overlade ham.
>
> Jeg ser min som et farligt våben i de forkerte hænder derfor hellere sige

Vil det så sige, at Schæferen måske snarere skulle have været med
på listen, i stedet for Pitbull'en ????

M.V.H....Benny..

Fra : Jopa

Dato : 12-06-10 15:28

Benny Mortensen formulerede spørgsmålet:

> Vil det så sige, at Schæferen måske snarere skulle have været med
> på listen, i stedet for Pitbull'en ????

Ja mener faktisk den er måske mere farlig overfor mennesker med en
psykopat som ejer.

Når jeg skriver at min ikke egner sig til at skifte ejermand skyldes
det at han bevist er optimeret skarp og totalt ikke socialiseret.
B-)
Som jeg tidligere har skrevet er han primært tyverisikring, og
fodvarmer i den rækkefølge.

Nogen af mine hundevenner kunne overtage ham men ellers nej

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-06-10 11:49

> [...]
> den rækkefølge.
>
> Nogen af mine hundevenner kunne overtage ham men ellers nej

Selv en Labrador, bliver farlig, når man truer noget den elsker... Jeg har
aldrig lært mine, at være skarpe... Men overladt det til dem selv, at finde
ud af. Der er faktisk også kun en person ( Og dennes hund ) som de opfører
sig skarpt overfor.... Og jeg har været høflig nok, til at undlade at spørge
ham om, hvorfor ?.
Til gengæld spurgte jeg, hvorfor han holdt sin hund i halsbåndet.... Det var
selvfølgelig for, at den ikke skulle blive overfaldet af mine.... Så kom jeg
sgu til at grine )

M.V.H....Benny..

Fra : Jopa

Dato : 13-06-10 12:57

Benny Mortensen formulerede søndag:

> Selv en Labrador, bliver farlig, når man truer noget den elsker... Jeg har
> aldrig lært mine, at være skarpe... Men overladt det til dem selv, at finde
> ud af.

Jo men nu er schæferen nok specielt møj førerfixeret, og som min datter
siger:
Hvis du dør skal den hund aflives :')

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 13-06-10 17:06

Jopa, skrev:
> Benny Mortensen formulerede søndag:

> Jo men nu er schæferen nok specielt møj førerfixeret, og som min
> datter siger:
> Hvis du dør skal den hund aflives :')

Sikker på hun ikke mener det omvendt

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 13-06-10 18:38

Pwh kom med denne ide:

> Sikker på hun ikke mener det omvendt

Kan da godt være hun tænker det men siger det ikke

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-06-10 08:37

> Benny Mortensen formulerede søndag:

> Jo men nu er schæferen nok specielt møj førerfixeret, og som min datter
> [...]

Ingen tvivl om, at de er meget førerfixeret, hvilket jo så er både godt og
ondt. Men dermed ikke sagt, at det altid skal være den samme fører. Faktisk
kan den snildt skifte fører, uden det påvirker dens præstationer. Men det
kræver selvfølgelig, at den er opdraget efter et standard regel &
kommandosæt.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 13-06-10 17:06

Benny Mortensen, skrev:

> Til gengæld spurgte jeg, hvorfor han holdt sin hund i halsbåndet....
> Det var selvfølgelig for, at den ikke skulle blive overfaldet af
> mine.... Så kom jeg sgu til at grine )

Det må værer det man kalder omvendt logik

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-06-10 08:52

> Det må værer det man kalder omvendt logik
>
> /Jens

Ja det stak også mig, hvad der skulle få mine til at undlade at angribe, ved
at han holdt i halsbåndet... Og så var han rigtigt sur over, at der var 4
stk... Hvad jeg så ikke kunne se, kom ham ved....

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 12-06-10 17:03

Benny Mortensen, skrev:

> Vil det så sige, at Schæferen måske snarere skulle have været med
> på listen, i stedet for Pitbull'en ????

*LOL*
Der var du hurtig Benny

Men bare rolig, får de held med den nye hundelov skal de hen af vejen
nok komme et forbud mod at menigmand må eje andet end en tæppetisser.
Se bare hvordan vores våbenlov er kørt ud i det latterlige efterhånden.
Bliver jeg taget med en skide lommekniv som jeg har glemt at lægge fra mig
koster det mig en uge i skyggen.
Som om at vores samfund efterhånden skal indrettes efter den laveste fællesnævner
der kan findes, og det værste er at de fleste klapper i hænderne.
Der er mange der vil holde op med at klappe hvis de får held med den nye hundelov
og de virklige konsekvenser går op for dem, men så fanger bordet desværre.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 12-06-10 18:12

Pwh udtrykte præcist:

> Der var du hurtig Benny

Hvad griner du af ? :oÞ

Har Pitpull forøvrigt ikke hele tiden været forbudt ?

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-06-10 11:44

> [...]
> hundelov
> og de virklige konsekvenser går op for dem, men så fanger bordet desværre.

Jeps )

Jamen nu skal man jo huske, at når man anskuer en race, udelukkende på det
negative, og ud fra dette, fravælger den... Så siger man altså også farvel
til det positive... Og måske skulle man huske på, at hunde trods alt, redder
mange flere mennesker, end de slår ihjel... Har de altså stadig en rigtigt
god statistik. Så god, så end ikke engang vi mennesker, kan tåle
sammenligning med dem. Våbenloven... Tja, kan man tjene en Politikers løn,
ved at lave sådan en omgang juks... Så får jeg altså ALT FOR LIDT I PENSION.
Den eneste virkning den har haft, er at gøre livet mere besværligt, for alle
dem der i forvejen, overholdt loven. Men bare rolig, de skal nok få
vedtaget dem der er værre.... De skal jo snart på ferie, og så skal alt jo
hastes igennem.... Og for denne borgerlige regering, er der statistik på, at
det er mellem 500 & 600 nye love og forordninger, inden for de sidste 2 uger
før deres sommerferie.... Ikke så underligt, der er nogen der synger It's a
jungle in there )).... Nå nej, det hedder da vist out there

M.V.H....Benny..

Fra : Jopa

Dato : 13-06-10 14:24

Benny Mortensen udtrykte præcist:

> Jamen nu skal man jo huske, at når man anskuer en race, udelukkende på det
> negative, og ud fra dette, fravælger den... Så siger man altså også farvel
> til det positive...

De er sgu da søde når de smiler:
http://jp-web.dk/kysmig.jpg

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-06-10 08:38

> Benny Mortensen udtrykte præcist:

> De er sgu da søde når de smiler:
> http://jp-web.dk/kysmig.jpg
>
> --
> Mvh John
> www.johns-web.dk
> www.wordpresstema.dk

Jamen vist er de da nuttede.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-06-10 14:11

> [...]
> Det mener jeg det er hvis man afleværer sin hund på et internat
> som man ville afleværer en gammel bil til en forhandler.

Tja, men sådan er vi jo forskellige....

Jeg ville heller ikke få dårlig samvittighed over at aflive Tyson.
Der var jo andre grunde, end økonomisk uføre, eller på anden
måde, dine personlige problemer....

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 12-06-10 16:48

Benny Mortensen, skrev:

> Tja, men sådan er vi jo forskellige....
>
> Jeg ville heller ikke få dårlig samvittighed over at aflive Tyson.
> Der var jo andre grunde, end økonomisk uføre, eller på anden
> måde, dine personlige problemer....

Jeg har heller ingen dårlig samvittighed mht Tyson.
Ville nok have haft det hvis jeg ikke havde givet ham de chancher
han fortjente.

Men nok om det.
Det var udelukkende Tove's bemærkning om de stakkels hunde
der sad i burene på internaterne som ingen ville have som fik mig på banen.
Kan berolige dig med at jeg ikke skal have færre hunde, helst mange flere
Så for mit vedkommende er snakken meget teoretisk, så er det self let for mig
at have den indstilling at Angel skulle aflives, stod jeg i situationen så jeg måske
anderledes på det.

Lige i øjeblikket prøver jeg at overbevise mig selv om hvor dårlig en ide det
er at få mig en hvalp snart, inspireret af Bjarne's nye anskaffelse
Det dur så ikke med en voksen hund mere her i huset, det ville Angel aldrig accepterer.
En hvalp ville hun muligvis kunne se det sjove i, men så bliver det næsten nød til at
værer en hanhund, eller en tæverace der er fysisk meget mindre end hende.
En Rottetæve som jeg helst vil have bliver nok for farligt når den bliver voksen.
En tæve af mindre race er slet ikke noget for mig.
Så der er kun muligheden med at jeg går på kompromis mht kønnet og tager
en Rottehan i stedet for, passer bare ikke så godt med at jeg kunne tænke mig
at avle Rotter på et tidspunkt, men det er jo kun meget løse planer.
På posetivsiden vil en Rottehan nok også bedre kunne udfylde hullet overfor mig
som der er efter Tyson, end en tæve vil kunne gører.
Så det er de planer jeg går og drejer i hovedet lige pt, slet ikke at skulle af med endnu en hund,
det er for negativt til at jeg gider diskuterer det mere

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 09-06-10 08:25

Bjarne K., skrev:

> Lige nu ligger de og sover. Zenta i hendes medbragte kurv, og knægten
> oppe i hundesofaen.
>
> Det er gået 200% bedre end jeg turde håbe

Tillykke med den ny

/Jens

Fra : Anelise

Dato : 09-06-10 09:05

> [...]
> delfoler. Noget vores Remi og voes afdøde hund, aldrig har gjort, selvom
> de (eller måske derfor) er vokset op med får omkring sig.

hej Bjarne
hvor dejligt at høre, at sammenføringen gik så godt, men I greb det jo så
også an efter alle kunstens regler.
Som Tove glæder jeg mig også over, at en 6 års lab fik et nyt godt hjem og
ønsker jer mange gode år med jeres to labber.

Ang. rulningen i "delfolerne" har du vist været heldig, hvis ingen af jeres
tidligere labber har gjort dette. Alle mine labber på nær den sidste (nr. 5)
har med stor fryd rullet sig i ådsler o.lign. Heldigvis har jeg lært at
holde øje med dem, når de står og "tager mål" til, hvordan de nu lige skal
få den højre skulder ned i det uhumske, så jeg når som regel at stoppe det.
Ang. steriliserede tæver så er det min erfaring, at de alligevel lugter godt
for hanhundene, men når de får lidt erfaring (tæverne altså), finder de sig
ikke i den form for tilnærmelser, men sætter den formastelige på plads med
en dybt vruuf, der kommer helt nede fra maven.

mvh Anelise, der også har to labber

Fra : Hm

Dato : 09-06-10 09:55

Hej Bjarne
Stort tillykke med jeres nye familie medlem.

Må sige at dette ser ud til at være en win win situation for alle parter

Hanne/ som holder af happy endings

Fra : Pwh

Dato : 09-06-10 10:35

Anelise, skrev:
> [...]
> den form for tilnærmelser, men sætter den formastelige på plads med
> en dybt vruuf, der kommer helt nede fra maven.

Også min erfaring med Angel, jeg har ikke tal på alle de liderlige hanhunde
som hun har banket gennem tiden

/Jens

Fra : battlefields

Dato : 09-06-10 14:46

"Bjarne K." <no@niet.ik> skrev i en meddelelse

(klip)

> Det er gået 200% bedre end jeg turde håbe

Hej Bjarne
Et stort tillykke herfra, både til dig og familien men også til den dejlige
labber som nu har fået et godt nyt hjem.
Godt du valgte en labber for lige børn leger nu bedst
Hilsen Vibeke

Fra : Anelise

Dato : 09-06-10 18:57

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dejlige labber som nu har fået et godt nyt hjem.
> Godt du valgte en labber for lige børn leger nu bedst

ja, og så glæder vi os til snart at se billeder af de to

mvh Anelise

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 17:01

Jeg blev jo opfordret til at lade jer se nogle fotos, at vores
nyanskaffelse.

Jeg har lagt dem i vores specielle picase folder, hvor der ligger nogle
"gamle" fotos i forvejen. De sidste tre er med Zenta (og Remito).

Desværre taget med det møg kamera, der er i min mobilos.

Hvis i nu kommer til at se på de andre fotos , har jeg til et af billederne
(det første) skrevet en lille kommentar, bare for at undgå diverse
misforståelser

http://picasaweb.google.com/BjarneJK/VoresBRn?authkey=Gv1sRgCIOG1t-mgMepEg#

Bjarne K. får ben at gå på.

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-10 17:58

"Bjarne K." <nej@niet.pp> skrev i meddelelsen
> Jeg blev jo opfordret til at lade jer se nogle fotos, at vores
> nyanskaffelse

Mange tak for synet. Hvor er de søde sammen. Jeg gætter på at det er Zenta
til venstre i det sidste billede. Tæver plejer jo at være lidt mindre end
hanhundene.

De ser ihvertfald ud til at have det herligt sammen. Godt at hun kom hjem
til jer, det glæder mig.

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 18:16

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hanhundene.
>
> De ser ihvertfald ud til at have det herligt sammen. Godt at hun kom hjem

Ja, det er Zenta til venstre. Jeg gætter på hun vejer omkring 25-30, og
banditten til højre er vel oppe på 45 + (uden at være fed naturligvis )
Jeg skal nok tage nogle bedre fotos, når jeg lige får fundet mit "rigtige"
kamera.

De har det rigtigt godt sammen. Hun er dog noget dominerende, så Remi, ser
engang imellem betuttet ud, når han får besked på, at hans bold ikke er hans
mere o.s.v

Hun har nogle unoder, som jeg tillægger, at hun må have boet i storbyen.
Bl.a. sidder hun og venter på at få rem på, når vi skal ud og gå, hun sidder
og venter på jeg åbner døren, og hun er f.eks ikke til at presse op i
møblerne, men det skal vi nok få styr på med opdragelse, opdragelse og
opdragelse.

Hun har kun været hos os i 3 dage, men allerede idag, turde jeg gå en tur
med hende uden at have hende i rem.

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 18:46

Bjarne K., skrev:

> De har det rigtigt godt sammen. Hun er dog noget dominerende, så
> Remi, ser engang imellem betuttet ud, når han får besked på, at hans
> bold ikke er hans mere o.s.v

Sådan skal det værer, hanhunde har bare at rette ind til højre for tæver
Tyson kunne også se helt betuttet ud hvis Angel snuppede et af hans kødben,
men han havde livet for kært til at gører noget ved det, så måtte jeg hjælpe

> [...]
> og gå, hun sidder og venter på jeg åbner døren, og hun er f.eks ikke
> til at presse op i møblerne, men det skal vi nok få styr på med

Det er ren mishandling hun har været ude for hos tidligere ejer kan jeg læse.
Self skal hunde værer i møblerne, tog selv idag en morfar med Angel på sofaen.
Self skal hunde gå først ud af døren, uden rem på, det skal de lærer fra hvalp af

/Jens (hvis Angel nok havde passet fint til Bjarne)

Fra : Anelise

Dato : 11-06-10 18:51

"Bjarne K." <nej@niet.pp> skrev i en meddelelse

> [...]

> opdragelse.
>
> Hun har kun været hos os i 3 dage, men allerede idag, turde jeg gå en tur

Det er vist ret almindeligt, når man har to hunde af hvert sit køn, at det
er tæven, der kører løbet

Jeg er sikker på, at det ikke tager mange dage, før hun ligger og hygger sig
i sofaen, det kræver sjældent særlig meget træning
Jeg er p.t. ved at aflære mine labber, at de må være i lædersofaerne, efter
at jeg lige med stort besvær, megen knofedt og ditto lædercreme, har givet
sofaerne en ordentlig omgang - jeg har været nødt til at blokere sofaerne
midlertidigt med klapstole for at bryde vanen hos hundene og få dem til at
holde sig til deres store magelige sækkesenge fra Østrands, men selv efter 2
ugers forløb, tør jeg endnu ikke fjerne blokaden - for man ligger jo
altså herligt i sofaen:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=nilleslyst&picnumber=10429

venlig hilsen, Anelise

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 18:57

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i meddelelsen
> ugers forløb, tør jeg endnu ikke fjerne blokaden - for man ligger jo
> altså herligt i sofaen:
>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=nilleslyst&picnumber=10429

, man får jo lyst til at tage en lille morfar, når man ser
dette herlige billede.

Bjarne K.

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-10 21:20

> [...]
> i møblerne, men det skal vi nok få styr på med opdragelse, opdragelse og

LOL Ja, så må hun da helt bestemt mangle opdragelse, selvfølgelig skal
hun da op i sofaen, om du så selv skal lægge hende derop.

> Hun har kun været hos os i 3 dage, men allerede idag, turde jeg gå en tur
> med hende uden at have hende i rem.

Hun lyder som et fund til prisen. En skøn vovse som jeg håber vil få mange
gode oplevelser (og år) med jer og hendes nye bror.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-06-10 13:56

> [...]
> opdragelse.
>
> Hun har kun været hos os i 3 dage, men allerede idag, turde jeg gå en tur

Jamen sådan er de kvinder... Lige så snart de er inden for døren...

Tager de magten ))

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 13-06-10 20:09

> [...]
> i møblerne, men det skal vi nok få styr på med opdragelse, opdragelse og

Hej Bjarne
Jeg har kun en meget stor bekymring, om du nu har gjort det rigtige, jeg
syntes, at de på internatet burde have sagt det, som det er, da det er en
stor fejl i mine øjne, "ikke til at presse op i møblerne=sofaen" uh-ha,
uh-ha

Bjarne, tak for billeder.
Kan godt forstå du er glad for hende, din "gamle" hund ser også ud til at
nyde hende.

Hanne/ hvis hund ligger i den anden ende af sofaen og snorker efter en hård
dag med havearbejde.

Fra : Jopa

Dato : 13-06-10 21:19

Følgende er skrevet af Hm:

> [...]
> stor fejl i mine øjne, "ikke til at presse op i møblerne=sofaen" uh-ha, uh-ha

En hund er et dyr og dyr har ikke hjemme i møblerne.
De skal ligge på gulvet hvor det er lettest at sparke til dem B-)

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-06-10 08:59

> [...]
> En hund er et dyr og dyr har ikke hjemme i møblerne.
> De skal ligge på gulvet hvor det er lettest at sparke til dem B-)

Sludder....

Det er meget lettere, når de ligger oppe i sofaen...

Så falder man ikke over dem

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 14-06-10 17:30

Benny Mortensen, skrev:

> Det er meget lettere, når de ligger oppe i sofaen...

Det er da også herligt at tage sig en morfar på fifaen sammen med sin køter

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-06-10 09:02

> [...]
> En hund er et dyr og dyr har ikke hjemme i møblerne.
> De skal ligge på gulvet hvor det er lettest at sparke til dem B-)

Det havde min ene høne misforstået... Det lykkedes den næsten dagligt, at få
sneget sig ind i stuen, og lægge sit æg i hjørnesofaen, og atter snige sig
ud, uden at blive opdaget, og uden at klatte undervejs...

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 14-06-10 15:29

"Jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Følgende er skrevet af Hm:

> En hund er et dyr og dyr har ikke hjemme i møblerne.

Hej John

Jo, hvis det er en dyr sofa og det er min

Hanne/ hvis hund ligger i en dyr læder sofa

Fra : Anelise

Dato : 11-06-10 18:38

> [...]
>
> Hvis i nu kommer til at se på de andre fotos , har jeg til et af
> billederne (det første) skrevet en lille kommentar, bare for at undgå

hej Bjarne

hvor er de søde sammen, og sikke nogle gode omgivelser, de har at boltre sig
på, jeg er sikker på, at Zenta nyder det i overmål i stedet for
internatlivet, og Remito nyder sikkert igen at have en makker at tumle rundt
med.
Det kan jo være, at han oven i købet mister nogle af de ca. 45 kg

venlig hilsen, Anelise

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 18:55

> Det kan jo være, at han oven i købet mister nogle af de ca. 45 kg

Jeg synes selv han er slank. Vores tidligere lab, var oppe at runde de 50,
inden han kom på kur, men remi, er meget større bygget. Han er som man
sikkert kan se på halen, ikke 100% lab, men kun 75%. Fik at vide at den
sidste 1/4 del skulle være noget jagt hund, men ved dog ikke hvilken race.

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 19:04

Bjarne K., skrev:
> [...]
> som man sikkert kan se på halen, ikke 100% lab, men kun 75%. Fik at
> vide at den sidste 1/4 del skulle være noget jagt hund, men ved dog

Hvorfor kalder du ham så for en Labrador når han er en Labblanding,
det er jo ikke fordi han så er en ringere hund, men synes da at det er rarest
når man ved hvilke racer det er folk skriver om, det gør jeg da selv.

Er Zenta så Labrador eller en blandingshund for at få det på det rene.
Og der er det sort/hvidt for mig, ingen stamtavle=blandingshund.
Specielt Labrador slår nemlig meget igennem ved blandinger så de kan forveksles.
Både min Tyson (Lab/Schæfer) og Angel (Lab/Rotte) er da af selv dyrelæger
blevet bedømt til at værer rene Labber ved første øjekast.

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 19:21

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> Hvorfor kalder du ham så for en Labrador når han er en Labblanding,

Det er nemmere at skrive, og jeg synes han er en lab . Har dog aldrig
lagt skjult på at han ikke er "ren".

> [...]
> Både min Tyson (Lab/Schæfer) og Angel (Lab/Rotte) er da af selv dyrelæger
> blevet bedømt til at værer rene Labber ved første øjekast.

Der står i hendes papire, at hun er en labrador, så det tror jeg da på.

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 19:33

Bjarne K., skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
>
> Det er nemmere at skrive, og jeg synes han er en lab . Har dog
> aldrig lagt skjult på at han ikke er "ren".

Vil gætte på at når du flere gange har kaldt ham for en Labrador
har de fleste her i gruppen nok regnet med at han var raceren
Selv har jeg altid henvist til mine hunde ved navn her i gruppen,
og har racen haft relevans skriver jeg det altid i parantes for at undgå misforståelser.

Hvilke papirer, hendes stamtavle :-?

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 20:06

> [...]
> Selv har jeg altid henvist til mine hunde ved navn her i gruppen,
> og har racen haft relevans skriver jeg det altid i parantes for at undgå

Det kommer selvfølgelig an på hvor langt ens hukommelse rækker tilbage. Jeg
er sikker på at jeg tidligere har skrevet, at han var en blanding.
Og jeg mener også, jeg har påpeget at han kun var 25% jagt hund når det har
haft relevans.

> Hvilke papirer, hendes stamtavle :-?

I de papire, jeg har fået fra hunde registret. Men det er jo selvfølgelig
ingen garanti. Den tidligere ejer kunne jo sagtens have fortalt noget over
for internatet.

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 20:33

Bjarne K., skrev:
> [...]
> blanding. Og jeg mener også, jeg har påpeget at han kun var 25% jagt hund når

Jamen kald du ham da for hvad du vil, bare ikke korrekt at kalde ham for
Labrador når han en X-blandingslab som jeg læser det
Så vil jeg også kalde Tyson for Schæfer og Angel for Rottweiler i fremtiden

> I de papire, jeg har fået fra hunde registret. Men det er jo
> selvfølgelig ingen garanti. Den tidligere ejer kunne jo sagtens have
> fortalt noget over for internatet.

Det kan du ikke bruge til en fis, hunderegisteret skriver hvad du opgiver,
de forlanger ikke at se stamtavle mig bekendt.
Og som du lidt selv konkluderer, er den sort og har den hængeører er det en Lab

Sjovt nok har samme hunderegister registreret min Tyson som Labradorblanding,
det eneste der var 100% sikkert var at han var ½ schæfer, så hvorfor ikke schæferblanding.
Min Angel er også registreret som Labradorblanding, og med hende er det 99% sikkert at
hun er ½ Labrador og ½ Rottweiler, så hvorfor ikke Rottweilerblanding i stedet for.
Kan ske de er glade for at skrive Labrador hos det hunderegister

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 20:55

> [...]
> stedet for.
> Kan ske de er glade for at skrive Labrador hos det hunderegister

Det er det jeg siger, det er nemt at skrive.

Jeg hader ikke at have ret, så jeg checkede lige efter gamle indlæg, hvor
jeg angiveligt har skrevet, at han var en blanding. Kan dog ikke finde
det.

Så for fremtiden vil jeg skrive lab+ når jeg omtaler ham . Jeg er dog ret
sikker på at Zenta er labrador. Men når du siger at din dyrlæge kan tage
fejl, kan jeg selvfølgelig også.

Mener dog man normalt kan se det på halen eller ørerne. Remis hale står
lidt højere,end en rigtig labrador, men ellers er der ikke noget der
afslører ham.

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 21:17

Bjarne K., skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Det er det jeg siger, det er nemt at skrive.

Så kunne vi lige så godt gå over til bare at skrive "min hund"

> Jeg hader ikke at have ret, så jeg checkede lige efter gamle indlæg,
> hvor jeg angiveligt har skrevet, at han var en blanding. Kan dog
> ikke finde det.

Kan du heller ikke forlange man skal huske på.

> Så for fremtiden vil jeg skrive lab+ når jeg omtaler ham .

Eller gør som jeg, nøjes med at skrive hans navn, det gør de fleste.
Men henviser man til racen synes jeg man bør værer specifik

> Jeg er
> dog ret sikker på at Zenta er labrador. Men når du siger at din
> dyrlæge kan tage fejl, kan jeg selvfølgelig også.

De fleste tager Angel for Lab, kun når jeg påpeger forskellene
kan de godt se at hun er lidt for bredskuldret og har rottehoved
Vil også mene at hun er mere Rottweiler af sind end Labrador,
ligesom Tyson var mere schæfer end Labrador af sind.
Bortset fra hans hængeører lignede han også mere den lokale politimands
sorte schæfer mere end en labrador, man alle tog ham for en ren Lab
Et par genopfriskningsbilleder hvis det er.
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8162

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 21:27

> Eller gør som jeg, nøjes med at skrive hans navn, det gør de fleste.
> Men henviser man til racen synes jeg man bør værer specifik

For mig er Remito en lab. (af sind), men du har selvfølgelig ret.

> [...]
> sorte schæfer mere end en labrador, man alle tog ham for en ren Lab
> Et par genopfriskningsbilleder hvis det er.

Som altid tid, en fornøjelse at se, selvom det selvfølgelig er lidt
sørgmodigt.

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 21:40

Bjarne K., skrev:

> Som altid tid, en fornøjelse at se, selvom det selvfølgelig er lidt
> sørgmodigt.

Savner ham også så det gør helt ondt, han var en fantastisk hund
Ved også at Angel savner ham, hun er blevet så stille af sig.
Til gengæld ved jeg også at det ikke ville falde i god jord hos hende
hvis jeg gjorde som dig og kom hjem med en voksen hund.
Med en hvalp er jeg lidt tvivlende, generelt bryder hun sig ikke om
hvalpe vi møder, de får hurtigt et brum de irrerterende kræ
Men hvis det var en der blev købt til hende ville hun måske reagere anderledes.

Faldt også lige over dette lidt lange klip, specielt i slutningen ser man tydeligt
hvilket sind den lille mokke har, frygtløs fra da hun blev født
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=25043

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 21:55

> [...]
> hvalpe vi møder, de får hurtigt et brum de irrerterende kræ
> Men hvis det var en der blev købt til hende ville hun måske reagere

Jeg synes det var svært i starten, og var ved at fortryde (de første par
dage), da vi havde købt remi. Vores anden hund, som på det tidspunkt var 2
år, var slet ikke med på den, og lå hellere og sov ude i bilen, i stedet for
at være ind hos os. Og han gik, hver gang den bette ville lege, eller bare
putte sig op af ham. Det gik over, men de blev aldrig hjerte venner (som man
ser på film)

> [...]
> tydeligt
> hvilket sind den lille mokke har, frygtløs fra da hun blev født

Kan huske du "viste" et klip hvor Samson sætter Angel på plads, og nogle
folk skrev at det var synd for hvalpen. Du skulle bare have lagt et link til
dette klip samme sted, så var det Samson, der havde fået folks medlidenhed
istedet

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 22:03

> [...]
> folk skrev at det var synd for hvalpen. Du skulle bare have lagt et link
> til dette klip samme sted, så var det Samson, der havde fået folks

Sorry, jeg mener selvfølgelig Tyson

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 22:14

Bjarne K., skrev:
> "Bjarne K." <nej@niet.pp> skrev i meddelelsen

> Sorry, jeg mener selvfølgelig Tyson

Du er tilgivet, det blev han sjældent kaldt her i huset.
Tøson, Splejson, Dejson, Majson og alt mellem himmel og jord
der passede med XXXson var mere brugt.
Jeg kaldte ham nu som regel bare for Tejs.

/Jens (som mest kalder Angel for Emle eller Bemle, ved ikke hvorfor)

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 22:32

> [...]
> Jeg kaldte ham nu som regel bare for Tejs.
>
> /Jens (som mest kalder Angel for Emle eller Bemle, ved ikke hvorfor)

Jeg kom i tanke om fejlen 1 sekundt efter jeg havde trykket på send.

Vi har selv en Samson i familien, så det lå lige i fingrene. Han er dog
ikke helt i familie med Canis lupus familiaris

http://picasaweb.google.com/BjarneJK/Samson?authkey=Gv1sRgCI-FiqDTua38mQE#5481629822980386146

Bjarne K.

Fra : Jopa

Dato : 11-06-10 22:33

Bjarne K. har bragt dette til os:

> Vi har selv en Samson i familien, så det lå lige i fingrene. Han er dog ikke
> helt i familie med Canis lupus familiaris

Det er en kongepudel ik! 8-o

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 22:43

"Jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> Bjarne K. har bragt dette til os:

> Det er en kongepudel ik! 8-o
>
> --
> Mvh John
> www.johns-web.dk
> www.wordpresstema.dk

Ku være, jeg skulle sige, jeg gerne vil have ham klippet som nedenstående,
næste gang fårefrisøren kommer forbi.
http://test.simon-peter.com/Pudelfotos/odd/pudel_wei_bild_neu.jpg

Rent faktisk ku det være sjovt. Så hvis jeg kan bestikke ham til at gøre
noget derhenaf skal jeg nok smide et billede.
(Håber ikke Peta læser med i en dansk nyhedsgruppe)

Bjarne K.

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-06-10 11:37

> [...]
> noget derhenaf skal jeg nok smide et billede.
> (Håber ikke Peta læser med i en dansk nyhedsgruppe)

ROFL Bortset fra det er Samson da et flot får. Jeg er nu ikke så sikker
på, at du får nogen fåreklipper til at skamfere staklen på den måde, det
ville da være synd.

Fra : Pwh

Dato : 12-06-10 08:47

Bjarne K., skrev:

> [...]
>
> Vi har selv en Samson i familien, så det lå lige i fingrene. Han er
> dog ikke helt i familie med Canis lupus familiaris

Ikke mange ligheder med min Tyson

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 22:07

Bjarne K., skrev:
> [...]
> den bette ville lege, eller bare putte sig op af ham. Det gik over,
> men de blev aldrig hjerte venner (som man ser på film)

Jeg tror også at det bliver mig selv der får mest glæde af en hund mere,
og ikke Angel, men jeg kan jo blive posetivt overrasket.
Hun ville så nok blive gladest for en hanhund der gad tage nogle boksekampe,
der må hun nøjes med mig nu, og jeg vil altså helst have en tæve når det er.
Der kunne jeg frygte at boksekampene blev for alvor på et tidspunkt.

> [...]
> nogle folk skrev at det var synd for hvalpen. Du skulle bare have
> lagt et link til dette klip samme sted, så var det Samson, der havde

Tyson, ikke Samson
Alt jeg har postet kan findes her hvis du scroller lidt ned.
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=11502
Klippet du henviser til hedder Kamp 3.
Man skal da værer mere end dårlig til hundesprog hvis man ikke kan
se at de bare hygger sig, nok specielt Tysamson

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-06-10 19:26

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Er Zenta så Labrador eller en blandingshund for at få det på det rene.
> Og der er det sort/hvidt for mig, ingen stamtavle=blandingshund.

For mig er en stamtavle, en indikation af at en racehund, ikke får nogle,
for racehunde ellers udbredte, sygdomme

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 11-06-10 19:39

Bjarne K., skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> For mig er en stamtavle, en indikation af at en racehund, ikke får
> nogle, for racehunde ellers udbredte, sygdomme

Det kommer da helt an på hvad der står i den stamtavle
Men da også en af de tungtvejende årager til at jeg vil have med stamtavle
næste gang, ser man stort på det er det self underordnet.
Det er da også den eneste garanti du har for at det er en raceren hund,
er man ligeglad med det er stamtavle self underordnet.

/Jens (som holder meget af blandingshunde, skal bare ikke have flere selv)