wake on lan
Fra : Per Andreasen

Dato : 09-06-10 02:35

Jeg har en udmærket NAS-HD med lokal- og Internettilgang. Desværre er
den ikke udstyret med WOL (wake on lan), og jeg kan derfor ikke
kontakte den remote, hvis den er slukket. Jeg kan selvfølgelig lade
den stå tændt altid, men i disse energi-spare-tider er det jo ikke så
godt. Dens forbrug på årsbasis er ca. 300 kr.
Kan nogen give mig en god ide til, hvordan jeg får en "fjerntænding"
til at fungere. Enten via telefonen, som kan "vække" den eller
allerhelst en vækning via IP-adressen?

På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-06-10 09:50

On Wed, 9 Jun 2010 01:34:34 -0700 (PDT), Per Andreasen
<per.andreasen@gmail.com> wrote:

> [...]
>Kan nogen give mig en god ide til, hvordan jeg får en "fjerntænding"
>til at fungere. Enten via telefonen, som kan "vække" den eller
Nu er den solgt, men ellers kunne en sådan bruges
http://www.qxl.dk/pris/computer-elektronik-software/netvrk-mm/diverse/minicom-dx-powerswitch/v/an609791020/

Det billigeste er nok en dims via fastnet telefonen, alternativt en
dims der kan modtage SMSer og reagerer med tænd/sluk af en eller flere
udgange, men fælles for alle er at de jo ikke arbejder uden strøm.

/Hans

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-06-10 02:01

Per Andreasen <per.andreasen@gmail.com> wrote:

<snip>

> Kan nogen give mig en god ide til, hvordan jeg får en "fjerntænding"
> til at fungere. Enten via telefonen, som kan "vække" den eller
> allerhelst en vækning via IP-adressen?

Aldi's router, i virkeligheden en Zonet ZSR0104CP til 199,- kr har
indbygget WOL. Når du tilgår den udefra - opsættes på web-intecet - med
en browser kan den sende en "magic packet" til din NAS' lokale IP
adresse fra web-interfacet.

Kig evt efter noget tilsvarende.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-06-10 02:33

<snip>

> kan den sende en "magic packet" til din NAS' lokale IP adresse fra
> web-interfacet.

Det bliver selvfølgelig sendt til NAS netkortets MAC adresse.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 10-06-10 10:26

Axel Hammerschmidt skrev:

> Det bliver selvfølgelig sendt til NAS netkortets MAC adresse.

godt svar:
> Jeg har en udmærket NAS-HD med lokal- og Internettilgang. Desværre er
> den ikke udstyret med WOL (wake on lan),

finn

Fra : molped

Dato : 10-06-10 06:21

On 9 Jun., 10:34, Per Andreasen <per.andrea...@gmail.com> wrote:
> [...]
> allerhelst en vækning via IP-adressen?
>
> På forhånd tak for hjælpen       Per Andreasen

Hej!

Min Linksys NAS200 kan jeg indstille til at lukke diske og blæser ned
efter et stykke tid. Dermed bruger den meget lidt effekt, når den
ikke¨
er aktiv.
Er der ikke lignende muligheder i din NAS?

Fra : Per Andreasen

Dato : 18-06-10 13:29

Undskyld mit sene svar. Jeg har haft et nedbrud. Jeg vil undersøge om min
NAS (Iomega fra Elgiganten) har denne funktion.

mvh Per Andreasen