navn på element i for each
Fra : Rune Jensen

Dato : 08-06-10 06:21

i en

For each Item in Request.Form

hvordan får jeg navnet på formfeltet, ikke værdien af det?

Jeg vil have fat i alle formfelter med en bestemt endelse.

Det ville jeg iøvrigt også gerne i querystring.

MVH
Rune Jensen

Fra : Leif Neland

Dato : 08-06-10 07:56

Rune Jensen skrev:
> i en
>
> For each Item in Request.Form
>
> hvordan får jeg navnet på formfeltet, ikke værdien af det?
> Det ville jeg iøvrigt også gerne i querystring.

For Each Item In Request.QueryString
response.write Item & " = " & Request.QueryString & "<br>"
next

> MVH
> Rune Jensen

Eller generelt:

function printobj (o)
if IsObject(o) then
response.write "<table>"
foreach i in o
printobj(o(i))
response.write "</td></tr>"
next
else
response.write o
end if
end function

Så du kan skrive
Response.write "<h2>Request.Form</h2>"
printobj(Request.form)
Response.write "<h2>Request.Querystring</h2>"
printobj(Request.Querystring)
Response.write "<h2>Request.Cookies</h2>"
printobj(Request.Cookies)
Response.write "<h2>Session</h2>"
printobj(Session)

En opgave til læseren:
Hvad får man ud af dette?
printobj(Request)

Leif

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-06-10 08:39

Den 08-06-2010 08:56, Leif Neland skrev:

> For Each Item In Request.QueryString
> response.write Item & " = " & Request.QueryString & "<br>"
> next

Giver Item så navnet på variablen og request.querystring værdien af den
variable?

OK, jeg prøver - men en lille ting, så må det kunne gøres mere optimalt
end at kalde request for hver variabel?

Hvis jeg ellers har forstået det korrekt.. Forsøger at holde requests på
et minimum, nemlig ;)

<SNIP: Function udlæsning>

OK, den prøver jeg også

> En opgave til læseren:
> Hvad får man ud af dette?
> printobj(Request)

Uden at have afprøvet - hele das schweinerei? Både cookies,
formelementer og querystring?

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-06-10 09:08

Den 08-06-2010 08:56, Leif Neland skrev:

> function printobj (o)
> if IsObject(o) then
> response.write "<table>"
> foreach i in o
> printobj(o(i))
> response.write "</td></tr>"
> next
> else
> response.write o
> end if
> end function

Jeg kom frem til dette:

sub printobj (o)
Dim i
if IsObject(o) then
response.write "<table>"
if instr( o, "&") Then
for each i in o
printobj(o(i))
response.write "</td></tr>"
next
Else
response.write o
End if
response.write "</table>"
else
response.write o
end if
end sub

Jeg har lumske planer med den subrutine (som kun er en sub foreløbig
mens der testes), vender tilbage.

MVH
Rune Jensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-06-10 07:08

Rune Jensen wrote:

> For each Item in Request.Form
>
> hvordan får jeg navnet på formfeltet, ikke værdien af det?
>
> Jeg vil have fat i alle formfelter med en bestemt endelse.
>
> Det ville jeg iøvrigt også gerne i querystring.

Rune,

Du har adgang til en sikkerhedskopi, hvor disse problemstillinger er løst.
Kig efter 'aspinfo'asp' samt general querytool.

Stig Johansen