til kattegårdsejere: kender I det?
Fra : Anelise

Dato : 06-06-10 19:18

ja, jeg har jo altså mine fire huskatte: den rundsstrikkede Bølle,
skovkatteblandingen Lulu og tortietøserne(søstrene) Stribe og Mille.
For at undgå diskussioner med mine noget specielle genboere, der heller ikke
kan lide løsgående katte, har jeg fået fabrikeret en kattegård.
Nu er det jo endelig blevet sommer - selv om DMI varsler massivt regnvejr de
næste par dage - så kattene har tilbragt de sidste par dage i kattegården
med adgang til mit lille bryggers, hvor mad, vand og kattebakker står, og
jeg har nydt udelivet i haven og på terrassen med åbentstående terrassedør,
men med periodevis lidt dårlig samvittighed overfor kattene, der jo mangler
den daglige kontakt til mig og hundene.
Men - når jeg så ved 20-tiden lukker terrassedøren og åbner ud til
bryggerset, og forventer at se alle fire katte styrte ind i stuen - så sker
der ingenting, de bliver ude i kattegården, også når det er blevet rigtig
mørkt Så jeg kunne altså have sparet mig den sorte samvittighed.
Min have støder lige op til en relativ nyplantet skov, hvor træerne
efterhånden er 3-4 meter høje, og lige bag min hæk færdes både fasaner og
rådyr og vist også et pindsvin, så det er nok forklaringen på, at misserne
føler sig underholdt i den mørke aften.

Skøre katte, men jo ikke til at undvære.

mvh Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-06-10 20:38

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> føler sig underholdt i den mørke aften.
>
> Skøre katte, men jo ikke til at undvære.

Jeg er sikker på, at misserne nyder deres kattegård. Der er jo så meget
spændende at se på, og de ved også at døren bliver åbnet på et eller andet
tidspunkt. Alene det at de kan se alle dyrene uden for, er nok til at holde
deres opmærksomhed fangen.

Mini nyder også hendes kattegård. Hun fik jo lov til tidligere at komme lidt
ud i haven om dagen, men det blev ødelagt da vores skøre genbos labrador bed
hende i benet sidste sommer i vores egen have, så nu kommer hun kun i
kattegården. Jeg tør ikke lukke hende ud mere. Idag kom der en skøøøn meget
stor, kridhvid Maine Coon forsigtigt ind i vores have. Den lod som om den
var hjemme, men det bedste var at Mini var helt rolig da hun fik øje på den.
Ingen tyk hale eller rejste "børster" på ryggen. Den hvide kæmpe skred
majestætisk forbi hende lige uden for kattegården, og Mini sad på sin lille
mås og kiggede beundrende efter den. Det var et herligt syn.

Et par minutter efter kom der en lille radmager sort siameserlignende mis
ind i haven, og så var det sket med Mini's beundring. Hun rejste "børster",
halen blev dobbelt så tyk og hun mjavede vredt, så man kan altså at der er
altså forskel på¨"Kong Salomon og Jørgen Hattemager". Det er åbenbart ikke
lige meget hvem der drister sig ind i hendes have.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 07-06-10 21:27

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> wrote in

> Det er åbenbart ikke
> lige meget hvem der drister sig ind i hendes have.

Det er lidt sjovt, hvad er mon der gør forskellen.
Som skrevt til Anelise, så har Mowgli været på springtur og lørdag
hørte jeg klart ballade ml nogle katte. Da jeg havde opdaget at Mowgli
havde fået ååbent hullet igen, vidste jeg han var ude. Så løb jeg ud
foran for at se om jeg kunne få fat i ham. Det lykkedes ikke, men jeg
nåede at se hvilken scene der udspillede sig. Mowgli skruede bissen på
overfor en lille hankat som kommer her meget. Han er meget kælen, nok
et årstid gammel, så ham sidste år som killing, men virkeligt meget
lille, tror ikke han vejer 3 kilo. Mowgli vejer 7. Derefter kom naboens
hunkat efter Mowgli. Jeg vil tro hun ligger i omegnen af 5 kg max,
alligevel jog hun begge hannerne væk. Mowgli løb om bag den anden nabos
hus tror jg. Han kom hjem noget senere, uskadt.
Nu har jeg så fået lukket hullet ordentligt, så hans springture er ovre
for denne gang

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 07-06-10 21:20

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> wrote in

> Skøre katte, men jo ikke til at undvære.

Giver dig helt ret

Mine er heller ikke meget inde nu. Mowgli plejer at være inde om
aftenen og om morgenen, men de sidste mange morgener er jeg nået at stå
op og komme i sving inden han har opdaget det. Der er vidst mange
dejlige dufte og lyde i haven nu.
Lante er efterhånden mere ude end inde hele året, undtaget i kraftig
regn og i snevejr. Han er bare så glad for sin have.
I sidste uge havde Mowgli fundet et hul i stakittet og kravlede ud på
springtur og selvom jeg måtte bruge et par dage på at lukke hullet
benyttede Lante sig slet ikke af det, men hyggede sig bare i haven.
Næh, jeg har heller ikke sort samvittighed ved ikke at komme så tidligt
hjem som jeg plejer nogle dage, kattene undværer mig snildt når bare
haven er disponibel

Velkomme tilbage. Sunsite er rimeligt stabil, jeg har selv brugt den i
3-4 år nu uden nævneværdige nedbrud. Har dog TDC som backup-server

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Anelise

Dato : 07-06-10 23:18

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Tak for det, Kate
Jeg ville ønske, at jeg kunne lukke kattene ud i haven, men jeg bor i en
andelsbolig, hvor regulativerne siger, at hækken omkring haven max. må være
1,3 meter høj, og det kan ikke holde mine katte inde.Så den næstbedste
løsning er kattegården, som de jo også er meget glade for at være i, især
hvis jeg er i nærheden, så vi kan snakke sammen - ja, man kan faktisk føre
lange "samtaler" med Bølle, hvilket har været en stor fordel, de 2-3 gange
han er smuttet og har gemt sig i skoven bag ved hækken. Hver gang jeg kaldte
på ham, svarede han, og derfor fik jeg ham lokaliseret hurtigt og hentet ind
igen.

mvh Anelise

Fra : Kate

Dato : 08-06-10 19:24

> [...]
> smuttet og har gemt sig i skoven bag ved hækken. Hver gang jeg
> kaldte på ham, svarede han, og derfor fik jeg ham lokaliseret

Ja, det er godt nok smart. Mowgli kan jeg også føre lange samtaler med
herinde, men de gange han har været på springtur har han været meget
tavs og ikke givet sig til kende.

Heldigvis bor jeg i et rækkehus, men kun sammenhængende til den ene
side. Samtidig er min bagbo en mark, så min lille baghave var ret let
at indhengne. Det glædede mig fordi så kan jeg bruge haven som et
ekstra rum sammen med kattene, og når jeg sidder ude er særligt Mowgli
hele tiden i nærheden af mig.

--
Kate

gerne ældre.